تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 28-05-2003
mona abanoub mona abanoub غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2003
mona abanoub is on a distinguished road
frag مشكلة لدى صديقة

لدى صديقة تبلغ من العمر 20سنة ولديها مشكلة وهى انها ليس لديها شعر فى راسها وسالت كثير من الاطباء والكل اجمع على ضرورة القيام بعملية ذرع شعر الراس تلك الفتاة ليس لديها ما يكفى من المال للسفر الى امريكا لاجراء العملية هناك كما قال معظم الاطباء وهى طلبت معونة الكنيسة ولكن لم يجيبها احد وهى الان طلبت منى ان ارسل لكم طلب هل تقدرون على مساعدتها فى اجرا العملية باميكا علما بان هذة الفتاة كلما تقدم لخطبتها احد الشباب تركها بسبب مشكلتها ليتكم تساعدوهالدى صديقة تبلغ من العمر 20سنة ولديها مشكلة وهى انها ليس لديها شعر فى راسها وسالت كثير من الاطباء والكل اجمع على ضرورة القيام بعملية ذرع شعر الراس تلك الفتاة ليس لديها ما يكفى من المال للسفر الى امريكا لاجراء العملية هناك كما قال معظم الاطباء وهى طلبت معونة الكنيسة ولكن لم يجيبها احد وهى الان طلبت منى ان ارسل لكم طلب هل تقدرون على مساعدتها فى اجرا العملية باميكا علما بان هذة الفتاة كلما تقدم لخطبتها احد الشباب تركها بسبب مشكلتها ليتكم تساعدوها [font=arial]
الرد مع إقتباس
قديم 30-05-2003
iwcab-11 iwcab-11 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
iwcab-11 is on a distinguished road
الحقيقة إن العدد هنا محدود ، لكن ممكن لو حد هنا يعرف مواقع ممكن يكتب فيها عن المشكلة فممكن تلاقوا حد يساعد فى الموضوع ده ، بس عاوزين نعرف الأول هل العملية دى هتجيب حل حقيقى وهل ممكن عملها فى مصر ، أم هل الأحسن التبرع لها بمبلغ تشترى شقة ويبقى لها دخل شهرى وده ممكن يجذب لها عرسان
الرد مع إقتباس
قديم 30-05-2003
KnightRider KnightRider غير متصل
Registered User

KnightRider is on a distinguished road
محاولة صغيرة من اجل حل تلك المشكلة
هناك محطة للاعلانات عن المنتجات تذاع علي النايل سات بتزيع عن منتج يساعد علي نمو الشعر انا الحقيقة مش عارف ان كانت الموضوع دا حقيقي ولا لا بس انا عارف انهم ليهم وكيل بيع في مصر انا انشاء الله هاجيب النمرة واسم المنتج اللي اعتقد انة اسمة اربا ماتن انا مش متاكد ولكن انا قريب جدا هاحط المعلومات دي
وكمان اعتقد انة فية مراكز موجودة بمصر لتلك الاشياء انا لو لاقيتها هاحاول اضع المعلومات هنا
ودا اللي انا اقدر اقدمة ياريت كنت اقدر اقدم اكثر من كدة
الرد مع إقتباس
قديم 30-05-2003
mona abanoub mona abanoub غير متصل
Registered User

mona abanoub is on a distinguished road
شكرا لاهتمامك بالرد لكن على فكرة الاطباء قالو انها لا تستجيب للعلاج بالادوية وتحتاج جراحة وتكاليف العملية فى مصر اكتر من 60 الف جنية وللاسف مش مضمونة هى سمعت ان كنايس امريكا ممكن تساعدها فى تكاليف العملية ياترى حد يقدر يساعدها
الرد مع إقتباس
قديم 30-05-2003
KnightRider KnightRider غير متصل
Registered User

KnightRider is on a distinguished road
انا بردضوا اذاني لية انا هاضعلك اسم المنتج وكمان رقم تليفون وكيل البع واهي تجرب مش هتخسر حاجة واصل المنتج دة مش متوفر الا عند وكيل البيع مش موجود في السوق المصري ولو جربت هايكون محاولة يمكن تجيب نتيجة
وربنا يحلها مشكلتها
الرد مع إقتباس
قديم 30-05-2003
na3na3a
GUST

Hi Mona :)
I think if you research on the internet, and find one specific church, preferably american, and email them, they should be able to help you.
in Chirst,
Na3na3a
الرد مع إقتباس
قديم 31-05-2003
koukikou koukikou غير متصل
Registered User

koukikou is on a distinguished road
أنا متعاطف مع صديقتك جدا بس و أنا باقرا القصة إستغربت إن فيه عرسان بييجولها و بعدين لما يعرفوا حكاية شعرها يمشوا!!! أمال هم كانوا شايفينها متنكرة و الا شايفين فيها إيه علشان ييجى يخطبوها و بعدين تفاجأهم حكاية شعرها؟؟
هى بتلبس باروكة؟؟ و لو الباروكة حلت لها مشاكل الحياة العادية و بتخرج و الناس بتشوفها و بتعجب بيها لدرجة إنهم يخطبوها ليه ما تفضلش لابسة الباروكة لحد ما ربنا يبعت لها إنسان يحبها من أجل ذاتها و ساعتها مش هتهمه حكاية شعرها طالما إنها بالباروكة شكلها عادى - لأنها حتى لو زرعت الشعر هتفضل برضه البنت اللى ما عندهاش شعر و اللى على راسها ده عملية زرع!!
أنا بأقول الكلام ده لأنى كان معى فى العمل رجلين أغنياء و الإتنين كانوا وسيمين جدا إلا إنهم كانوا شباب و إبتدوا يصلعوا و طلعت فى دماغهم و راحوا عملوا زرع شعر واحد فى فرنسا و التانى فى أمريكا و للأسف شكلهم بعد الشعر بقى قبيح جدا و الصراحة الشعر المزروع ده عامل كأن حد نسى على راسهم مقشة طول ما إنت باصص لهم تبقى عايز تضحك
أنا آسف مش عايز أعقد الأمور بس أعتقد إن لو صديقتك ربنا مديها نعمة الصحة يعنى حكاية الشعر دى مش نتيجة لمرض عضوى آخر قاسى يبقى تشكره علي الصحة و تحاول تبص للحياة من منظور مختلف و هنا يجب أن أضيف أن الأصدقاء عادة بيبقى عليهم واجب كبير فى الحالات دى لتوجيه الصديق اللى عنده مشكلة من هذا النوع لأساليب أخرى للإستمتاع بالحياة و زيادة ثقته فى نفسه و توجيه نظره إلى نعم أخرى أعطاه لها الله و طالما ما عندهاش مشكلة غير حكاية الزواج دى قوليلها إن فيه بنات قمرات و ما بيتجوزوش و بنات وحشة و بتتزوج - يعنى المسألة مش كلها فى المظهر الخارجى و هى لسه صغيرة و ربنا أكيد هيبعت اللى يقدرها من أجل ذاتها
الرد مع إقتباس
قديم 31-05-2003
bush bush غير متصل
Registered User

bush is on a distinguished road
[blur]و هنا يجب أن أضيف أن الأصدقاء عادة بيبقى عليهم واجب كبير فى الحالات دى لتوجيه الصديق اللى عنده مشكلة من هذا النوع لأساليب أخرى للإستمتاع بالحياة و زيادة ثقته فى نفسه و توجيه نظره إلى نعم أخرى أعطاه لها الله [/blur]

ذكرتني بمشكلتي الأساسيه ... عدم وجود اصدقاء أوفياء مخلصين ...
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة