منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   <<Ghalabawy RETURNS عودة غلاباوي>> (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=8132)

مشمش 01-09-2005 10:56 AM

[SIZE=5]
سالمة يا سلامة رحنا و جينا بالسلامة!!

يا غلاباوى انا افتكرت هتهرب و تاخد لجوء سياسى (kill:

حمد لله على سلامتك (sml1)

على فكرة كنيستنا الارثوذكسية بتصلى كل يوم فى القداس صلاة اسمها اوشية ( يعنى صلاة) المسافرين و بتصلى عن كل الناس مش المسيحيين بس عشان يسافروا و يوصلوا اماكنهم بالسلامة. معلومة على الماشى عشان تعرف الفرق بس!! got:)( [/SIZE]

amoni 01-09-2005 09:35 PM

حديث المدينة
اية اخبار نسوان اتلانتا و فلوس اتلانتا و مكاسب اتلانتا
و انتم يا شباب نازلين اسئلة طحن فى الباشا لية??
و كمان جايب حاجات دينية من اتلانتا لية كنت فى الحجاز و راجع بالجلاليب ههههه

knowjesus_knowlove 01-09-2005 09:53 PM

[QUOTE=غلاباوي][SIZE=4][B] وانتهاءا بالعزيز نوعا ما برضة ك ك مرورا بكل الاخوة الكرام واللى مش كرام ...

دة غير طبعا واحد عارف نفسة امنية حياتة ونفسة ومنا عينة يربطنى في صاروخ نووي عابر للقرات ...
اهو بيضحك اهو ........... عارف نفسة ..

[/B][/SIZE][/QUOTE]

[SIZE=5]طيب وشرف عيشة وحمؤة اللى دايما أحلف بيهم كذب إنك إنت كمان وحشتنى ياأبو الغلاليم...
بجد لك وحشة ... ياريت متغبش علينا مرة تانية ...

ياترى جبت لى إيه معاك من عند العم سام سيدك وتاج رأسك ؟؟؟؟

على فكرة إيه رأيك فى المؤمنين المسلمين الأمريكان ... أنا أسمع أنهم بيتدربوا كويس جدا على إتيان الحوريات وال***** فى الأرض علشان يكونوا مستعدين لهم فى الجنة ....
وكنت خايف إنهم ......















ولابلاش أحسن
[/SIZE]

شبيب رامه 02-09-2005 03:14 AM

[QUOTE=elmafdy][COLOR=Navy][SIZE=4]مش معزتك اللى هية مرات الكبش [/SIZE] [/COLOR][/QUOTE]
أنثى الكبش هي الشاة
والتيس أنثاه اسمها معزة

Safnat_Fa3nash007 02-09-2005 06:12 AM

+++
 
[QUOTE=شبيب رامه]أنثى الكبش هي الشاة
والتيس أنثاه اسمها معزة[/QUOTE]
[SIZE=5]

اثبت انه من جزيره المعيز ههههههههه[/SIZE] (hrt:

غلاباوي 02-09-2005 08:31 AM

[SIZE=4] (@:) (@:)

سويرس : شكرا يا عم ساويرس ونجاملك كدة في الافراح ويكون قريب ان شاء الله وانت فاهم قصدي ...... شششششش (sml9) (sml9)


shero4jesus : هي المدورة اللى فيها اسلاك وكابلات دي قنبلة ؟!! (MM:}
وانا اللى كنت فاكرها صباع كفتة وقع تحت الكرسي ؟؟ عموما امانتك في الحفظ والصون .. انا كلتها ...هههههه وربنا يقوينى كدة وارد هديتك باحسن منها ( صاروخ بالستى)


fanous2102: ولو انى كنت زعلان منك شوية وواخد على خاطري انما برضة مفيش حد يقدر يزعل من اخوه مهما كان خصوصا لو كان اصغر منة ... وبعدين دول شوية لعب اطفال لولادي .. الكترونيات دقيقة وتقنية عالية اية بس ... قالولك عليا جيمس بوند ؟ )dnc:(

كيرلس: شكرا يا عم كيرلس والقلوب عند بعضها ... وكل واحد ربنا شايف اللى جواه وعارف هو بيفكر ازاي .. وربنا يكرمك )hr:) )hr:)

elmafdy : الصديق العزيز والاخ الغالي المفدي .. فعلا ليك وحشة كبيرة يا راجل والمعزة متبادلة طبعا واضح ان في مواضيع كتييرة اوي اثيرت وانا مش موجود ... وربنا يسهل واقدر المها كلها .... بس مش على طول كدة يا مفدي .. لازم الواحد ياخد نفسة شوية (sml9)
اما وجود على اول الاصدقاء هنا دة طبعا اسبابة معروفة . لانك راجل محترم وبتحترم نفسك وبتجبر الناس على احترامك .. وعمر ما كان اختلاف الاراء سبب للكراهية او الحقد او التطاول بالكلام او بالفعل مهما كان ...........
نيجي بقي لأسالتك
بالنسبة لسؤالك الاول .. المشكلة الكبيرة ان الاعلام في امريكا للاسف دايما مش مدي حد حقة ابدا ..ومش احنا بس .. يعنى دايما لو شوفت الافلام الاجنبية دايما الروس باردين جدا ومعقدين نفسيا وساديين لاقصي درجة .. والهنود بيلبسوا دايما لبس غريب وكلامهم كتير وغالبا حمقي .. واليبانيين دايما بتوع كاراتية ونينجا وحركات .. الخ لدرجة ان في فيلم لجاكي شان كان بينضرب في الفيلم من بعض الاشخاص .. وواح دصاحبة كان مستغرب اوي ازاي انه بينضرب كدة من الاشخاص دول ومش عارف يرد ... رد علية بعبارة مثيرة اوي وقالة ( مش كل الاسيويين بروس لي ) ..
وطبعا الصورة المعروفة لمصر هي الفراعنة والاهرامات ... مع التداخل العربي والخيم والجواري العرايا وقصور الف ليلة وليلة ... للاسف مش قادرين في الغري يتخليوا الشخص المصري بدون اهرامات ومعابد ومسلات وجمال .ولعنات وكهنة ....
لذلك الامر عندهم زي رد الفعل الشرطي بتاع بافلوف والكلـب .. مجرد ذكر مصر او المصريين بيفتكروا المعابد وابو الهول والكلام دة ... اما التفرقة في امريكا على اساس الدين او الجنس او العرقية فموجودة وشوفتها بعينة في التعامل بينهم هناك ... بس زي ما بنقول السياسة المعلنة شيء والحقيقة شيء تانى ... السعودية مثلا بتحرم السرقة والدعارة والمخدرات مثلا .... والاشياء دي للاسف موجودة هناك ... نفس الامر في امريكا .. المفروض مفيش تمميز لكن لسة بتسمع كلمة الزنجي او الاسيوي او المكسيكي .. او اليهودي او الوثنى
في وسط كلاهم لو بينادو على بعض ... دة غير الحساسية المفرطة للاعراق المختلفة ... يمكن تواجدي هناك كسائح بيفرض عليها احترامي عشان قاعد بفلوسي والدولار هو سيد الموقف .. لكن اعتقد لو انى رايح للعمل او الاقامة هناك النظرة والاسلوب هتتغير تماما ... وزي ما في ناس بتقدرك وتحترمك دون النظر لاي شيء في برضة اللى عايز يخنقك لانك مصري او عربي او مسلم ... وترجع نظرية صوابعك مش زي بعضها تسود الموقف كله ....

الموضوع التانى : انا جاوبت عنه وقلت انا عارف ان في ناس بتحبنى وفي ناس بتكرهنى ودة شيء طبيعي جدا في البشر لاننا مش ساواسية ومش كاملين .. لكن على الاقل الاحترام المتبادل بيعمل جو من الحب ولو ظاهري بيبعث على الراحة ....وانا عارف كويس ان في اعضاء هنا بيحترموني جدا وبيحترموا كلامي رغم اظهارهم عكس ذلك او استخفافهم المتواصل بكلامي ومش عيب ابدا انى احترمي عدوي ... دة في حالة انى اعتبرتة عدو من الاصل .. ودة شيء خاطيء

ثالثا: عجبنى جدا كلمتك وانت بتقول [QUOTE]منهم لله بقى اللى زرعوا الكراهيه داخل المصريين و تحولوا الى ان اصبحنا اعداء داخل ارض واحده [/QUOTE] , ومش هقولك مسلمين ولا مسيحين ... دول اللى عايزين مصر تولع في بعض ,,, ولو بقت مسيحين بس هتبدأ تقول مسيحي كاثوليكي ولا أرذوكس ولا ... ولا ... الخ
ولو مسلمين مسملين سنة ولا شيعة ولا ولا ولا ولا الخ ....
( الفتنة نائمة لعن الله من ايقظها )

واخيرا كلمه اخيرك يا مفدي : انا مفيش على باب اوضتى عسكري .. (sml15) (sml15) يمكن تقصد البيت .. وفي الحالة دي المدام هتكون افضل عكسري في الدنيا بالنسبة لي هي وولادي


sammy: من نحية كسبت ... كسبت فسحة جميلة وتجديد جو وسياحة لذيذة اوي واستجمام واسترخااااااااااااء .. اما لو قصدك المكسب اياة .... انا بس بروح العب pinball >>> لانى بحبها وبتفرج على اللي جوا بدافع الفضول مش اكتر .. بس اوعى تقول لحد للكلام ينتشر وانضرب في البيت .... الطيب احسن )Aa:) )Aa:) )Aa:)

مار مينا : شكرا يا مينا على الترحيب وعلى )moa:{ ولو ان بقك معكوك طبيخ .. بس برضة مقبولة منك يا عم .... بخصوص امريكا انا قلت وجهة نظري فيها قبل كدة اكتر من مرة في اكتر من موضوع .. وعجبنى اوي رد احد الكتاب عنها في معرض الكتاب من سنتين قال الامريكي انسان ظريف وطيب وصاحب ابتسامة ولبق وابن بلد جدع .. لكن لما امريكي بيقف جنب امريكي جنب امريكي .. وبتبص للكيان كله مرة واحدة بتشوف هيروشيما ونجازاكي وفيتنام والعراق وافغنستان وبتشوف الوجه الكريه للسياسة في ابشع صورها
اما موضوع كنيسة المرج الحقيقة لسة معرفش حاجة عنه ولا ابعاد المشكلة تماما ...
اما موضوع الجنسية صدق او لا تصدق ... انا كان في ايدي اخد الجنسية دي من 3 سنين وانا اللى رفضت رفض قاطع ... احتمال كبير اوي متصدقش ... لكن دي الحقيقة ومش مطلوب من كل الناس انها تصدق حاجة زي دي ...


مشمش: واخد لجوء سياسي من اية ؟؟؟ انا مش خايف من حاجة واللى على راسة بطحة بيحسس عليها يا عم وانا راسي سليمة (@:) وشكرا يا سيدي لو كنت افتكرتني في صلاتك وانا غايب ومسافر ونجاملك كدة والواحد بيدعي في صلاة التروايح في رمضان


NasaGirl: يابنتى بقولك مراتي وولادي معايا .. نسوان اية بقي الله يخرب بيت شيطانك ... انتى عايزانى بدل ما يبقي اسمي غلاباوي اخد لقب مرحوم ولا اية ... وكلمة في سرك .. الحمد لله رب العالمين مراتي في نظري احسن من مليون ملكة جمال ربنا يخليهالي هي وولادي ويبارك فيهم وبعدين جلالايب اية اللى هجيبها من اطلانطا .. الموضع وما فية رحت زيارة لكنيسة هناك اثرية بس مش فاكر اسمها اية بس هي كبيرة وتصميماتها الفنية حلوة اوي .. لقيت فيها حاجة زي بازار صغير لبيع الانتيكات او الكادوهات ... جبت كام ايقونة على كام صليب على شوية حاجات بتتعلق في العربية ... وكلهم لكام واحد صحبي وجيراني ... حاجات بتكون بسيطة ومش غالية يا ناسا . (wow:) (wow:) . بس اسمي افتكرتهم وانا في الغربة ولو بشيء بسيط



knowjesus_knowlove:[QUOTE]ياترى جبت لى إيه معاك من عند العم سام سيدك وتاج رأسك ؟؟؟؟[/QUOTE] اولا العم سام دة سيدك وتاج راسك انت مش انا يا ك ك ... اما جبتلك اية ... جبتلك مرهم ضد الحساسية عشان الاعراض اللى بتظهر كل ما تشوف مسلم ... ومطهر ديتول عشان تنقع فية لسانك لمدة اسبوع ... يارب ينفع .. وشاكر ليك زيارتك وترحيبك لعودتي


شبيب رامه: شكرا على المعلومة والمحكمة اتنورت ..
Safnat_Fa3nash007: يا صفصف دي معلومات عامة واي جـحش لمواخدة لازم يكون عارفها .. وملهاش اي علاقة بجزيرة المعيز وشكرا على تواجدك


[/SIZE]

knowjesus_knowlove 02-09-2005 11:04 AM

[QUOTE=غلاباوي][SIZE=4] (@:) (@:)


knowjesus_knowlove: اولا العم سام دة سيدك وتاج راسك انت مش انا يا ك ك ... اما جبتلك اية ... جبتلك مرهم ضد الحساسية عشان الاعراض اللى بتظهر كل ما تشوف مسلم ... ومطهر ديتول عشان تنقع فية لسانك لمدة اسبوع ... يارب ينفع .. وشاكر ليك زيارتك وترحيبك لعودتي

[/SIZE][/QUOTE]
[SIZE=5]
رغم إنك **** عقلانى أحيانا إلا أنك بتنسى أو تتناسى أن العم سام فعلا سيدك وتاج رأسك ... لأن لولا مساعداته المالية والعينية بالبلايين كل عام لمت أنت والشعب المصرى بأكمله من الجوع ... مش مصدقنى ؟؟؟... طيب خلى أمريكا توقف شحن القمح لمدة شهر واحد بس وإنت تشوف الشعب كله ماشى على بطنه من الجوع ( بكل أسف هى دى الحقيقة نتيجة الغزو الإسلامى والتخلف المحمدى )
ياريت تسأل بابا مبارك هل الكلام ده صحيح ولا لأ قبل أن تأكل وتنكر مثل القطط..

أما عن مرهم الحساسية فأنا لست بحاجة إليه .. فأنا دكتور متخصص فى علاج الولدان المخلدين وعندى من المراهم الكثير جدا لعلاج صداعهم ونزيفهم ..
ولكن شكرا لك على كل حال ... فلن أقبل هديتك فأنا لست نبيا والنبى فقط هو الذى يقبل الهدية...[/SIZE]

غلاباوي 02-09-2005 01:32 PM

[B]مش معنى انه بيبعت لنا معونة يبقي سيدنا وتاج راسنا يا اسمك اية ..
السعودية بتبعت لنا معونة كل سنة برضة ... ماتنساش تروح تبوس رجليهم هما كمان بتوع الغنم والمعيز اللى لحم كتافك من خيرهم ......[/B]

Safnat_Fa3nash007 02-09-2005 02:33 PM

غلاباوي
[QUOTE]
Safnat_Fa3nash007: يا صفصف دي معلومات عامة واي جـحش لمواخدة لازم يكون عارفها .. وملهاش اي علاقة بجزيرة المعيز وشكرا على تواجدك[/QUOTE]
[SIZE=5]
معلومات عامه للذي يعيش بين المعيز يا بشمهندس غباوي ويأكل ويشرب مثلهم وينجب مثلهم

انا شخصيا مبشوفش الحجات دي غير عند المسلمين وفي جنينه الحيوانات ههههه
ولما بشوفهم مبسألش عنهم لانهم حيوانات اغبياء مثل الناس إلي مربيه غنم وماعز في بيوتها هههه

صحيح المثل القائل :
رب قوم ذهبوا الى قوم الثانين ملقوهمش ....... اخذوا تاكسي ورجعوا ثاني هههههه

على فكره انت شكلك بتعز الماعز كثير علشان كده بتدافع عنهم يمكن لانك تربيت في بيئه من الترع والماعز والجواميس والخ الخ الخ ....

يا عم بص حواليك في ناس اول ما تقول مصر يروحوا دوغري على صوره واحد فلاح بسيط حواليه مليون ذبابه راكب على جموسه والجموسه بتشرب من الترعه المعفنه الخضراء والعيال بتسبح بنفس الترعه

منكم للالات يا امه ال**** شوهتوا صوره مصر ههههه
[/SIZE] (sml22) (sml22) (sml22)

knowjesus_knowlove 02-09-2005 04:17 PM

[SIZE=5][QUOTE=غلاباوي][B]مش معنى انه بيبعت لنا معونة يبقي سيدنا وتاج راسنا يا اسمك اية ..
السعودية بتبعت لنا معونة كل سنة برضة ... ماتنساش تروح تبوس رجليهم هما كمان بتوع الغنم والمعيز اللى لحم كتافك من خيرهم ......[/B][/QUOTE]

السعودية بتبعت لكم ولل**** فقط مثل هذه المعونات لتجنيدكم وشراء ذممكم لنشر الإرهاب و التطرف الوهابى ... ولبناء مساجد تستخدم كأوكار للعنف والإرهاب والشذوذ...

حتى إسأل بابا مبارك وعمك الشعراوى والقرداوى [/SIZE]

fanous2102 02-09-2005 05:51 PM

شوف يا غلباوي ابويا علمني حاجه
و الحياه و الخبره اكدتها لي
اللي مايوكلش نفسه هو عبد لمن يطعمه
بطريقه او بآخره
يوم مانوكل نفسنا هو اليوم اللي احنا نبقي فيه احرار
للاسف ان النظام الاسلام السياسي خلي مصر ام الخير و الدنيا
عبد لمن يطعمها
عايزين اخبار من المرج
يعني اعتبر انك في مهمه رسميه
و سبت الاجازه و سيبك من امريكا

sammy 02-09-2005 09:58 PM

[SIZE=8]بلاش تقلبوها غم اللات يرضى عليكم..[/SIZE]

غلاباوي 03-09-2005 10:03 PM

[B]سامي جه يكحلها عماها ..............[/B]

2ana 7or 04-09-2005 06:57 AM

[QUOTE=شبيب رامه]أنثى الكبش هي الشاة
والتيس أنثاه اسمها معزة[/QUOTE]
[SIZE=5][COLOR=Purple]كل يوم يا شبشب رامه بتثبت كبر مخك (( لو عندك)) وكم معلوماتك الكبيرة جدا اوى خالص
بتفكرنى بالمتل بتاع ((تمخض الجبل وولد فأر -شبشب رامه- ))
وبجد جاتها نيله اللى عاوزة خلف زيك[/SIZE][/COLOR]

2ana 7or 04-09-2005 07:09 AM

[QUOTE=غلاباوي][B]مش معنى انه بيبعت لنا معونة يبقي سيدنا وتاج راسنا يا اسمك اية ..
السعودية بتبعت لنا معونة كل سنة برضة ... ماتنساش تروح تبوس رجليهم هما كمان بتوع الغنم والمعيز اللى لحم كتافك من خيرهم ......[/B][/QUOTE]

[SIZE=5][COLOR=Purple]اول مرة اتفق معاك يا غلباوى رغم ان لسانك عاوز قطعه صحيح يا جماعه نسيتم المعونه السعوديه اللى كل شويه تمد مصر باحدث انواع الارهاب المعتبر اللى محدش يملكه غيرها لانها من اكبر الثروات القوميه بتاعتهم وكمان متنسوش المعونه من البهايم والغجر(كما اسميهم دوما) اللى كل سنه ينزلوا مصر يبهدلوها ويغلوها ويتصرمحوا فيها بعد الكبت بتاعهم فى بلادهم وايه كمان ايه كمان يا انا حر ..... اه مع افخم انواع المعونه من اكياس الزباله المتنكرة فى صورة حريم(كما هم يدعون) ومابالك بيهم عز الحر فى مصر بجد يا غلباوى الواحد من كتر ماعونات السعوديه مش ملاحق يزكرهم واحده واحده
والنبى يا غلباوى تتلهى على عينك اما عن لحم الكتاف وبمناسبه ذكره يا غلباوى افكرك برسولك اللى اكل لحم الكتاف حتى بتاعه الحمير
ولو قصدك على اى واحد اشتغل بالبد المعفنه دى فده مقابل عمل وشغل قد اللى خده الف مرة لحم الكتاف يتقال للى قاعد على (....) ومش بيهبب شيئ
مرة تانيه يا غلباوى تبقى تصيف السنه الجايه فى تورا بورا وتقابل سيدكم وتاج راسك اسامه بن لادن ومتنساش تبوس بلغته والنبى[/COLOR][/SIZE] cr::


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 04:13 AM.

Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط