تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 02-12-2005
الصورة الرمزية لـ مار مينا
مار مينا مار مينا غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Nov 2004
مار مينا is on a distinguished road
سؤال الي غلاباوي .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام المسيح معاكم
بمناسبة موضة الاسئلة لغلاباوي اليومين دول .........
الي غلاباوي
عاوزين نعرف ايه راي امن الدولة في الاقباط .................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ونفسهم الاقباط يتصرفوا ازاي ازاء هضم حقوقهم (دا طبعا لو مكنش امن الدوله هو السبب)..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بصراحة كده
تحياتي
(sml21)

آخر تعديل بواسطة Allat ، 03-12-2005 الساعة 03:02 AM السبب: تصغير الخط
الرد مع إقتباس
قديم 02-12-2005
الصورة الرمزية لـ ezzzak
ezzzak ezzzak غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
ezzzak is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة مار مينا

بصراحة كده
تحياتي

اشوف فيك يوم يالي في بالي خليت المنتدي كله يتكلم باسلوبك

يا مينا انت مسمعتش الفتوه بتاعت الشيخ السعودي الي بتقول حرام التشبه بالنصاري

حتي في لعب الكوره وكمان التحيه بتعاتهم ميقولهاش المسلمين

انا هعمل فيها مفتي وقولكم لعنه الله علي المتشبهين بالغلاباويه من المسيحين

هههههههههههههههه
الرد مع إقتباس
قديم 02-12-2005
Gold User

سلام المسيح معاكم
حبيبي ايزاك اوعي تكون مصدق اللي كتبه الحاج غلاباوي عن (تحياتي ) دي .. للاسف انا لسه شايف مشاركته عن الموضوع ده من شويه بس متقلقش روح للموضوع بتاع (دماء وذئاب ) هنا http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=9310&page=2
هتلاقي الرد عليه لانه ببساطة مسجل في 2005 وانا كنت كاتب (تحياتي) في موضوع من 6/12/2004 يعني قبل ما يدخل المنتدي ..........
فبلاش نشتت الموضوع في كلام جانبي هاااااااااااااااااااااااااااااايف
ومستني الرد علي السؤااااال ........
تحيـــــــــــــــــــــــاتي
(sml21)

آخر تعديل بواسطة Allat ، 03-12-2005 الساعة 03:07 AM السبب: تصحيح الرابط
الرد مع إقتباس
قديم 02-12-2005
Ya Shero
GUST

محدش قدك يا عم غلاباااوي
بقيت مشهوووووور
الرد مع إقتباس
قديم 03-12-2005
غلاباوي
GUST

يادي التماححححيييييييييييك ...

يا عم هيا الكحكة في ايد غلاباوي عجبة ........ دي املاك شخصية وانت بتعتدي عليها .. وممكن دلوقت ارفع عليك قضية سرقة عينى عينك ......

اما موضوعك وسؤالك .. اعتقد انك توجهه لواحد في امن الدولة افضل وهو يفيدك اما انا معنديش حاجة اقولهالك الا ( يا فرعون اية فرعنك .. قال ملقيتش حد يلمنى)

طالما كل يوم اعدي عليك اضربك على قفاك وانت ساكت .. يبقي بكرة هضربك بالشلوت وبرضة هتسكت وبعدة هضربك بالنار لانى متاكد انك جثة حية مش هتصد ولا هترد .. واوعا تقول انا بعمل فيك كدة عشان سبب دينى او سبب عقائدي ... بس دي حاجات اجتماعاية بحتة

دة اللى عندي
الرد مع إقتباس
قديم 03-12-2005
yaweeka yaweeka غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
yaweeka is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي

يا عم هيا الكحكة في ايد غلاباوي عجبة ........ دي املاك شخصية وانت بتعتدي عليها .. وممكن دلوقت ارفع عليك قضية سرقة عينى عينك ......

اما موضوعك وسؤالك .. اعتقد انك توجهه لواحد في امن الدولة افضل وهو يفيدك اما انا معنديش حاجة اقولهالك الا ( يا فرعون اية فرعنك .. قال ملقيتش حد يلمنى)

طالما كل يوم اعدي عليك اضربك على قفاك وانت ساكت .. يبقي بكرة هضربك بالشلوت وبرضة هتسكت وبعدة هضربك بالنار لانى متاكد انك جثة حية مش هتصد ولا هترد .. واوعا تقول انا بعمل فيك كدة عشان سبب دينى او سبب عقائدي ... بس دي حاجات اجتماعاية بحتة

دة اللى عندي
لأول مرة غفير الغفلة يقول حاجة عدلة

الرد مع إقتباس
قديم 03-12-2005
Gold User

إقتباس:

دة اللى عندي
طبعا معندكش حاجه تقولها الا الكلمتين بتوع الكحكة والقرص وكلام الافران ده ...
...
ردك علي السؤال يوحي بانك عاوز الاقباط يثوروا علي تعامل امن الدولة معهم وانهم السبب في ذلك بتساهلهم مع ما يحدث لهم .... واظن بتاع امن الدولة يهمه ان الاقباط يظلوا كما هم واجابته تكون انهم مثلا بيحموا البلد وخايفين عليها الي اخر كلام الهجص ده ... اما ردك هذا فهو ابعد ما يكون عن رد رد واحد في امن الدولة انت ممكن تكون علي صله بيهم او واحد زميلك هناك اوحتي قريبك اما انت تعمل في امن الدوله فانا متاكد انك لا تعمل فيها بنفسك وهذا رايي ...............

لكن احب اقولك ان التعامل ده من امن الدوله معانا سببه ما قلته انت فوق لكن ايضا نابع من الدين وطبعا فاكر الحاج المؤمن المسلم انور السادات لما اضطهد المسيحيين واطلق جماعات الارهاب لتنفذ صحيح الدين ...

..........
وبالمناسبه فين علامتك المزورة (تحياتي ) مكتبتهاش ليه .....؟؟؟

تحيــــــــــــــــــــــاتي
(sml21)
الرد مع إقتباس
قديم 03-12-2005
غلاباوي
GUST

يابنى يا حبيبي انا عمري ما ذكرت انى في امن الدولة .. لكن انتوا بالعافية كدة عايزين تخلوني امن دولة وتمسكوني رشاش وتحطوا على كتفي نجوم كمان .. اعملكم اية انا بقي

بس حتى اسلوب نقاشك او تحليك لكلامي خاطيء مليون % ... لانك بتنكر كوني من امن الدولة بسبب افكاري دي او اسلوبي دة ... لكن مين قالك ان كل دة مش مجرد قناع ..لو انا امن الدولة وليا غرض هنا ... او امن دولة بس بكره اللى بيحصل دة او بمعنى اخر امن دولة متمرد على الاوضاع ..... لية استبعدت النقطة دي ,,, بالمناسبة وزي ما قلت في موضوع قبل كدة .. امن الدولة او الامن المركزي او اي ظابط ,, قبل ما يكون ظابط هو انسان وعندة ضمير .. يمكن في حاجات كتير بتخنق الضمير دة او بتخفي الانسان دة ... لكن مهما حصل هو انسان في الاول والاخر .. وممكن في لحظة واحدة يصحى ضميرة لو كان هو شخص معدوم الضمير ودة شيء مش بعيد على ربنا ...........

اما كلامك على ان اللى بيعملوه دة نابع من الدين .. اقولك هاتلي اكبر دولة علمانية في العالم كلة وهتلاقيهعا بتعمل اللى امن الدولة بيعمله ببساطة جدا بدون النظر لموضوع الدين بتاتا... ولو على كلامك انهم بيعملوا كدة على اساس دينى لية بيقاوموا التيار الدينى والاخوان وبيملوا السجون بيهم والمعتقلات ... طالما الاتنين بيحاربوا في جبهه واحدة .....
الرد مع إقتباس
قديم 03-12-2005
الصورة الرمزية لـ bolbol
bolbol bolbol غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2004
bolbol is on a distinguished road
إقتباس:

ولو على كلامك انهم بيعملوا كدة على اساس دينى لية بيقاوموا التيار الدينى والاخوان وبيملوا السجون بيهم والمعتقلات ... طالما الاتنين بيحاربوا في جبهه واحدة .....

ده رأيك انت بس ولو مش فاهم افهمك
الرد مع إقتباس
قديم 03-12-2005
غلاباوي
GUST

مش ملاحظ يا بلبل انك داخل لي قافية في كل المداخلات بعبارة واحدة بس( لو مكنتش فاهم افهمك .......... لو مكنتش فاهم افهمك )

طب فهمنى يا سيدي .. اشجينى ......... ومنك نستفيد
الرد مع إقتباس
قديم 03-12-2005
الصورة الرمزية لـ bolbol
bolbol bolbol غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2004
bolbol is on a distinguished road
إقتباس:
مش ملاحظ يا بلبل انك داخل لي قافية في كل المداخلات بعبارة واحدة بس( لو مكنتش فاهم افهمك .......... لو مكنتش فاهم افهمك )

طب فهمنى يا سيدي .. اشجينى ......... ومنك نستفيد

ببساطة ألأخوان والنظام واحد حبايب و لمو أخذه لبعض و انت المفروض عارف ان بسبب كده الاخوان كفرة عند المتشددين و اسأل كده هتلاقي ان الاسلاميين اللي بجد مش بيسلموا علي الاخوانجية.

كلها تمسيليات لمبارك و عياله
الرد مع إقتباس
قديم 04-12-2005
غلاباوي
GUST

الحمد لله ان اخيرا لقيت واحد يفرق بين الاسلاميين المتشددين ( المتطرفين ) والاخوان ..

بداية طيبة ولو انى معترض على كلامك .. لان مش من مصلحة الحكومة اعطاء ثقل سياسي لاي جبهه اخري خلافها .. اما وجود تحالف بينهم فدة شيء من عاشر المستحيلات والاسبابع واضحة زي الشمس
الرد مع إقتباس
قديم 04-12-2005
Gold User

سلام المسيح معاكم
اظن يا غلاباوي انك فاكر كويس انك اللي اعلنت عن نفسك انك من امن الدوله ولك رتبه واعلنت الكلام ده لاحد الاحباء من مديرين المنتدي .....صح وللا انا غلطان
لكني متاكد انك نسبت وظيفة قريب لك او زميلك الي نفسك ......اما انك فعلا في امن الدوله فانا مش مقتنع بذلك
......
نقطة مهمة احبك تاخد بالك منها ان الاخوان الحكومة ضدها علشان طمعنين في الحكم .. فاكر لما السادات حاول يستخدمهم كان موفر ليهم كل الوسائل ومحدش بيكلمهم لكن لما هددوا امن الحكومه بدءوا في اعتقالهم ..........

لكن عاوز اسالك سؤال :
ليه امن الدوله بتعمل كده مع الاقباط .....؟؟؟؟؟؟.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من وجهة نظرك يعني ............
تحياتي
(sml21)

آخر تعديل بواسطة مار مينا ، 04-12-2005 الساعة 11:53 AM
الرد مع إقتباس
قديم 06-12-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة مار مينا
سلام المسيح معاكم
اظن يا غلاباوي انك فاكر كويس انك اللي اعلنت عن نفسك انك من امن الدوله ولك رتبه واعلنت الكلام ده لاحد الاحباء من مديرين المنتدي .....صح وللا انا غلطان
لكني متاكد انك نسبت وظيفة قريب لك او زميلك الي نفسك ......اما انك فعلا في امن الدوله فانا مش مقتنع بذلك
لا لا لا يا مارمينا ...... سيبك من كل الكلام اللى فات دة ... وياريت تشجينى وتقول كمان ..... قول يا فريد ..

ياريت بقي تطربنى وتقولي اسم العضو اللى بالمناسبة مش عضو عادي وطلع مدير كمان من مديرين المنتدي .... يعنى كدة حطيت نفسك في موقف بايخ ... لانك مطالب قدام الكل تقول مين اللى قالك كدة ... ياما هتطلع كذاب .. ياما اللي قالك كذاب وبيستعبطك ..

لا انا امن دولة وحتى امن غذائي واللى يقدر يثبت غير كدة يبقي راجل جدع او بنت جدعة
الرد مع إقتباس
قديم 06-12-2005
sammy sammy غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
sammy is on a distinguished road

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة