منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   مايكل منير ظهر بالأمس على قناة دريم (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=20429)

boulos 25-02-2007 06:15 AM

مايكل منير ظهر بالأمس على قناة دريم

[SIZE="5"][COLOR="Blue"]استضاف وائل الابراشى فى الحقيقة المزيفة التى يقدمها مايكل منير وجمال أسعد بالطبع مقدم البرنامج مع وائل الابراشى وكان النقاش حول المادة الثانية من الدستور والغاءها. وكالعادة كان جمال أسعد يصرخ بأعلى صوته ويقاطع الجميع ولا يريد أحد أن يتكلم. وكان من المؤيدين بالطبع لبقاء هذه المادة حيث أن الأجواء محتقنة ولا تسمح بالالعاء فى الوقت الحالى وكل من ينادى بالغاءها هو عميل للأمريكان وأنها توصية عربية صهيونية مفروضة علينا....الخ هذا اللغو. (non agree)
لقد قاطع هذا الأتعس مايكل متهما اياه بأنه أمريكى وافد ولا يرى ما نحن نراه هنا وقد أكد له مايكل مرارا انه مصرى أولا قبل أن يكون أمريكى وقال له أتكلم فى أمريكا لا يعجبكم الحال وتقولون أنى أستقوى بالغرب وأستعديه على مصر آتى للحوار معكم تتهمنى بأنى أحضرت معى أجندة أمريكية لتطبيقها هنا مالذى تريده بالضبط؟!!
وتطاول هذا القبيح على مايكل وقال نحن نشكك فى وطنيته ونواياه وظل يسفسط ويقاطعه على الدوام حتى قام مايكل وانسحب من الحلقة. )noP)
الحلقة لها جزء ثانى فى الأسبوع المقبل.
ان الاصرار على جمال أسعد كل مرة يناقش فيها وائل الابراشى أى قضية قبطية انما يدل على غرض الاعلام الموجه لدينا من التشويش على مطالب الأقباط والايحاء بأن هذا الجاهل يمثلنا بل وايهام الناس أن كل من يحاول ويعمل جاهدا من أجلنا من ذوينا فى المهجر هم يمثلون أنفسهم ولا يتكلمون عنا والدليل القبيح الأتعس.
انه من العار على وائل الابراشى أن يقبل على نفسه أن يتدنى لمستوى هذا الجاهل صاحب النصف شهادة تعليمية و يلقبه بالمفكر حقيقة انى لا أعلم كيف حصل على هذا اللقب؟!! (MM:}
أرجو من الاخوة الذين شاهدوا البرنامج أن يضعوه على النت حتى يراه الجميع. وشكرا لكم.[/COLOR][/SIZE]

makakola 25-02-2007 06:25 AM

[b][size="4"]هناك إعادة لهذه الحلقة اليوم الأحد 25/2/2007 الساعة الرابعة تقريبا بتوقيت القاهرة[/size][/b]

boulos 25-02-2007 06:27 AM

[B][COLOR="Teal"]أشكرك حبيبى مكا كولا على هذه المعلومة فلم أكن أعلم ميعاد الاعادة. كما أرجو أن تضع الفيديو هنا اذا كان لديك.[/COLOR][/B]

mrenie 25-02-2007 10:04 AM

مقدم برامج فاشل و اعلام مدنس

[SIZE="5"][COLOR="SeaGreen"]لقد شا هدت الحلقه .... و الاستاذ وائل الابراشى انما احسن له انه لا يقوم بتقديم البرنامج ده تانى .. و بالاخص انه لا يستطيع ولا يرقى فى تقديم حلقه متوازنه بين المتحاورين و انما يقدم لنا دايما انصاف وطنيين و عملاء للحكومه المصريه ... و جمال اسعد اقوى مثال فى منتهى الانحطاط و الحقاره الادبيه لفرد لا يرقى حتى ان يطلق عليه بنى ادم ربنا اعطاه عقل ليفكر بيه ..انما باع نفسه بشويه جنيهات من الاخوان و الحكومه المصريه المتاسلمه ... افتكر الكلام اللى قاله مايكل منير فى الحلقه لم يتعدى الاربعه او الخمس جمل فى الوقت الذى ظل الدابه الهائجه جمال اسعد ينهق و يعول و يرفص كالعاده ..

و حتى لما اتصل صحفى "مسلم" معتدل ... فضل الحمار الاتعس ينهق و لا يعطى فرصه بالكلام ..

يا وائل يا ابراشى .. برنامجك فاشل و لا يرقى حتى لمستوى البرامج الوضيعه المذاعه على القنوات المصريه الارضيه و هى فعلا اسم على مسمى "ارضيه" رخيصه و اعلاميها المعتوهين !!!

انت محاور فاشل و معد البرنامج و المخرج و الجميع القائمين ..مجرد حشو كلام فارغ لا يمت باسم البرنامج بصله ..

وتحياتى[/COLOR][/SIZE]

boraee 25-02-2007 10:24 AM

[B][COLOR="DarkRed"]ارجو وضع تسجيل للحلقات واكون شاكر جدا للجميع .......[/COLOR][/B]

gost 25-02-2007 10:36 AM

تانى جمال اسعد زفت قطران
السيره الزاتيه لجمال اسعد
1\ الاسم \ جمال اسعد عبد الرحمن محمد
2\ الديانه \ مسلم اخونجى
3\ محل الميلاد\ الازهر
4\ المهنه \ *** الدوله الوهابيه
5\ تاريخ الميلاد\ ولد فى يوم اسود الشهر زفت الحجه السنه الهجريه
6\ الاب \ غير معلوم \ الام فاطمه
7\ الدراسه المدارس الازهريه والازهر شريعه وقانون وحصل على درجه *** بامتياذ
8\ مكان الاقامه ضال فى الشوارع9
9\ الهوايه المفضله له \ الهجوم على اسياده وتجريح ما يمكن تجريحه
ولمعرفه المزيد عنه اتصلوا باخيه محمد عماره
الصعيدى

honeyweill 25-02-2007 11:03 AM

[COLOR="Blue"][SIZE="6"][B][CENTER]cry cry cry cry cry cry
انا دمي اتحرق لا ده اتبخر خلاص خلاص معدش عندي دم

يا ناس في كده في زي جمال اسعد ده فيه معقول يا ناس موجود كائنات بالشكل ده

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

راسي هتنفجر

مش قادر اتكلم من ساعت الكتارثه الي شفتها

يا مايكل يامايكل مترحلهمش تاني ارجوك عايز توافق علي برنامج توافق تطلع فيه لوحدك او مع حد محترم مش الديوس للمسلمين جمال اسعد

خلاص دمي اتحرق انا بقالي في الهم ده فتره قليليه وخلاص دمي بجد اتبخر
الله يلعنك يا اسعد في كل كتاب يا معفن يا جزمه
من جوه مصر ومن وسط الاحداث بقولك يا اسعد ربنا يخدك [/CENTER][/B][/SIZE][/COLOR]
{{yawka]][COLOR="Green"][SIZE="6"] كون مع كنيستك وشعبك ومايكل وكل قبطي يا مسيح يا خالق السماء والارض[/SIZE][/COLOR]

boulos 25-02-2007 11:04 AM

[B][COLOR="Teal"]شوفتو قلة الذوق واللباقة وعدم اللياقة من الخائن الأتعس فى الرد على الدكتور محمد السيد سعيد واتهامه بالجهل؟!! أبو الجهل القبيح بيهاجم الدكتور المتنور وعمار يا مصر!!![/COLOR][/B]

honeyweill 25-02-2007 11:08 AM

[QUOTE=boulos;209958][B][COLOR="Teal"]شوفتو قلة الذوق واللباقة وعدم اللياقة من الخائن الأتعس فى الرد على الدكتور محمد السيد سعيد واتهامه بالجهل؟!! أبو الجهل القبيح بيهاجم الدكتور المتنور وعمار يا مصر!!![/COLOR][/B][/QUOTE]
[COLOR="Blue"][SIZE="6"][RIGHT][B][FONT="Arial Black"] ياناس حرام عليكوا ياقباط انتوا ايه مبتسخنوش ليه

فين الكنيسه فين الكنيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييسه نايمه ؟ سؤال نايمه ؟

مبتردش علي اتعس ليه ؟ رايها ايه ؟ سايبها ولادها يبكوا ويتبهدلوا ليه ؟

مش ده مايكل يا قداسه البابا الي وقف في وش ميشيل ؟ اول ما هاجمه في برنامج علي الفضائيه تجاهلت الصحف مكس ميشيل تاني يوم الاعلام والعالم كله ؟

يا ناس
الكنيسه فين ...........................جمال اسعد اهووووووووووو
الكنيسه فين ...........................جمال اسعد اهووووووووووو[/FONT][/B][/RIGHT][/SIZE][/COLOR]

boulos 25-02-2007 11:08 AM

[QUOTE=honey;209956][COLOR="Blue"][SIZE="6"][B][CENTER]cry cry cry cry cry cry

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

راسي هتنفجر

يا مايكل يامايكل مترحلهمش تاني ارجوك عايز توافق علي برنامج توافق تطلع فيه لوحدك او مع حد محترم مش الديوس للمسلمين جمال اسعد

{{yawka]][COLOR="Green"][SIZE="6"] كون مع كنيستك وشعبك ومايكل وكل قبطي يا مسيح يا خالق السماء والارض[/SIZE][/COLOR][/QUOTE]

[B][SIZE="4"][COLOR="Blue"]سلامتك يا هنى بعد الشر عنك حبيبى
هو صحيح الواحد كاننفسه يدخل فى التليفزيون ويشوف التعيس ده ويدى له فوق دماغه بس أرجع وأقول كانت شجاعة من مايكل كعادته دايما انه يخوض المعركة ويتكلم بصراحة وبالمفتوح لا والمتخلف اللى عامل نفسه محاوى مش عاجبه أحكام القضاء اللى مع مايكل. طبعا ماهو اتفضح هو القضاة الوهابيين اللى زيه.[/COLOR][/SIZE][/B]

honeyweill 25-02-2007 11:20 AM

[QUOTE=boulos;209961][B][SIZE="4"][COLOR="Blue"]سلامتك يا هنى بعد الشر عنك حبيبى
هو صحيح الواحد كاننفسه يدخل فى التليفزيون ويشوف التعيس ده ويدى له فوق دماغه بس أرجع وأقول كانت شجاعة من مايكل كعادته دايما انه يخوض المعركة ويتكلم بصراحة وبالمفتوح لا والمتخلف اللى عامل نفسه محاوى مش عاجبه أحكام القضاء اللى مع مايكل. طبعا ماهو اتفضح هو القضاة الوهابيين اللى زيه.[/COLOR][/SIZE][/B][/QUOTE]
[COLOR="Blue"][SIZE="6"]
انا كل الي منرفزني ومدايقني ا بولس ابو سحنه تقطع الخميره من العالم العره
المعفن بتاع المسلمين الي بيزغرتوله في منتدايتهم الحاقده الهبله القذره دلواتي
حرقتلي دمي يا اتعس ومع مين مع الي جزمته تاج علي راسك انت واهلك وكل المسلمين ال**** الي زيك

اااااااااااااااااااه حرام بجد خلاص انا الحل الوحيد ليا اسكت فتره
سلام [/SIZE][/COLOR]

موسي الأسود 25-02-2007 02:57 PM

[B][COLOR="DarkRed"]كثيرا ما تكلمت فندمت واما عن السكوت فلم أندم قط ...

يا عم هني ولا تضايق نفسك ... الاعلام المصري لن يتغير ولن يقدم الواقع او الحقيقة نهائيا .

ياريت تصمت بدلا من نرفزتك وسبابك ..
[/COLOR][/B]

besoo 25-02-2007 05:47 PM

[QUOTE=honey;209956][COLOR="Blue"][SIZE="6"][B][CENTER]cry cry cry cry cry cry

راسي هتنفجر

{{yawka]][COLOR="Green"][SIZE="6"] كون مع كنيستك وشعبك ومايكل وكل قبطي يا مسيح يا خالق السماء والارض[/SIZE][/COLOR][/QUOTE]

[FONT="Arial Black"][SIZE="5"][COLOR="Magenta"]

متزعلش نفسك يا هنى

الى زى جمال اسعد كتييييييييييير قوى
و ربنا هيحاسبهم على اعمالهم و اقوالهم

[/COLOR][/SIZE][/FONT]

besoo 25-02-2007 09:49 PM

شكرا مايكل منير

[FONT="Arial Black"][SIZE="5"][COLOR="Magenta"]

ما احزننى حقا
هو عندما أتى [COLOR="blue"]مايكل منير [/COLOR] 10(): بأحكام القضاء التى تظهر التمييز بين ابناء الوطن الواحد
انبرى المدعو جمال اسعد (DOK:) ليدارى و ( يغلوش ) على الموضوع حتى لا يتابعه اغلبيه المشاهدين
و ايضا عندما اتصل الكاتب الصحفى محمد السيد ليدلى برأيه فى الموضوع تلعثم جمال اسعد (DOK:) و لم يستطيع ان يرد رد مقنع

كلمه اخيره فى حق وائل الابراشى :

سابقا كنت احترم وائل الابراشى ( كشخصيه اعلاميه ) و كنت من اشد المعجبين ببرنامجه
و لكن بعد ان شاهدت تحامله على الاستاذ [COLOR="Blue"] مايكل منير 10(): [/COLOR] سوف افكر الف مره قبل الجلوس امام التلفاز لمتابعه برنامجه
[/COLOR][/SIZE][/FONT]

just_jo 25-02-2007 10:13 PM

[B]الحلقة دي كانت ........لل[COLOR="#800080"]حمي[/COLOR]ر فقط و المشاريب شوب برسيم لل[COLOR="#800080"][COLOR="#800080"]جح[/COLOR][/COLOR]ش جمال اعور

انا ايضا كنت هنفجر غضبا

1)- مايكل كان تعبان و مجهد مش عارف لية و بيقطع فى العربى يظهر نسى العربى شوية

2)- الخاين عبد ابليس الملعون الذى هو أخونجى ثقافة ووطن و طريقة حياة و صوت ذى ال[COLOR="#800080"]حم[/COLOR]ير بل ا[COLOR="#800080"]ل[/COLOR]حمير هى التى ذى جمال ....و لا يمت للايمان المسيحى بصلة انا لو مكان المجمع المقدس و شفت الحلقة دى انا كنت خرجتة عن الملة

3)- المحامى ك[COLOR="#800080"]لب[/COLOR] الاخوان السنى اخو ال[COLOR="#800080"]حم[/COLOR]ار اللى جنبة يجيب مثل على مذاجة عن جمال الشريعة و عشر امثلة من ميكل عن فساد الشريعة كخة و يقولوا مش معايا المستندات دلوقتى بس خد اقرا الجرائد كاتبة اية يقولوا اتحداك انك معاك مستند ( يتحداة لانة ح[COLOR="#800080"]م[/COLOR]ار مهو بيقولك دى جرايد مش مستندات) و لا يمكن و مش عارف اية و يقول لميكل شوف اذاى جمال اسعد فاهم القانون و انت لا (مهو طبعا دا ك[COLOR="Purple"]لب[/COLOR] انت ساحبة معاك متربى على حجرك و نفس الصوت يمكن انت ابوة اللى بيدوروا علية)

4)-انا هتجنن من المذيع اللى مالهوش لزمة اللى مش قادر يحكم على الحلقة و يدى كل واحد دورة [/B]
)noP)

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 04:09 AM.