تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > منتدى العلوم والتكنولوجيا
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

منتدى العلوم والتكنولوجيا يهتم هذا القسم بالانترنت و بالبرمجة والكمبيوتر و الموبايلات,معلومات عامة ..إستشارات ..كل ما هو جديد بالتكنولوجيا .....الخ

المشاركة في الموضوع
 
خيارات الموضوع طريقة العرض
  #1  
قديم 21-10-2008
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
المشاركات: 1,913
shosho_angl is on a distinguished road
Please

عاوزة اعرف ازاى اكتب اسم المنتدى على الكليب ويفضل ثابت طول الكليب


ياريت البرنامج والشرح بعد ا زنكم
__________________
" كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى
الرد مع إقتباس
  #2  
قديم 22-10-2008
الصورة الرمزية لـ just_jo
just_jo just_jo غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Oct 2003
الإقامة: الهرم الاكبر
المشاركات: 2,043
just_jo is on a distinguished road
t16 مشاركة: Please

فى عندك طريقتين الطرق الصعب و هو تعلم برامج المونتاج الكبيرة مثل ...Ulead Ultra Video

او

Adobe Ultra video

لكن الاسهل هو البرنامج دة..........

GeoVid VidLogo 3.2.0.18
_____________________________________



تحميل:


الشرح:-
_________


هدخلى الفيديو فى المكان اللى اسمة "Input"

و تحطى المكان اللى بعد وضع اللوجو وضغطة.فية عند كلمة "Output"

هتختارى من 3 اختيارات انهى ضغط احسن للفيديو بعد وضع اللوجو:

1) - صورة عالية الجودة نسق AVI

2) - صورة متوسطة الجودة Mpeg

3) - صورة قليلة الجودة و اشد ضغط نسق WMV
و تعلمى على الدايرة المناسبة




ثم تتغطى على زرار Edit Logo

لتضعى اللوجو بتاعك ...
و البرنامج بيوفرلك طريقتين لللوجو اللى ممكن تضيفية


1- صورة من اى نسق من دول (bmp, jpeg, gif) ...ممكن وضع نسق Gif يعنى صورة متحركة ايضا كلوجو
2- وضع لوجو متحرك نسق AVI يعنى ملف فيديو لوجو على ملف فيديو كبير

---------------------------------------------

اخيرا زرار Start للبدا فى الضغط و تحويل الملف


=
=
=
=
مشكلتك الحقيقية كيف ستصنعين اللوجو المناسب ودا محتاج شغل لوحدة


آخر تعديل بواسطة just_jo ، 22-10-2008 الساعة 01:03 AM
الرد مع إقتباس
  #3  
قديم 22-10-2008
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
المشاركات: 1,913
shosho_angl is on a distinguished road
مشاركة: Please

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة just_jo مشاهدة مشاركة
فى عندك طريقتين الطرق الصعب و هو تعلم برامج المونتاج الكبيرة مثل ...Ulead Ultra Video

او

Adobe Ultra video

لكن الاسهل هو البرنامج دة..........

GeoVid VidLogo 3.2.0.18
_____________________________________



تحميل:




الشرح:-
_________


هدخلى الفيديو فى المكان اللى اسمة "Input"

و تحطى المكان اللى بعد وضع اللوجو وضغطة.فية عند كلمة "Output"

هتختارى من 3 اختيارات انهى ضغط احسن للفيديو بعد وضع اللوجو:

1) - صورة عالية الجودة نسق AVI

2) - صورة متوسطة الجودة Mpeg

3) - صورة قليلة الجودة و اشد ضغط نسق WMV
و تعلمى على الدايرة المناسبة




ثم تتغطى على زرار Edit Logo

لتضعى اللوجو بتاعك ...
و البرنامج بيوفرلك طريقتين لللوجو اللى ممكن تضيفية


1- صورة من اى نسق من دول (bmp, jpeg, gif) ...ممكن وضع نسق Gif يعنى صورة متحركة ايضا كلوجو
2- وضع لوجو متحرك نسق AVI يعنى ملف فيديو لوجو على ملف فيديو كبير

---------------------------------------------

اخيرا زرار Start للبدا فى الضغط و تحويل الملف


=
=
=
=
مشكلتك الحقيقية كيف ستصنعين اللوجو المناسب ودا محتاج شغل لوحدة

دام صليبك يا مديرنا هاجربه واقولك لو فى حاجة ميرسي ليييييك
__________________
" كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى
الرد مع إقتباس
  #4  
قديم 23-10-2008
الصورة الرمزية لـ scorpion_man
scorpion_man scorpion_man غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2006
المشاركات: 1,739
scorpion_man is on a distinguished road
مشاركة: Please

ممكن كمان الكتابه بالبرمير وmgi
وديركتور يوليد فديو استديو
__________________
فليذهب من يذهب ... وليأتي من يأتي في حُكم البلاد فمصيري بين يديك إلهي

" فلا أخاف ماذا يصنعه بي الإنسان " .

- ليحكم من يحكم وليتسلط من يتسلط

ستظل أنت إلهي الأعلي

الأن " فوق العالي عالياً يلاحظ والأعلي فوقهما "
الرد مع إقتباس
  #5  
قديم 23-10-2008
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
المشاركات: 1,913
shosho_angl is on a distinguished road
مشاركة: Please

عندى مشكلة بعد ما يتكتب بيظهر تحت اسم المنتدى خلفية سودا ازاى اشيلها لانها بتغطى ترجمة او بتغطى الجزء الى تحت من الفيديو

ازاى اشيلها ????
__________________
" كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى
الرد مع إقتباس
  #6  
قديم 23-10-2008
الصورة الرمزية لـ just_jo
just_jo just_jo غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Oct 2003
الإقامة: الهرم الاكبر
المشاركات: 2,043
just_jo is on a distinguished road
مشاركة: Please

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة shosho_angl مشاهدة مشاركة
عندى مشكلة بعد ما يتكتب بيظهر تحت اسم المنتدى خلفية سودا ازاى اشيلها لانها بتغطى ترجمة او بتغطى الجزء الى تحت من الفيديو

ازاى اشيلها ????
انا مش فاهم قوى انتى قصدك اية؟
لاكن من خبرتى ممكن ااقول انك عملتى لوجو ...على قصقوصة بيضاء

لذلك انا قلتلك عمل اللوجو مش سهل

محتاج شغل على الفوتو شوب او الReal Draw
بحيث ان اللوجو لا يكون لة خلفية نهائى...

المهم حطيلى صورة لشكل الفيديو باللوجو ...على اى موقع هوست للصور
و انا اشوف اية الحكاية بالظبط

الرد مع إقتباس
  #7  
قديم 23-10-2008
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
المشاركات: 1,913
shosho_angl is on a distinguished road
مشاركة: Please

انا ما وضعتش لوجو انا يادوب كتبت اسم المنتدى زى منتدى صداقة القديسين مجرد الاسم ظهرت من تحت اسم الموقع خلفية سودا
__________________
" كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى
الرد مع إقتباس
  #8  
قديم 24-10-2008
الصورة الرمزية لـ just_jo
just_jo just_jo غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Oct 2003
الإقامة: الهرم الاكبر
المشاركات: 2,043
just_jo is on a distinguished road
مشاركة: Please

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة shosho_angl مشاهدة مشاركة
انا ما وضعتش لوجو انا يادوب كتبت اسم المنتدى زى منتدى صداقة القديسين مجرد الاسم ظهرت من تحت اسم الموقع خلفية سودا

طيب جربى تكتبى على صورة و تحطيها لوجو و تشوفى النتيجة....

الرد مع إقتباس
  #9  
قديم 25-10-2008
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
المشاركات: 1,913
shosho_angl is on a distinguished road
مشاركة: Please

اللوجو شغال كويس بس المشكلة فى اسم الموقع بيظهر تحت الاسم خلفية سودااااااا
__________________
" كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى
الرد مع إقتباس
  #10  
قديم 25-10-2008
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
المشاركات: 1,913
shosho_angl is on a distinguished road
مشاركة: Please

دى صورة لفيديو كارتون ووضعت اسم المنتدى شوف الخلفية السودا دى انا مش عارفة اشيلها

__________________
" كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى
الرد مع إقتباس
  #11  
قديم 25-10-2008
الصورة الرمزية لـ just_jo
just_jo just_jo غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Oct 2003
الإقامة: الهرم الاكبر
المشاركات: 2,043
just_jo is on a distinguished road
مشاركة: Please

حطى الصورة دى لوجو للفلم و شوفى اية اللى هيحصل؟

الرد مع إقتباس
  #12  
قديم 25-10-2008
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
المشاركات: 1,913
shosho_angl is on a distinguished road
مشاركة: Please

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة just_jo مشاهدة مشاركة
حطى الصورة دى لوجو للفلم و شوفى اية اللى هيحصل؟

ana bakteb elesm mosh badefha logo lan fe edafet logo aw edafet vedio aw edafet esm elsite ana bakhod edafet esm elsite
__________________
" كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"

سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى سامحنى يا سيدى
الرد مع إقتباس
  #13  
قديم 26-10-2008
الصورة الرمزية لـ just_jo
just_jo just_jo غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Oct 2003
الإقامة: الهرم الاكبر
المشاركات: 2,043
just_jo is on a distinguished road
مشاركة: Please

ما انا فاهم ....المثل بيقول الباب اللى يجيلك منة الريح.....
و البرنامج بيعمل مشكلة هنا


نجرب طريقة تانية....جربى تحطى الصورة اللى مكتوب عليها و نشوف

آخر تعديل بواسطة just_jo ، 26-10-2008 الساعة 07:38 PM
الرد مع إقتباس
  #14  
قديم 02-11-2008
الذهبيالفم الذهبيالفم غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2005
الإقامة: في عيني الله
المشاركات: 6,772
الذهبيالفم is on a distinguished road
مشاركة: Please

اللينكات مش شغالة . لو سمحت غير علي مواقع تانية محترمة غير الموقع بتاع الرابيد شير
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع


عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
 
خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is متاح
كود [IMG] متاح
كود HTML غير متاح

الإنتقال السريع


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 09:09 AM.


Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط