تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع
 
خيارات الموضوع طريقة العرض
  #46  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ kittyy
kittyy kittyy غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Jul 2005
المشاركات: 603
kittyy is on a distinguished road
انا برضه ضحكت ضحك لما المتخلفة منى دى قالت انهم بعد بحث ومحص وفحص شديدين جداً ياعينى والدمعة هتفر من عينيها علشان ياحرام بقالها شهر مانامتش مثلاً (الله يحرقك) المهم .

أل ايه بقى توصلوا إن محمد يبقى خير اللهم اجعلة خير يبقى صديق شخصى لجمال أسعد .. فجأة كدا شوفتوا الحلاوة . ماهو جمال اتعس دا لازم تلاقيهم حاشرينه فى كل حاجة (طبعـــــــاً مش دافعينــــــــــلة). ياإما كضيف فى الحلقة ياإما على التليفون فى أى موضوع وفى أى برنامج ياإما بيقول رأية المهم إنة يكون محشور وخلاص بس المرة دى مالقوش طريقة يحشروه بيها فى النص غير انهم يقولوا (والكلام ببلاش طبعاً) انة صديق شخصى لمحمد ياحلاااااااوة . شوفتوا السهولة بتبقى إزاى ! عادى جداً زى شكة الدبوس . ولا حد هيحس بحاجة .

وهو جمال اتعس دا اساساً حد بيطيقة ولا حد بيستنضفه . دا بالعكس كل البرامج الغير شريفة والغير محترمة هيا اللى بتستضيف جمال زبالة دا (بنعرف علطول انهم جايبين واحد مسلم ومش عاوز بس يعلن إسلامة دلوقتى علشان يبقى هو عفريت العلبة اللى يطلعوه كل ما يحبوا علشان يقلب الترابيزة)..

صدقونى استحالة جمال زفت دا يكون مسيحى بأى شكل ولا من أى إتجاه . فهو قد باع المسيح من زمااااااااااااااااااااااان . فلا ننتظر من واحد خارج عن الكنيسة يتبرأ منة كل مسيحيي الشرق ان يأتى ليقول كلمة عاقلة منطقية واحدة. دا فيه مسلمين معتدلين وكويسين أحسن منة بكتير . وبيطلعوا يتكلموا بكل جراءة وشجاعة فى الحق حتى ولو كانوا هم الجانب المُخطىء . لكن جمال اتعس دا ما حصلش زبال فى مصلحة الزبالة..

ياسبحان الله فى طبع الناس دى . ماهما دايماً الأغبياء هم من يعتقدون إن كل من حولهم أغبياء ..
الرد مع إقتباس
  #47  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ youssef1122
youssef1122 youssef1122 غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Dec 2004
المشاركات: 3,092
youssef1122 is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة elmafdy مشاهدة مشاركة
هيه أكيد فضفضه يا أنا حر , و انتى ما تعنيهاش طبعا . . . لأن لا دى اخلاقنا و لا دى مسيحيتنا و لا دى تعاليم ألهنا .

كمان مستحيل نقتل حد لاننا اختلفنا معاه فى الرأى , سيبنا أيه لأخواننا الارهابيين ربنا يرحمنا منهم .

المفدى

سلام رب المجد يكون مع جميعنا

الشخص ده يا جماعة بيستفز كل مسيحى عندما يتكلم
وجميع البرامج بتستضيفة على اعتبار انه مسيحى
وهو فى الحقيقة بيتاجربدينة


آخر تعديل بواسطة youssef1122 ، 06-08-2007 الساعة 06:09 AM
الرد مع إقتباس
  #48  
قديم 06-08-2007
elmafdy elmafdy غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Dec 2004
المشاركات: 1,705
elmafdy is on a distinguished road
انا ما اختلفتش معاكم فى رأيكم فى العاهر جمال أسعد . . . و يمكن رأيى يكون أقوى من كده كمان . . . و انا كاتبه فى منتدى خاص بالسيد جمال أسعد و استأذنكم أنكم تكتبوا رأيكم أنتوا كمان فى جمال اسعد فيه . . . خصوصا بعد ما محمد أعلن صراحة انه لا يعرف جمال أسعد و لا عمره اتشرف بمقابلة أهله قبل كده .

لكن ده لا يمنع ان اختى أنا حر كانت مندفعه و حاده فى كلامها لما فكرت اننا نخلص على الاتعس . . . لأننا بالتأكيد مش كده و لا عمرنا ها نكون كده . . . و متأكد أن موقف انا حر نفسها مش كده . . . بس هيه كانت بتفضفض زى ما قالت . . .

عموما انا بأكرر ان زيارتكم للمنتدى اللى انا فاتحه لهذا العاهر و اضافة أرائكم فيها ها تكون مفيده جدا . . . لانى ناوى أوصل لأى طريقة اتصال بيه و اخليه يقرأ و يشوف بنفسه رأى كل مسيحيين مصر و المهجر فيه ايه . . . و الرابط بتاع المنتدى اهه

http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=23412



المفدى
__________________
الانفصال هو الحل
الانفصال هو الحل
الانفصال هو الحل
الانفصال هو الحل

آخر تعديل بواسطة makakola ، 06-08-2007 الساعة 07:01 AM السبب: تعديل الرابط
الرد مع إقتباس
  #49  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ youssef1122
youssef1122 youssef1122 غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Dec 2004
المشاركات: 3,092
youssef1122 is on a distinguished road

تحية وباقة ورد عطرة لاخى العزيز المفدى

الرابط لايعمل ممكن تضع الرابط الصحيح

سلام

الرد مع إقتباس
  #50  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ Mrs 2ana 7or
Mrs 2ana 7or Mrs 2ana 7or غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Sep 2005
الإقامة: In Jesus heart
المشاركات: 2,142
Mrs 2ana 7or is on a distinguished road
إقتباس:
لكن ده لا يمنع ان اختى أنا حر كانت مندفعه و حاده فى كلامها لما فكرت اننا نخلص على الاتعس . . . لأننا بالتأكيد مش كده و لا عمرنا ها نكون كده . . . و متأكد أن موقف انا حر نفسها مش كده . . . بس هيه كانت بتفضفض زى ما قالت . . .
سلام ونعمة يا مفدى وحشتنا من زمان مقريناش ليك مداخلات حلوة "يمكن لانى انا نفسى مكنتش هنا" :))

بص يا سيدى بقى هى فضفضة وصراحة لو كملتها حتتخض لانى فى ثانيه قلت لو انا راجل كنت عملتها بنفسى طاخ طاخ طاخ

ومش قلقانة بالمرة ان يتقال عنى متهورة او متسرعه او دى مش اخلاقنا الخ الخ

بس ساعات يا مفدى الواحد لو مقالش اللى جواه يطق يموت وانا عندى عيال عاوزة اربيهم يا عم

على كل حال جمال اتعس يستحق الحرق زى مقلت ومش هو بس غيره كتير خاصة انه بيبعنا وبيقبض التمن اخر كل حلقة بيطلع فيها فى اى بروجرام ابن البوبى ده .

ومش حنكر معلش يعنى لو عرفت انه غار فى داهية حوزع شربات واقف ازغرط كمان ( حتعلم مخصوص) ومظنش انى حتى حترحم عليه لانه ميستحقش

معلش يتقال مفترية يتقال مسيحية متعصبة يتقال اى شيئ مش مشكلة بس مش حجمل مشاعرى

وبعدين سيبونا من كل ده عاوزين حل بجد بجد بجد لهؤلاء الغجر اللى بيتاجروا بينا علنا

نعمل معاهم اييييييييييييييييه عاوزين حلول ممكن تتعمل مش بس حلول فضفضة لاتودى ولا تجيب

نعمل ايه عشان الغجر دول يبطلوا يطلعوا يتكلموا نيابة عننا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ولعلمك هذا العاهر عارف راينا فيه وقالها مرة فى برنامج قال وقتها انا عارف كلامى تقيل على اقباط المهجر ومش بيعجبهم لانهم اصلا مش اقباط !!!!!!!!!

*** ملحوظة ربنا يخليك يا مفدى بلاش تقولى انا حر دى بتحسسنى انى راجل بشنبات تقدر تقول يا مدام او حور اللى يعجبك

ويجعله عامر يعنى :))
الرد مع إقتباس
  #51  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ makakola
makakola makakola غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2005
المشاركات: 6,270
makakola is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة youssef1122 مشاهدة مشاركة

تحية وباقة ورد عطرة لاخى العزيز المفدى

الرابط لايعمل ممكن تضع الرابط الصحيح

سلام

تم تصحيح الرابط

أما بالنسبة للعزيزة مدام أنا حر، فأنا بأهزر يا جماعة
طبعا كلنا عارفين إنها ما تقصدش شئ، يعنى الأب بيقول لإبنه إنت عاوز الحرق، يبقى حيحرق إبنه؟؟؟

أنا بأتكلم على جريدة المصريون اللى بتصطاد فى الماء العكر، يعنى خرجوا بمواضيع الأقباط يطالبون بخطف سعوديين، مواقع قبطية تطالب بخطف سعوديين مقابل الدكتور ممدوح
وكل ده من تعليق منشور لأحد القراء على موقعنا، ولم يكن موضوعا بل مجرد تعليق فقط، فهذا التعليق أصيح (أقباط) و (مواقع قبطية)
ومدام أنا حر كتبت تعليق عن الإخوان فى الموقع، تانى يومك كان مانشيت عريض، الأقباط يطالبون بالتشبه بالإخوان

دول عالم تعبانة سيبكم منهم وكملوا المسيرة واضح إننا بنأثر فى الأحداث دلوقت، وكل إنسان يقدر على شئ يعمله حتى لو كان كتابة حرف واحد أو إرسال رسالة أو وضع رابط فى أى منتدى
__________________
لم اكتم عدلك في وسط قلبي تكلمت بامانتك وخلاصك لم اخف رحمتك وحقك عن الجماعة العظيمة اما انت يا رب فلا تمنع رأفتك عني تنصرني رحمتك وحقك دائما
الرد مع إقتباس
  #52  
قديم 06-08-2007
samozin samozin غير متصل
Silver User
 
تاريخ التّسجيل: Dec 2004
المشاركات: 627
samozin is on a distinguished road
يوسف البدري: لن أسكت علي إساءات نخلة للإسلام.. وبيني وبينه النائب العام

كتب - أحمد البحيري:

انتقد الشيخ يوسف البدري، عضو المجلس الأعلي للشؤون الإسلامية سابقا التصريحات الأخيرة لممدوح نخلة المحامي ومدير مركز الكلمة حول «الردة» عن الإسلام، مؤكدا أن مثل هذه التصريحات تؤدي لإشعال الفتنة الطائفية في مصر.

وقال البدري لـ«المصري اليوم» إنه ينوي التقدم خلال الأيام المقبلة ببلاغ رسمي للمستشار عبدالمجيد محمود، النائب العام، ضد نخلة علي ما صدر منه من إساءات للإسلام بقوله: «إن هناك ألف حالة تريد أن تدخل المسيحية وتترك الإسلام بخلاف حالة محمد حجازي».

وأوضح البدري أن نخلة استغل رأي الدكتور علي جمعة مفتي الجمهورية، الذي أدلي به لصحيفة «الواشنطن بوست» الأمريكية وأباح فيه للمسلم أن يترك دينه وحسابه علي الله، مؤكدا أن جمعة تراجع عن رأيه لأنه لا يجوز لمسلم عادي أن يقول ذلك فما بالنا بالمفتي - حسب قوله.

وأضاف: لا يجب أن تكون هذه الفتوي ذريعة للضرب في الإسلام وكفي ما نراه من مركز «الكلمة» من تهديد للوحدة الوطنية وإشعال الفتنة الطائفية.

وتابع: إن هذا المركز يلعب بالنار ويسعي جاهدا لإثارة الفتنة وطالب نخلة بإعلان أسماء الألف حالة التي تريد دخول المسيحية حسبما أعلن في تصريحاته.

وقال البدري: أؤكد لنخلة أنني لن أتركه يسيء للإسلام ويشعل الفتنة، وبيني وبينه النائب العام.
__________________
samozin
الرد مع إقتباس
  #53  
قديم 06-08-2007
samozin samozin غير متصل
Silver User
 
تاريخ التّسجيل: Dec 2004
المشاركات: 627
samozin is on a distinguished road
كتب حمدي جمعة ٦/٨/٢٠٠٧

اتهمت أسرة «محمد أحمد حجازي» الذي أعلن اعتناقه المسيحية وأقام دعوي قضائية لإثبات الديانة في الأوراق الرسمية، ممدوح نخلة المحامي ومدير مركز الكلمة لحقوق الإنسان، باستغلال ظروف ابنها وإغرائه بغرض تنصيره، كما قررت تحريك دعوي ضد ابنها للحجر عليه لعدم مسؤوليته عن تصرفاته.

وقال هاني الجبالي المحامي الذي حصل علي توكيل من الأسرة لتحريك الدعوي، إنه سيتقدم ببلاغ إلي النائب العام ضد نخلة لتحريض «محمد» علي اعتناق المسيحية، ووعده بتدويل قضيته ومساعدته في الحصول علي اللجوء السياسي في الخارج.

وقال الجبالي: إنه كان يتابع محمد في كل مشاكله، وسافر من قبل إلي الصعيد للتوسط عند أسرة الفتاة التي تزوجها عرفيا لإنهاء الأزمة والاتفاق علي أن يكون الزواج رسميا.

وقال والده أحمد حجازي، إنه طرد ابنه من المنزل بمجرد زواجه من هذه الفتاة، بعد أن وقع علي قائمة منقولات وإيصالات أمانة ومؤخر صداق ٣٠ ألف جنيه، لأن أهلها كانوا يطاردونه لقتله، وقال إنه رفض دخول زوجته المنزل بعد أن رفض تطليقها.

وأضاف الأب: إنه تلقي اتصالا قبل ٣ أشهر من مذيع بقناة الناس يدعي الشيخ أحمد عبدالله - أبوإسلام- أخبره خلاله أن محمد ذهب إليه وشكا له قطيعة أهله وأنه يضطر للمبيت في كنيسة لعدم قدرته علي توفير سكن ويتعرض لضغوط من أجل تنصيره.

ولفت محمد فوزي أحد زملاء محمد في الدراسة إلي أنه كان يحلم بالشهرة والتشبه بسلمان رشدي، وكان يتحرش من قبل بالشرطة حتي يتم القبض عليه ثم يدعي الاضطهاد مؤكدا: اشترك محمد في ٤ أحزاب معارضة في وقت واحد بهدف تحقيق الشهرة التي يريدها.

ومن جانبها شددت قوات الأمن من إجراءاتها الأمنية لحماية منزل أسرة محمد، تحسبا لأي ردود أفعال غاضبة من جانب الأهالي.
__________________
samozin
الرد مع إقتباس
  #54  
قديم 06-08-2007
samozin samozin غير متصل
Silver User
 
تاريخ التّسجيل: Dec 2004
المشاركات: 627
samozin is on a distinguished road
http://www.almasry-alyoum.com/articl...rticleID=71316
سيناريو الموضوع ماشى بالضبط كما توقع أخونا الوطنى المخلص
ربنا يستر على محمد لأنه بيواجه ضرب من كل ناحيه
__________________
samozin
الرد مع إقتباس
  #55  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ وطنى مخلص
وطنى مخلص وطنى مخلص غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2005
المشاركات: 4,190
وطنى مخلص is on a distinguished road
صديقى الحبيب / ساموزين
الاجهزة الامنية تحرك هذا الموضوع بمنتهى العنف حتى يكون كارت ارهاب لأى متنصر من آلاف المتنصرين يجرؤ على رفع مثل تلك القضية و بمعدل التعجيل الامنى و الحكومى الرهيب الذى يفوق كل التصورات هذا نعتقد انه ستحدث كارثة رهيبة تسعى لها كل الاجهزة الامنية المصرية اذا لم يتم تدويل الموضوع بأسرع ما يمكن و ترجمة الموضوع فورا للغات العالم الحر و ارساله للصحف و وكالات الانباء العالمية ((فزعر المحمديين هو صورة المحمدانية النكحانية فى الغرب خشية ظهور المحمدانية الفخدانية على حقيقتها امام الغرب مما يهدد الهدف الذى تعيش النظم الحاكمة المتعاقبة فى مصر من اجله الا و هو تدمير حضارة الغرب عن طريق اسقاط الغربيين فى ضلالة بول البعير و براز اليعافير و رضاع الكبير و فخاد الصغير)) و اعتقد اننا فى سباق مع الزمن لعرض الموضوع كله على العالم الغربى قبل ان يتم قتل ممدوح نخلة و محمد حجازى

آخر تعديل بواسطة وطنى مخلص ، 06-08-2007 الساعة 08:15 AM
الرد مع إقتباس
  #56  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ الحمامة الحسنة
الحمامة الحسنة الحمامة الحسنة غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2007
الإقامة: فى جنب يسوع المجروح
المشاركات: 6,398
الحمامة الحسنة is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة وطنى مخلص مشاهدة مشاركة
صديقى الحبيب / ساموزين
الاجهزة الامنية تحرك هذا الموضوع بمنتهى العنف حتى يكون كارت ارهاب لأى متنصر من آلاف المتنصرين يجرؤ على رفع مثل تلك القضية و بمعدل التعجيل الامنى و الحكومى الرهيب الذى يفوق كل التصورات هذا نعتقد انه ستحدث كارثة رهيبة تسعى لها كل الاجهزة الامنية المصرية اذا لم يتم تدويل الموضوع بأسرع ما يمكن و ترجمة الموضوع فورا للغات العالم الحر و ارساله للصحف و وكالات الانباء العالمية ((فزعر المحمديين هو صورة المحمدانية النكحانية فى الغرب خشية ظهور المحمدانية الفخدانية على حقيقتها امام الغرب مما يهدد الهدف الذى تعيش النظم الحاكمة المتعاقبة فى مصر من اجله الا و هو تدمير حضارة الغرب عن طريق اسقاط الغربيين فى ضلالة بول البعير و براز اليعافير و رضاع الكبير و فخاد الصغير)) و اعتقد اننا فى سباق مع الزمن لعرض الموضوع كله على العالم الغربى قبل ان يتم قتل ممدوح نخلة و محمد حجازى


تماما عزيزى وطنى..هذا ماتسعى إليه الأجهزة الأمنية،والدليل على ذلك أنها باحت أسم المتنصر وصوره للعالم كله حتى تسعى إليه الجماعات الإنتقامية وتخلًص عليه، كما أنهم عندما يتم أسلمة الفتايات المسيحيات يتم عمل وسائل أمنية شديدة عليهن لحمايتهن من أن تصل إليهن أهلهم أو الكنيسة ولانعرف أماكنهن..فلماذا تم إباحة كل المعلومات الخاصة بمحمد إلى هذه الدرجة من العلنية..رغم أنهم المفروض يدفنوا رؤوسهم فى الوحل ويكفوا على الخبر مجور، كما يقول المثل..فلماذا هذه العلنية الشديدة..طبعا لتتركه الأجهزة الأمنية فريسة للناس لينتقموا منه بحد السيف لذلك قاموا بحماية أهله فقط ولم يقوموا بحمايته..لكن الرب يسوع قادر على حمايته وحماية زوجته وطفله.




الرد مع إقتباس
  #57  
قديم 06-08-2007
الذهبيالفم الذهبيالفم غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2005
الإقامة: في عيني الله
المشاركات: 6,772
الذهبيالفم is on a distinguished road
يكفي ما فعل من جراءة .

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة kittyy مشاهدة مشاركة
ولا انت ايه رأيك ياعزيزى ؟؟ ماذا ترى يجب ان يفعل محمد فى حياتة ومستقبلة وحياة ابنائة القادمين انشالله ؟؟
أختي العزيزة kittyy
كلامك جميل من الناحية الروحية .
أختي العزيزة تعليقي علي كلامك ، لأنك اردتي عمل حوار مع هذا الشاب ، ونشر الحوار علي النت ، أنا رأي انه بشجاعة تقدم ليغير مصار حياته ، وليعيش بحرية ولينعم بما اراده الله له من المسيحية ، وهذا يكفي ، اي يكفي القضية التي رفعها ، واي حوار أو نقاش سوف يهيج الرأي العام عليه ، ويثير الشارع الفوضوي الإرهابي .
المطلوب صمتا حتي نتيجة الحكم ، المطلوب عدم الإثارة حتي تمر الأزمة بسلام .
كل هدفي ومطلبي ألا نقيم مأساة بسبب التصريحات و الحوارات .
يكفي ما فعل من جراءة .
الرد مع إقتباس
  #58  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ وطنى مخلص
وطنى مخلص وطنى مخلص غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2005
المشاركات: 4,190
وطنى مخلص is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة الحمامة الحسنة مشاهدة مشاركة
طبعا لتتركه الأجهزة الأمنية فريسة للناس لينتقموا منه بحد السيف لذلك قاموا بحماية أهله فقط ولم يقوموا بحمايته..لكن الرب يسوع قادر على حمايته وحماية زوجته وطفله.




أو ربما لتقوم الاجهزة الامنية يتصفيتهما و الاهم تصفية مركز الكلمة و المستشار ممدوح نخلة او على اقل تقدير ارهابه و تكميم فمه و اعادته للشرنقة مرة اخرى بعد ان علت اصوات مراكز حقوق الانسان القبطية بسبب الظروف العالمية التى فرضت على النظم العربانية المحمدانية القبول بوجود منظمات حرة لحقوق الانسان
و لنرى بوضوح فى منكحة الخائن الغُلام نجيب ساويرس " المصرى اليوم" ان المسألة تم تحويلها بواسطة ارهابيو المصرى اليوم الى المحمدية ضد ممدوح نخلة و رفعوا شعار :النائب العام بيننا ؟؟؟؟؟
اى اى النائب العام هو بين ممدوح نخلة و بين الغُلام الخائن نجيب ساويرس الذى يجمع حوله كل هؤلاء الارهابيين القتلة من محمد الشبة حتى عمرو بيومى حتى الساعى الذى يقدم الشاى و القهوة فى منكحة" المصرى اليوم "يجب ان يكون ارهابى و هذا هو الشرط الوحيد لتعيينه فى منكحة المصرى اليوم
الرد مع إقتباس
  #59  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ Mrs 2ana 7or
Mrs 2ana 7or Mrs 2ana 7or غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Sep 2005
الإقامة: In Jesus heart
المشاركات: 2,142
Mrs 2ana 7or is on a distinguished road
إقتباس:
الخائن الغُلام نجيب ساويرس


تعليق غريب على نجيب ساويرس يا وطنى مخلص ممكن اعرف سبب نعتك ليه بالخائن من فضلك ??????????!!!!!!!!!!!!!!!
الرد مع إقتباس
  #60  
قديم 06-08-2007
الصورة الرمزية لـ وطنى مخلص
وطنى مخلص وطنى مخلص غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2005
المشاركات: 4,190
وطنى مخلص is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Mrs 2ana 7or مشاهدة مشاركة


تعليق غريب على نجيب ساويرس يا وطنى مخلص ممكن اعرف سبب نعتك ليه بالخائن من فضلك ??????????!!!!!!!!!!!!!!!
هو مالك صحيفة المصرى اليوم ؟؟
O.K
انت بكل تاكيد تقرأين المصرى اليوم
موقفها شديد العداء من القُبط و حقوقهم و كلها تحريض على قتلهم و زرع للشقاق داخل الصف المسيحى

هل لاحظتى موقف جريدته العدائى من محمد حجازى و زوجته الفاضلة و هو الذى يحرض ضد المستشار ممدوح نخلة و المستشار نجيب جبرائيل لقتلهما

هل تشاهدين افلام شركة نهضة مصر التى يمتلكها
كلها هدفها تبرأة المحمدية من ارهابها

هل لاحظتى مثلا انه عندما يتناول فى جريدته موضوعا عن المعونة الامريكية فإنه يكذب و يدعى ان المعونة الامريكية تُصرف فقط على القرى ذات الاغلبية القبطية فق ؟؟ لتوفير المياه و الكهرباء للقبط فقط و ان شرط امريكا ان يستفيد القبط فقط من معونتهم فى مجال البنية الاساسية و ان العربان المحمديين يحرقهم العطش و الظلام ؟؟؟؟
هذا ما تخرفت به صحيفة المصرى اليوم التى يمتلكها هو ملكية فردية
و قالها فى عز ثورة العطش فى مصر
هل نتعجب ان محمديين عربان همج يحملون تانكات المياه محاولين الحصول على المياه فى شوارع ارياف الوجه البحرى الحارة لا يهجمون على قبطا فى اى مكان انتقاما منهم لانهم يستاثرون بمشروعات هيئة المعونة الامريكية دون غيرهم من العربان المحمديين كما يزعم هذا الكــلــب نجيب ساويرس ؟؟؟؟
طوال عمره يقول انه محمدى فكرا و ثقافة و حضارة و تاريخا و عاداتا و تقاليدا و طموحاتا و انتماء و مصيرا
و انه يا ولداه مسيحى دينا فقط و لو تعارضت مصالح المسيحيين مع مصالح الوطن فهو معادى لمصالح المسيحيين؟؟؟؟

سبق ان نسب اليه مصطفى الفقى و كذلك العنصر الاخوانجى محمد عبد القدوس انه وقع لكل منهما على ورقة يعلن فيها تمسكه اشد التمسك ببقاء المادة الثانية من الدستور و تفعيلعها (( مادة الشريعة المحمدية مصدرا للتشريع و المحمدية دين الدولة ))
غير انه بعد فترة من هجومنا عليه عاد و انكر انه وقع على هاتين الورقتين المزعومتين
فصفقت له اشد التصفيق و دبجت له قصائد المدح على تنصله من مزاعم مصطفى القى و العنصر الاخوانجى محمد عبد القدوس
غير انه عاد كــكــلــب عاد الى قيؤه يكرر تلك العبارات الممجوجة عن محمديته فكرا و ثقافة و حضارة و تاريخا و عاداتا و تقاليدا و طموحاتا و انتماء و مصيرا

فلم يستحق منا غير اللعان
كان الكاتب الكبير المتنصر صموئيل بولس يكتب مقالات كثيرة عن رجل الاعمال القبطى الذى اعتنق المحمدية سرا الغارق فى شهواته الجنسية مع موظفاته المحمديات و رمز له ب (( ن . س )) نون سين
ربما اصبحت اعتقد ان هذا المحمدى ربما يكون نون سين هذا و أسوأ
الم تلحظى ان موضوع الهجوم على بابا الفاتيكان و الزعم الكاذب بان فى وثيقته ما يهين الكنائس الارثوذكسية ((رغم ان اى من ارثوذكس العالم بإستثناء الاقباط لم يعترض عليها )) هذا الموضوع كان مصدره جريدته هو التى يمتلكها و بقية الصحف و وسائل الاعلام العربانية تبعته هو و ارهابييه فى هذا لزرع الشقاق داخل الصف المسيحى و فصل مسيحيى ارض القبط عن مسيحيى العالم و بناء سور من العداء بين مسيحى ارض القبط و مسيحيي العالم
هل هذه الاهداف من الممكن ان يكون مصدرها رجل مسيحى حقا ؟؟

آخر تعديل بواسطة وطنى مخلص ، 06-08-2007 الساعة 12:48 PM
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع


عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
 
خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is متاح
كود [IMG] متاح
كود HTML غير متاح

الإنتقال السريع


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 04:11 PM.


Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط