تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

عرض نتائج التصويت: هل توافق على طرد غلباوى
نعم أوافق 32 57.14%
لا اوافق على طرده 24 42.86%
الناخبون: 56. لم تقم بالتصويت على هذا التصويت

موضوع مغلق

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 07-01-2006
الصورة الرمزية لـ FERO
FERO FERO غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2005
FERO is on a distinguished road
ياجدعان على الاقل احنا عرفنا غلباوى خلاص, حتى لو انتطرد, هيرجع باسم تانى, هى ديه مشكله؟ اهوه نتعامل معاه بمعرفه احسن, و تحيه للشرطه والمخابرات و امن الدوله
قديم 07-01-2006
غلاباوي
GUST

الاخوة الاعزاء ... بداية كل سنة وانتم طيبين ولو انها متاخرة شوية بس معلش غصب عنى .. كان في ظروف صحية شوية كدة منعتنى اليومين اللى فاتو من المتابعة ..

بصراحة اول ما دخلت لقيت شبورة كبيرة اخونا ياويكا عاملها .. ولحد دلوقت مش عارف السبب الحقيقي ليها ؟!

ياريت تفسروا الوضع واللى اعتقد حتى مع التفسير هو شيء بسيط جدا او سوء تفاهم حدث ... بدليل اننى والحمد لله لم افعل اي شيء يستوجب طردي ...
والي ان يفهمنى احدكم ماذا جنيت لاستيطع الرد ... لن اصوت .. وصدقونى بعدها سأصوت مع رأي الاغلبية ... ايا كان

تحياتي
قديم 07-01-2006
الصورة الرمزية لـ zaki
zaki zaki غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jun 2005
zaki is on a distinguished road
انا صوت بالموافقة على الطرد

ولكن ليست لان غلاباوى متهم بالمحاولة للحصول على معلومات شخصية للاعضاء

ولكن الموافقة كانت بسبب المشاكل التى تحدث بين الاعضاء بسبب غلاباوى

الاقباط
(ابناء مصر المحتلة)
قديم 07-01-2006
الصورة الرمزية لـ وطنى مخلص
وطنى مخلص وطنى مخلص غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jan 2005
وطنى مخلص is on a distinguished road
حضرة الضابط غلباوى

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة john316
اخوتى الاعزاء،
بماذا يفيدكم طرده بعد كشفه ان كانت هذه المعلومات موثوق منها، فاذا كان فعلا امن دولة فبعد كشفه سيتم استبداله بشخص اخر بمنتهى البساطة متخذا لنفسه اسم قبطى صميم.
لكن الأهم من ذلك هو ان نكون حريصين فى تعاملنا على النت على معلوماتنا الشخصية،
و لا نثق الا فى من نعرفه شخصيا.اسال مجرب ولا تسال طبيب.
وكل عام ونتم بخير، وعيد ميلاد سعيد
أعتقد ان الهدف أصلا من الموضوع هو تحذيرنا من الاندفاع فى صداقات عبر المنتدى نعلن فيها اسماءنا الحقيقية و هوياتنا الحقيقية
أعتقد ان الجميع يعرف ان غلباوى هو حضرة الضابط غلباوى
و الرجل لم يشتم أحد او يهين احد و يخرج بشدة عن آداب التراسل فى المنتدى و لذلك فلم تهدده الادارة بالطرد
و لكن حقيقة انه حضرة الضابط غلباوى هى حقيقة هامة نشكر بشدة من كشفها لنا فقط للحذر
قديم 07-01-2006
الصورة الرمزية لـ elasmar99
elasmar99 elasmar99 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Jul 2003
elasmar99 is on a distinguished road
الموقع منقسم ما بين اعضاء يعيشون في الخارج ولا يخافون إرهاب الإخوان واعضاء يعيشون في مصر وهم بالطبع يخافون عواقب عدم خوفهم من الغلباوي المرعب. الغلباوي يتسلى ويتمتع بخوف البعض وهجوم الاخر ويتمتع اكثر بوجوده في الوسط والجميع ينظورون له وينتظرون كلمة منه.
من الافضل ان يدخل ويخرج ويكتب ما يريد ونحن سوف نتعامل معه حسب عقله وتفكيرة وكتاباته وليس حسب موقعه او مركزه. إذا تكلم عن الاسلام فسوف يجد منا من يجادله بالتي هي احسن واذا كتب في السياسة فسوف يجد من يقول له اين الحق وإذا خالف قواعد اللعبة فسوف يلقى خارج الملعب مثله مثل اي زائر اخر.

نحن هنا مدرسة يتعلم فيها الزائر حق الإنسان في التعبير عن رأيه بحرية وبعيدا عن الإرهاب الفكري المنتشر في بلاد يحكمها عرب
قديم 07-01-2006
الصورة الرمزية لـ kittyy
kittyy kittyy غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jul 2005
kittyy is on a distinguished road
flower أنا مش موافقــــة..

على فكرة ياجماعة..

طرد غلبـــاوى مش هيحل أى مشكلة.. أنا شايفه أن لو فعلا غلبـــاوى موجود هنا لمهمة مــــا وطردناه وفضلنا نطرد فيه حتى لو سجل بأسماء جديدة . ممكن بكل سهولة وحلا للمشكلة دى من اللى بعتوه فى المهمة دى أنهم يخلوه يسجل من على IP Address جديد عشـــان مانقدرش نعمله Trace ومانعرفش أنه هوا.. دا لو فعلا الموضوع موضوع مهمة معينه هوا جاى ليها يبقى مش هيمشى لو عملنا أيه ..

أو حــــاجة تـــانية أسهل من كدا كمان.. يدخلوا حد تانى غيره سهلة جدا.. والحد دا ما يتكلمش كتير مع النـــاس ولا يشارك كتير عشان ما يتحطش فى الدمـــاغ ويعمل برضه نفس المهمة ولكن بحرص جدا عشان ما يحصلش معاه زى غلبـــاوى..

أنا شايفة أن طردة دا غلط وأنا عن نفسى مش موافقة عليه .. وخلوا بالكوا اللى جاى فى مهمة فعلا هيعملها من غير ما يعمل أعلانات عن نفسه انه ظابط ولا أنه رتبة ولا نيله..

أنا مازلت شايفه أن غلاباوى فعلا أخره يكون بيتمنظر برتبته هنا... لكن هوا مش جــــاى فى مهمة زى ما ناس كتير فاكرة ولا بتاع.. لأنه لو كان كدا ماكانش هيعمل Show حوالين نفسه بالطريقة دى لحد ما الناس يفتكروه جاسوس. الناس دى بتتصرف بحرص أوى مش هبل كدا عشان يكشفوا نفسهم..

وعلى فكرة بردو . أنا ملاحظة أن فيه نـــاس كتير جدا بتسجل فى المنتدى ومالهاش أى نشاط ولا مشاركات ولااااا باينة فى الصورة خــــالص.. ممكن حد يقولى دول هنــــــا ليه وبيعملوا أيه وبيسجلوا ومختفيين كدا ليه ؟ لو مسلمين أزاى ساكتين على بهدلة النبى بتاعهم.. ولو مسيحيين ما بيشاركوش ليه ؟؟

آخر تعديل بواسطة kittyy ، 07-01-2006 الساعة 06:51 PM
قديم 07-01-2006
honeyweill honeyweill غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jan 2006
honeyweill is on a distinguished road
انا مسلم
وحاولت اتكلم عن بهدله النبي بتاعنا انه بلاش بهدله اتطردت
واكتر من مره واعتقد نص المنتدي عارفني
واسمي حماده
وكمان اترد اكتر من تات مرات وبداوا يقولوا محدش يتصاحب عليا علشان انا ممكن اكون جاسوس
جاسوس علي ايه بس انا الي دخلني هنا
هو ميولي تجاه الوحده الوطنيه وكمان محاوله مني للم شمل كل الكارهين للاسلام بغباء
وكمان اول حاجه بسبب مايكل منير الي انا اعجبت بيه وهو الي خلاني اجي هنا
لو كل واحد قال هدفه بصراحه في موضوع تثبته اداره المتنتدي
كله هيرتاح ومن الاخر الي مبيعملش حاجه غلط ميخفش من حاجه
طيب ام الدوله تاخدني تهبب بيا ايه وانا عايز مصلحتها ومش بهاجم النظام
بالعكس بوحد الهلال والصليب بابسط المحاولات ولم الشمل
وحتي انا فكرت اني اتعرف علي غلباوي وهو الي كلمني ببرود فحسيت انه مش عايز يتعرف عليا ومهمنيش لو كان جاسوس
كان قل لنفسه اهه واحد مصري ومنتمي لمنتدي يعتبر امريكي وممكن يكون وراه حاجات لكن اكيد مفيش حد هدفه كده لانها بقت مفتوحه اوي اقصد مصر
طيب دي حركه كفايه كانت بتقول لرئيس الجمهوريه كفايه بقي انزل من علي العرش دام القصر في اكتر من كده
هيبوصولنا احني
دا حتي مايكل منير مش معبرنا لبيشاركنا ولا بيرضا يرد علي رسايلنا الخاصه كنوع من المعارف والاحترام المتبادل لاعضاء المنتدي
زكاننا في شبكه جاسوسيه
الموضوع كله عايز يتعدل المنتدي كله لازم يعيد ترتيب اوراقه
خلتوا الواحد يفضفض ليه
شكرا
قديم 07-01-2006
الصورة الرمزية لـ Safnat_Fa3nash007
Safnat_Fa3nash007 Safnat_Fa3nash007 غير متصل
Gold User

Safnat_Fa3nash007 is on a distinguished road
+++

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة prin
انا مسلم
وحاولت اتكلم عن بهدله النبي بتاعنا انه بلاش بهدله اتطردت
واكتر من مره واعتقد نص المنتدي عارفني
واسمي حماده
وكمان اترد اكتر من تات مرات وبداوا يقولوا محدش يتصاحب عليا علشان انا ممكن اكون جاسوس
جاسوس علي ايه بس انا الي دخلني هنا
هو ميولي تجاه الوحده الوطنيه وكمان محاوله مني للم شمل كل الكارهين للاسلام بغباء
وكمان اول حاجه بسبب مايكل منير الي انا اعجبت بيه وهو الي خلاني اجي هنا
لو كل واحد قال هدفه بصراحه في موضوع تثبته اداره المتنتدي
كله هيرتاح ومن الاخر الي مبيعملش حاجه غلط ميخفش من حاجه
طيب ام الدوله تاخدني تهبب بيا ايه وانا عايز مصلحتها ومش بهاجم النظام
بالعكس بوحد الهلال والصليب بابسط المحاولات ولم الشمل
وحتي انا فكرت اني اتعرف علي غلباوي وهو الي كلمني ببرود فحسيت انه مش عايز يتعرف عليا ومهمنيش لو كان جاسوس
كان قل لنفسه اهه واحد مصري ومنتمي لمنتدي يعتبر امريكي وممكن يكون وراه حاجات لكن اكيد مفيش حد هدفه كده لانها بقت مفتوحه اوي اقصد مصر
طيب دي حركه كفايه كانت بتقول لرئيس الجمهوريه كفايه بقي انزل من علي العرش دام القصر في اكتر من كده
هيبوصولنا احني
دا حتي مايكل منير مش معبرنا لبيشاركنا ولا بيرضا يرد علي رسايلنا الخاصه كنوع من المعارف والاحترام المتبادل لاعضاء المنتدي
زكاننا في شبكه جاسوسيه
الموضوع كله عايز يتعدل المنتدي كله لازم يعيد ترتيب اوراقه
خلتوا الواحد يفضفض ليه
شكرا

توتو ثاني اهلا وسهلا نورت المحكمه قصدي المنتدى هههههه
-----

اعتقد يا اخوتي انه يلزمنا حكمه وحنكه سياسيه اكثر فلا تزال عظامنا طريه في السياسات والتعاملات

للاسف نحسبها غلط
ارجوا ان تقلعو عن طرد غلباوي وان لا نضخم الامور

سلام رب المجد معاكوا
007

لا تخف من الباطل ... ان ينتشر او ينتصر .... إن الباطل لا بد أن يهزم امام صمود الحق مهما طال به الزمن .... وكل جليات له داهود ينتظره وينتصر عليه
"بإسم رب القوات"
(قداسة البابا شينوده الثالث )

آخر تعديل بواسطة Safnat_Fa3nash007 ، 07-01-2006 الساعة 09:12 PM السبب: +++
قديم 07-01-2006
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

الخواجه is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة termidor
انا لم اصوت بعد و لكن فيه شيئ مهم - تجسس الدوله حاجه طبيعيه و مافيش خوف منها

لكن تجسس للجماعات ده اللي فيه القلق -- اجهزة الدوله التكنولوجيه كما علمت تستطيع اختراق

اي مكان في النت و طبعا المنتدي سواء هنا او في المنتدي الخاص - و ليس هناك ضرر لان

من وجهة نظري سواء بوجود الاخ غلاباوي او بخروجه فا من ناحية الاختراق و التجسس فهي موجوده موجوده - و لكن كما قلت ان دهبت المعلومات الشخصيه لاحد الجماعات الارهابيه هنا
الخطوره علي الاشخاص - و اعتقد اننا هنا في منتدي للعمل لصالح الاقباط و لابد ان يجئ اليوم ان نعمل في النور و باسماء حقيقيه - اما المفروض ان نعلم كيف يصل غلاباوي للمعلومات - و عن وجوده فده لو شخصي يكون اهلا بيه و لو للعمل فبرضه اهلا بيه و هو ينقل
افكارنا و ارائنا للسلطات - و شيئ اخر هو كان باستطاعته ان لا يظهر نفسه لاحد و يحصل علي المعلومات اللي عاوزها من غير شوشره و محدش كان ها يعرفه او ياخد باله منه
و هناك افكار و اقتراحات يمكن ان تفتح علي الخاص لحجب المعلومات او جعلها اكثر صعوبه للوصول اليها- لكن الطرد لا يؤدي الي منتدي اكثر امانا - فنحن لازم نناقش كيف نجعل المنتدي اكثر بياضا و امانا
الاخوه الاحبا ء بعد هده المداخله - لابد من اتخاد الاجراءات لحماية الاعضاء و غلق الثغرات
الموجوده - و يمكن بتغيير الباص وورد لكل واحد مننا - و عدم اعطاء بيانات شخصيه لاحد
و نحن لا نفعل ما يجب الخوف عليه فاننا هنا للمطالبه بحقوق مشروعه و من اجلها لابد ان ياتي
اليوم و بعض منا ان يظهر اسمه الحقيقي لنيل الحقوق و لسنا كا الخفافيش تعمل في الظلام فقط
لان الخفافيش لم و لن نظهر في النهار و من يريد حقوقه لابد من العمل في النور
نحن ابناء نور ولا نخشي الظلام - من منا يحس انه كلامه يقعه تحت المسؤليه يحتفظ بسرية معلوماته و من لا يتعامل مع المواضيع و الاشخاص و السياسه و ديانة الغير بالاهانه و السب فلا يخاف من شيئ لداك - ارجوا توضيح شيئ اننا في منتدي و لسنا نشطاء سياسين و لسنا منتمين للمنظمه بصوره فعليه نحن هنا نتحاور و نتناقش في الهواء و هدا لايزعج الحكومه
لكن انا مع وجود غلاباوي - و مش غلاباوي الشخص غلاباوي الرمز و كل غلاباوي يعيش في وصتنا احنا محتاجين له - كل من يحترم مسيحيتنا و يتعامل معنا باحترام اهلا به
محتاجين كسب اكبر عدد من المسلمين - و لكن ان قل ادبه و احترامه فا اعتقد ما فيش حد ها يسكت له حتي لو هدد هو كمان ممكن يتهدد و يقع تحت المسؤليه و مفيش حد كبير علي الموت

انا لن اصوت لا بوجوده و لا بطرده و لكن اصوت بتغيير اسمه و من حقه اختيار الاسم الدي يراه - و ياخد منه الصوره اللي بجانب اسمه كاي عضو عادي و ليس كما للجولد يوزر
و كل عضو يعيد تقييم علاقاته و اقواله و مداخلاته بالمزيد من الموضوعيه و الصدق و احترام
الغير و ديانات الاخر او علي الاقل عدم اهانة الغير و لاديانته حتي لا يكون هناك مجال للتسائل و مزيد من الاحترام ( نحن بحاجه الي كل علماني في مصر يكون بجانبنا )
حتي لو كان اسمه زعبلاوي - او فشراوي - او توتو - او حتي عمر سليمان نفسه
او حتي العادلي - او كبيرها - ها تفرق ايه الاسماء - لا تخاف ايها القطيع الصغير
و اهلا بغلاباوي او عمر سليمان نفسه - ايه المشكله
قديم 08-01-2006
الصورة الرمزية لـ Mrs 2ana 7or
Mrs 2ana 7or Mrs 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Sep 2005
Mrs 2ana 7or is on a distinguished road
منضخمهاش اه بس منهونهاش كمان يا صفنات
وزى مقلت قبل كده كل واحد حررررررررر فى رايه وياريت الاستفتاء ميوصلناش لاى زعل مع بعض نتيجه اختلاف الراى
لا غلاباوى ولا الف زيه يستاهل اى زعل بين الناس هنا عشانه
اتمنى الكل يقول رايه بصراحه وبدن اى مجاملات لاى حد والنهايه غلاباوى راح او جه مش مهم
المهم من هنا ورايح بلاش الاندفاع فى العلاقات المباشرة مع اى حد والثقه الزايده اللى ممكن تودى البعض فى داهيه والكلام بالذات للى جوه مصر لان الل براها مش كلهم هاممهم اوى على اللى جوه وكتير باصين للموضوع بنوع من الاستخفاف مع الاسف
ماعلينا
كل سنه وانتم طيبين وحد يبقى يفهم الاستاذ غلاباوى القصه قال يعنى هو مش عارفها ولا عنده علم بكل اللى بيحصل من اول ساعه
قديم 08-01-2006
غلاباوي
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
الاخوة الاعزاء ... بداية كل سنة وانتم طيبين ولو انها متاخرة شوية بس معلش غصب عنى .. كان في ظروف صحية شوية كدة منعتنى اليومين اللى فاتو من المتابعة ..

بصراحة اول ما دخلت لقيت شبورة كبيرة اخونا ياويكا عاملها .. ولحد دلوقت مش عارف السبب الحقيقي ليها ؟!

ياريت تفسروا الوضع واللى اعتقد حتى مع التفسير هو شيء بسيط جدا او سوء تفاهم حدث ... بدليل اننى والحمد لله لم افعل اي شيء يستوجب طردي ...
والي ان يفهمنى احدكم ماذا جنيت لاستيطع الرد ... لن اصوت .. وصدقونى بعدها سأصوت مع رأي الاغلبية ... ايا كان

تحياتي

للرفع يمكن محدش خد باله ..............

تحياتي
قديم 08-01-2006
Registered User

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههه

غلاباوى مش لايق عليك دور اللى مش فاهم حاجه انت اشيك وانت دايما عارف وفاهم كله صدقنى لان ده من اكتر ما يميزك بينا هنا

تحياتى
قديم 08-01-2006
غلاباوي
GUST

طب وغلاوتك عندي يا مدام انتى وانا حر ما انا فاهم حاجة ...
كل اللى عرفتة من صفصف ان الموضوع يتعلق انى بتعقب حد هنا على حد قولة ... اما اية الموضوع بالظبط انا معنديش اي فكرة ....

اة ...
قبل ما انسي ...

مالكيش دعوة بكلمة (( تحياتي ))

بطلوا تماحيك بقي
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هه
قديم 08-01-2006
Registered User

هههههههههه خدت بالك
انا قصدت اقلدك يا عم متزقش بس

وعموما كتير ممكن يفهموك اصل الموضوع ايه متقلقش افتح الماسنجر بس والف من يقولك اصل القصه

وتحياتى بقى غصب عنك ههههههه
قديم 08-01-2006
elmafdy elmafdy غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
elmafdy is on a distinguished road
أرفض بالطبع

أخوتى جميعا فى المنتدى , انا شخصيا أرفض تماما طرد غلاباوى , و لن أخفى عليكم سرا أننى اعطيت غلاباوى معلومات عنى و منذ فتره و لم يقبض على أمن الدوله الى الان و لم أذهب وراء الشمس , و لا أعتقد أن ذلك سيحدث , ربما يرانى بعضكم متهورا , و ربما يروننى متواطئ , و لكنى فى الحقيقه لا هذا ولا ذاك , فأنا اتعجب ممن يتحدث و هو فى نفس الوقت خائف و مرعوب من أن يعرفه أحد , فالمثل يقول ان خفت ما تقولش و ان قلت ما تخافش , ثم لماذا يكون كلامنا اساسا قائم على التشنج و العصبيه و الشتائم و الغلط , انا طوال تواجدى فى المنتدى قلت رأيى فى كل الامور التى عرضت امامنا و كنت صاحب الدعوى لأمور هامه مثل وطن الاقباط و ناقشت و اعترضت و تحدثت فى امور اسلاميه خاصه جدا بالغة الحساسيه و لكنى كنت و مازلت أرى انه للحوار الناضج اسس و قواعد أولها الود و الموضوعيه و التحضر , وثانيا التهذيب والادب فى الحوار , ثالثها العقل و عدم الانزلاق لمهاترات شخصيه , انا لن اطيل اكثر من ذلك , و لكنى أكرر اننى أرفض طرد غلاباوى من المنتدى بكل ما أوتيت من قوه .

المفدى
موضوع مغلق

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة