تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > منتدى الرد على اكاذيب الصحافة
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

منتدى الرد على اكاذيب الصحافة فى الآونة الأخيرة تمادت الصحف المصرية والعربية فى الهجوم على المقدسات المسيحية دون إعطاء المسيحيين فرصة لللرد لذلك أفردنا هذا المكان لنشر الردود

المشاركة في الموضوع
 
خيارات الموضوع طريقة العرض
  #1  
قديم 20-04-2005
ايمن عادل ايمن عادل غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2005
الإقامة: Eygpt - cairo
المشاركات: 1
ايمن عادل is on a distinguished road
mob شكرا ابونا زكريا بطرس

شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة
الرد مع إقتباس
  #2  
قديم 09-05-2005
Zagal Zagal غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Feb 2004
المشاركات: 4,352
Zagal is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ايمن عادل
شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة
__________________
We will never be quite till we get our right.

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"


( سيظل القران اعجاز لغوى فى نظر المسلمين الجهلاء فقط.
لان معظمهم لايستطيع الكتابه بدون اخطاء املائيه )

الرد مع إقتباس
  #3  
قديم 16-08-2005
ezatt ezatt غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2005
المشاركات: 2
ezatt is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ايمن عادل
شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة
only god who change. let us to pray for all moslems
الرد مع إقتباس
  #4  
قديم 16-08-2005
ezatt ezatt غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2005
المشاركات: 2
ezatt is on a distinguished road
let us pray for all moslems to accept jesuse
الرد مع إقتباس
  #5  
قديم 31-08-2005
Truth_Hurts Truth_Hurts غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2005
المشاركات: 226
Truth_Hurts is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ايمن عادل
شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة
عايزين تشهروه - هههههههههه
الرد مع إقتباس
  #6  
قديم 31-08-2005
Truth_Hurts Truth_Hurts غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2005
المشاركات: 226
Truth_Hurts is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ezatt
only god who change. let us to pray for all moslems
والنبى ايه

ولانجليزى ده - حصل من ايه - ولا على رأى المثل - اين ترعرعت سيدتى

هههههههههه
الرد مع إقتباس
  #7  
قديم 31-08-2005
the way the way غير متصل
Silver User
 
تاريخ التّسجيل: Jul 2004
المشاركات: 212
the way is on a distinguished road
ربنا يباركك يا ابونا يا قاهر الاسلام

يا مسلميين موتوا بغيظكم
الرد مع إقتباس
  #8  
قديم 31-08-2005
الصورة الرمزية لـ zaki
zaki zaki غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Jun 2005
الإقامة: فى الدور الاولانى اول شقة يمين
المشاركات: 897
zaki is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Truth_Hurts
عايزين تشهروه - هههههههههه

وهو محتاج شهرة يا امعة

لما انت جامد كدة وبتعرف تتكلم

ما تخلى شيخ الازهر يقبل دعوة ابونا زكريا للمناظرة اللى رفضها اكثر من مرة
__________________
و صرخوا بصوت عظيم قائلين حتى متى ايها السيد القدوس و الحق لا تقضي و تنتقم لدمائنا من الساكنين على الارض
(رؤيا 10:6)


الاقباط
(ابناء مصر المحتلة)
الرد مع إقتباس
  #9  
قديم 01-11-2005
P i X e L
GUST
 
المشاركات: n/a
t16

هاهاهاهاها مناظرة مع شيخ الازهر
احمد ديدات - الله يحرقه مطرح ما غار - كان بيختار اكتر الكهنة اللى ميعرفوش حاجة فى البطيخ وساعات كان يجيب مسلمين يعملهم كهنة عشان فى الاخر يقولوا اسلمنا بعد المناظرة لكن تخيلوا لو وقعوا فى ايد ابونا زكريا بطرس
الرد مع إقتباس
  #10  
قديم 01-02-2006
الصورة الرمزية لـ boraee
boraee boraee غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2003
الإقامة: احيا في قلب يسوع
المشاركات: 2,711
boraee is on a distinguished road
سؤال لماذا لا تستقطع القنوات الأسلامية من اوقاتها للرد على ابونا زكريا بطرس ..؟؟؟؟هل تعلم ان ابونا زكريا عمل حوالي 100 حلقة وكل حلقة نص ساعة يعني اجمالي 50 ساعة ...الخمسين ساعة دول هدوا شغل 1400 سنة ...انتم متخيلين ؟؟؟؟؟؟المسلمون تحولوا من موقع المهاجم الذي يهاجم خصم مكتوف الايدي بالقوة الي مدافع عديم الحيلة امام مارد لم ولن يقدر عليه ....تخيلتم الفرق ؟؟؟
__________________
واما من جهتي فحاشا لي ان افتخر الا بصليب ربنا يسوع المسيح .

تعالى يارب بروحك المس اراضينا ....مصر عطشانة لروحك ياالهنا اروينا
الرد مع إقتباس
  #11  
قديم 01-02-2006
maged2000 maged2000 غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2006
المشاركات: 1
maged2000 is on a distinguished road
star اضهاد المسحين فى مصر

ابن عمى ذهب للعمل فى احدى المخابز فكان الرد عليه مرفوض سأل عن السبب
كان الرد هو الديانة اى انه مسيحى
الرد مع إقتباس
  #12  
قديم 07-02-2006
FARID114 FARID114 غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Feb 2006
المشاركات: 4
FARID114 is on a distinguished road
ربنا موجود
الرد مع إقتباس
  #13  
قديم 07-02-2006
elrais elrais غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2006
المشاركات: 1
elrais is on a distinguished road
till when will god leave us in this condition.
الرد مع إقتباس
  #14  
قديم 15-02-2006
HOTMAIL HOTMAIL غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2006
المشاركات: 170
HOTMAIL is on a distinguished road
زكريا موقوف وقف نهائى من الكنيسه فى مصر
الرد مع إقتباس
  #15  
قديم 15-02-2006
SonOfAthanasius SonOfAthanasius غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Jul 2005
المشاركات: 163
SonOfAthanasius is on a distinguished road
صحح معلوماتك
ابونا زكريا قدم استقالته للكنيسة
ولكنه غير مشلوح او موقوف
الشلح او الوقف لهم قوانين كنسية وليس من ضمن اسباب الشلح
مهاجمة رسول اللات ...
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع


عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
 
خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is متاح
كود [IMG] غير متاح
كود HTML غير متاح

الإنتقال السريع

مواضيع مشابهة
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى الردود آخر مشاركة
العلامه القمص زكريا بطرس يحتفل بعيد ميلاده امس الجمعه فى برنامج حوار الحق melo@eygpt المنتدى العام 15 07-07-2009 05:24 AM
الملا زكريا بطرس يشرح للمسلمين دينهم skipy المنتدى العام 40 19-06-2009 10:03 AM


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 06:24 PM.


Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط