منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   <<Ghalabawy RETURNS عودة غلاباوي>> (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=8132)

غلاباوي 31-08-2005 11:26 PM

<<Ghalabawy RETURNS عودة غلاباوي>>
 
[SIZE=4][B]دة طبعا مش اسم فيلم جديد ................

cr:: cr:: cr:: cr:: cr::



واخيرا ...................... عاد غلاباوي الي ارض الوطن .. بعد رحلة استجمام ناجحة الي حد ما )dnc:( ...

بجد ومن غير حلفان ( قالوا للحرامي احلف [ro} ) وحشتوني كلكم ....
على فكرة انا اكتشفت حاجة غريبة اوي بالرغم من اننا احيانا( وبكرر واقول احيانا عشان محدش يفهمنى غلط ) بنشوط في بعض جامد وبنكره بعض احيانا بسبب الخلافات اياها .. الا ان الواحد مهما حصل بيحس برضة انه مفتقد الجميع من اول العزيز المفدي .. وانتهاءا بالعزيز نوعا ما برضة ك ك مرورا بكل الاخوة الكرام واللى مش كرام ...

الحقيقة على قد ما استمتعت بالاجازة والاسترخاء اللى كنت فيهم على اد ما كنت مشتاق اوي ارجع مصر واكيد اللى برة مصر فاهمين انا قصدي اية كويس ... السفر حتى ولو كان مجرد اسبوعين اجازة بيبقي برضة غربة مهما كان ...

على فكرة وانا جاي في المطار اتفتشت واتجمركت كمان عشان محدش ينببط بالكلام يمين ولا شمال ..ز رغم انى لا جايب خلاط ولا مكنسة بالكهربا ... العملية كلها شوية حاجات للشغل .. وشوية ملابس ( جبت شوية حاجات يرجعوني شاب كاجوال ولا كأن عندي 20 سنة cr:: cr:: ) ولعب اطفال لولادي وشوية تذكارات من هناك .. وكنت طمعان اوي في فوطة من فوط الفندق . وعليهم الشعار الجميل بتاعه .. بس السرقة حرام وبلاش الحراكات اياها دي cr:: cr:: الطيب احسن برضة ,,, وعلى فكرة جايب شوية تذكارات من هناك جميلة جدا .. وفيها شوية تذكارات دينية لاصحابي المسيحين ( جيراني تحديدا ) )dnc:(

مش هطول عليكم ... لكن بجد فعلا وحشتوني جدا ..............


المستجم حديثا
غلاباوي
ههههههههههه


[/B][/SIZE]

NEW_MAN 31-08-2005 11:29 PM

حمدا لله على سلامتك يا غلباوي

بس بتحوط على اسم الفندق والمكان اللي كنت فيه ليه ؟؟؟؟

هو سر ؟؟؟

غلاباوي 01-09-2005 12:38 AM

[B]لا ابدا يا استاذ نيو مان .... انا ذكرتهم قبل كدة بس الادمن هما اللى حذفوهم متعرفش لية ...
وعموما انا كنت في اتلانتك سيتى في ولاية نيو جيرسي طبعا
ويارب الادمنز محذفوش الكلام دة المرة دي [/B]

yaweeka 01-09-2005 12:40 AM

[QUOTE=غلاباوي][B]لا ابدا يا استاذ نيو مان .... انا ذكرتهم قبل كدة بس الادمن هما اللى حذفوهم متعرفش لية ...
وعموما انا كنت في اتلانتك سيتى في ولاية نيو جيرسي طبعا
ويارب الادمنز محذفوش الكلام دة المرة دي [/B][/QUOTE]

[SIZE=4]مش كنت تقول يا راجل عشان كنت ابعت لك اتنين تلاتة من البشوات بتوعنا يرحبوا بيك أوى[/SIZE]
(sml7)

Safnat_Fa3nash007 01-09-2005 12:47 AM

+++
 
[SIZE=5]يعني تيتي تيتي مثل ما رحتي مثل ما جيتي

يعني كما قال المثل :

ابعث العاقل ولا اتوصيه

فين الي وصيتك عليه يا غلباوي ؟؟؟؟؟؟؟ )noP)

-------------
هم فتشوك انت كمان يا غلباوي (do:) (do:) (do:) (do:) صعب اصدقها دي هههههه


على كل حال
الحمد لله على السلامه واهلا بك من جديد بين الاقباط رافعي الحديد هههه
[/SIZE] (dig:{

mena_hot 01-09-2005 12:50 AM

[B]أهلا بعودتك يا غلاباوي
وزي ما اتوحشتنا احنا اتوحشناك اكثر
حمدلله علي السلامة[/B]

NEW_MAN 01-09-2005 12:58 AM

[QUOTE=غلاباوي][B]لا ابدا يا استاذ نيو مان .... انا ذكرتهم قبل كدة بس الادمن هما اللى حذفوهم متعرفش لية ...
وعموما انا كنت في اتلانتك سيتى في ولاية نيو جيرسي طبعا
ويارب الادمنز محذفوش الكلام دة المرة دي [/B][/QUOTE]

لو اعرف انك بتصيف في نيو جيرسي
كنت اخدت طيارة مخصوص لغاية عندك لاستقبالك وتوديعك

عموما خيرها بغيرها
ابقى قولنا لنا المرة الجاية لما تبقى جاي استراليا والا نيوزلندة
برضه خلينا نقوم معاك بالواجب

غلاباوي 01-09-2005 01:35 AM

[B]شكرا يا جماعة على الترحيب الحار دة ..... وكل واحد وضميره بقي ....
على فكرة انا عارف ومتاكد ان زي ما صوابعي مش زي بعضها .... في برضة اللى بيعزني وفي اللى بيحبنى وفي اللي بيحترمني وفي اللى عايز يفجرني ب 2 طن ديناميت دة غير طبعا واحد عارف نفسة امنية حياتة ونفسة ومنا عينة يربطنى في صاروخ نووي عابر للقرات ...
اهو بيضحك اهو ........... عارف نفسة ..
انا كنت في فندق تروبيكانا .. في اتلانتك سيتى ... بصراحة حاجة خييييييااااااااااااااااااال
طبعا مكنتش نازل بأسم غلاباوي .. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
واللي بسطتنى اكتر ان مش انا بس اللى استمعت بالاجازة .. الاسرة كلها استمتعت بيها انا والمدام والاولاد .. كنا فعلا محتاجين نبعد عن الضغط والتوتر والارهاق دة في حتة بعيدة [/B]

saweres 01-09-2005 02:06 AM

[SIZE=4]حمدالله على السلامة يا غلباوي
نورت بلدك
وحشتنا وكنا بنقول امتى يرجع امتى يرجع
يلا عازمك على واحد ينسون حلاوة رجوعك got:)( [/SIZE]

Ya Shero 01-09-2005 02:17 AM

[COLOR=RoyalBlue][SIZE=5][B]يخسارة يعني انت ملقتش القنبلة الي تحت الكرسي في الطيارة
غريبة قوي

مع ان قلت للواد يحط قنبلة تحت كرسيك (sml22)
مش مشكلة


المهم قولي رجعت بكام من الرحلة دية ولا رجعت مفلس (sml22) [/B] [/SIZE] [/COLOR]

fanous2102 01-09-2005 05:33 AM

ايوه ياعم شويه حاجات للشغل
و برضه اتجمركت
طبعا شويه الكترونيات ذات تقنيه عاليه مش كده
و ليه ماقلتلهمش انا فلان باشا
كانوا طلعوك علي طول
عارف كان احسن قلتلهم انك معرفتي
كانوا خدوك احضان و قبلات من هنا و من هنا
بنس احضان موجعه
cr:: cr:: cr::

كيرلس 01-09-2005 05:58 AM

[SIZE=5]حمدلله علي سلامتك يا حبيبي وارجوا ان تكون استفدت من السفريه دي واحنا كنا متقدينك كتير وانت كنت وحشتنا اكتر بس فعلا وانا بقولها بكل ضمير مستريح احنا كلنا بنحبك.
(sml21) كيرلس[/SIZE]

elmafdy 01-09-2005 06:45 AM

حمد الله على السلامه و ندخل على الجد على طول
 
[COLOR=Navy][SIZE=4]اخى العزيز جدا غلاباوى
أولا حمد الله على السلامه , فعلا وحشتنا كلنا جدا جدا و انا اولهم , انت عارف كويس معزتك عندى - معزتك اقصد بيها محبتك , مش معزتك اللى هية مرات الكبش , لحسن تقولى طالما معزتك عندى هاتها بقى انا رجعت من السفر - المهم انى عاوز اقول انى فعلا افتقدت فيك اخ و صديق يجمع بين منتهى الموضوعيه و الحكمه و العلم و كمان السخريه و خفة الدم المصريه , و مصر نورت برجوعك يا باشا - ادينى قلتها لك قبل ما العسكرى اللى على باب مكتبك فى الشغل يقولهالك .

كمان انا حابب اشكرك جدا على ذوقك و لطفك لما ذكرتنى فى بداية اللى وحشوك و افتقدتهم , وان كان ده مش غريب على واحد بذوقك واخلاقك .

ثانيا ندخل بقى على الجد , انا عندى ليك كام سؤال :
1- أنت لما كنت فى امريكا , حسيت لأى مره انك مكروه , و ان الامريكان بيكرهوك بسبب اختلاف ديانتك عنهم , رغم انهم لو عملوا كده يبقوا معذورين بعد تفجير البرجين و تبعاته حتى الان , لكنى متأكد انهم - شأنهم شأن اى انسان متحضر - كانوا مرحبين بيك و مقدرين حق الاخر فى الحياه و فى كل حاجه , مستنى انك تجاوب و تقول لى ايوه فعلا علشان اكمل كلامى فى النقطه دى .

2- دلوقتى لما رجعت المنتدى وفتحت المنتدى ده , شفت كم رسائل الترحيب اللى بتوصف انت وحشتنا و افتقدناك قد ايه , حتى الناس اللى كانت ردودها عباره عن قنبله تحت الكرسى او كنت قلت لنا كنا رحبنا بيك و ما الى ذلك , اكيد كان واضح جدا ان كلامهم عباره عن هزار و تهريج مغلف بحب حقيقى , و هو ده سؤالى , انت متفق معايا اننا كلنا لما ردينا على رسالة عودتك كان دافعنا لكده حب حقيقى صادق خالص و لا لا ؟؟؟

3- أذا كانت اجابتك على السؤال السابق بنعم فدعنى اكمل و اقول لك ان ده بالظبط محور و صميم العقيده المسيحيه , حب حقيقى لكل كل الناس, القريب منهم و البعيد , اللى بيحبنى و اللى بيكرهنى , اللى بيفيدنى و اللى بيأذينى , انا ما اقصدش اقول ان احنا دين الحب و ان انتوا بتوع الكراهيه و الكلام ده - رغم ان ذلك حقيقى - لكنى كنت اود ان اقول شئ اخر , اننا فى مصر كان نملك جميعا تلك المحبه , كنا مسيحيين و مسلمين نحب بعضنا ذلك النوع من الحب , لم تكن مسيحى او مسلم دى تفرق خالص , منهم لله بقى اللى زرعوا الكراهيه داخل المصريين و تحولوا الى ان اصبحنا اعداء داخل ارض واحده , عارفهم و لا اوضح اكتر .

عموما حمد الله على السلامه و نورت مصر يا بطل

المفدى [/SIZE] [/COLOR]

sammy 01-09-2005 06:54 AM

[SIZE=6]من الآخر.... كسسبت ولا خسرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/SIZE]

مار مينا 01-09-2005 07:58 AM

[B] حمد لله علي السلامه يا حبي وخد دي اممممموه
تعال نوجع دماغك بقي شويه
ايه رايك اولا في امريكا؟؟؟؟؟؟؟
ثانيا ايه رايك في موضوع كنيسة المرج ؟؟؟؟؟
والحمد لله علي سلامتك يا غلاباوي يا مصري شوف بحبك اهه وبقولك يا مصري وللا انت خدت الجنسيه الامريكيه ههههههه [/B]

مشمش 01-09-2005 10:56 AM

[SIZE=5]
سالمة يا سلامة رحنا و جينا بالسلامة!!

يا غلاباوى انا افتكرت هتهرب و تاخد لجوء سياسى (kill:

حمد لله على سلامتك (sml1)

على فكرة كنيستنا الارثوذكسية بتصلى كل يوم فى القداس صلاة اسمها اوشية ( يعنى صلاة) المسافرين و بتصلى عن كل الناس مش المسيحيين بس عشان يسافروا و يوصلوا اماكنهم بالسلامة. معلومة على الماشى عشان تعرف الفرق بس!! got:)( [/SIZE]

amoni 01-09-2005 09:35 PM

حديث المدينة
اية اخبار نسوان اتلانتا و فلوس اتلانتا و مكاسب اتلانتا
و انتم يا شباب نازلين اسئلة طحن فى الباشا لية??
و كمان جايب حاجات دينية من اتلانتا لية كنت فى الحجاز و راجع بالجلاليب ههههه

knowjesus_knowlove 01-09-2005 09:53 PM

[QUOTE=غلاباوي][SIZE=4][B] وانتهاءا بالعزيز نوعا ما برضة ك ك مرورا بكل الاخوة الكرام واللى مش كرام ...

دة غير طبعا واحد عارف نفسة امنية حياتة ونفسة ومنا عينة يربطنى في صاروخ نووي عابر للقرات ...
اهو بيضحك اهو ........... عارف نفسة ..

[/B][/SIZE][/QUOTE]

[SIZE=5]طيب وشرف عيشة وحمؤة اللى دايما أحلف بيهم كذب إنك إنت كمان وحشتنى ياأبو الغلاليم...
بجد لك وحشة ... ياريت متغبش علينا مرة تانية ...

ياترى جبت لى إيه معاك من عند العم سام سيدك وتاج رأسك ؟؟؟؟

على فكرة إيه رأيك فى المؤمنين المسلمين الأمريكان ... أنا أسمع أنهم بيتدربوا كويس جدا على إتيان الحوريات وال***** فى الأرض علشان يكونوا مستعدين لهم فى الجنة ....
وكنت خايف إنهم ......















ولابلاش أحسن
[/SIZE]

شبيب رامه 02-09-2005 03:14 AM

[QUOTE=elmafdy][COLOR=Navy][SIZE=4]مش معزتك اللى هية مرات الكبش [/SIZE] [/COLOR][/QUOTE]
أنثى الكبش هي الشاة
والتيس أنثاه اسمها معزة

Safnat_Fa3nash007 02-09-2005 06:12 AM

+++
 
[QUOTE=شبيب رامه]أنثى الكبش هي الشاة
والتيس أنثاه اسمها معزة[/QUOTE]
[SIZE=5]

اثبت انه من جزيره المعيز ههههههههه[/SIZE] (hrt:

غلاباوي 02-09-2005 08:31 AM

[SIZE=4] (@:) (@:)

سويرس : شكرا يا عم ساويرس ونجاملك كدة في الافراح ويكون قريب ان شاء الله وانت فاهم قصدي ...... شششششش (sml9) (sml9)


shero4jesus : هي المدورة اللى فيها اسلاك وكابلات دي قنبلة ؟!! (MM:}
وانا اللى كنت فاكرها صباع كفتة وقع تحت الكرسي ؟؟ عموما امانتك في الحفظ والصون .. انا كلتها ...هههههه وربنا يقوينى كدة وارد هديتك باحسن منها ( صاروخ بالستى)


fanous2102: ولو انى كنت زعلان منك شوية وواخد على خاطري انما برضة مفيش حد يقدر يزعل من اخوه مهما كان خصوصا لو كان اصغر منة ... وبعدين دول شوية لعب اطفال لولادي .. الكترونيات دقيقة وتقنية عالية اية بس ... قالولك عليا جيمس بوند ؟ )dnc:(

كيرلس: شكرا يا عم كيرلس والقلوب عند بعضها ... وكل واحد ربنا شايف اللى جواه وعارف هو بيفكر ازاي .. وربنا يكرمك )hr:) )hr:)

elmafdy : الصديق العزيز والاخ الغالي المفدي .. فعلا ليك وحشة كبيرة يا راجل والمعزة متبادلة طبعا واضح ان في مواضيع كتييرة اوي اثيرت وانا مش موجود ... وربنا يسهل واقدر المها كلها .... بس مش على طول كدة يا مفدي .. لازم الواحد ياخد نفسة شوية (sml9)
اما وجود على اول الاصدقاء هنا دة طبعا اسبابة معروفة . لانك راجل محترم وبتحترم نفسك وبتجبر الناس على احترامك .. وعمر ما كان اختلاف الاراء سبب للكراهية او الحقد او التطاول بالكلام او بالفعل مهما كان ...........
نيجي بقي لأسالتك
بالنسبة لسؤالك الاول .. المشكلة الكبيرة ان الاعلام في امريكا للاسف دايما مش مدي حد حقة ابدا ..ومش احنا بس .. يعنى دايما لو شوفت الافلام الاجنبية دايما الروس باردين جدا ومعقدين نفسيا وساديين لاقصي درجة .. والهنود بيلبسوا دايما لبس غريب وكلامهم كتير وغالبا حمقي .. واليبانيين دايما بتوع كاراتية ونينجا وحركات .. الخ لدرجة ان في فيلم لجاكي شان كان بينضرب في الفيلم من بعض الاشخاص .. وواح دصاحبة كان مستغرب اوي ازاي انه بينضرب كدة من الاشخاص دول ومش عارف يرد ... رد علية بعبارة مثيرة اوي وقالة ( مش كل الاسيويين بروس لي ) ..
وطبعا الصورة المعروفة لمصر هي الفراعنة والاهرامات ... مع التداخل العربي والخيم والجواري العرايا وقصور الف ليلة وليلة ... للاسف مش قادرين في الغري يتخليوا الشخص المصري بدون اهرامات ومعابد ومسلات وجمال .ولعنات وكهنة ....
لذلك الامر عندهم زي رد الفعل الشرطي بتاع بافلوف والكلـب .. مجرد ذكر مصر او المصريين بيفتكروا المعابد وابو الهول والكلام دة ... اما التفرقة في امريكا على اساس الدين او الجنس او العرقية فموجودة وشوفتها بعينة في التعامل بينهم هناك ... بس زي ما بنقول السياسة المعلنة شيء والحقيقة شيء تانى ... السعودية مثلا بتحرم السرقة والدعارة والمخدرات مثلا .... والاشياء دي للاسف موجودة هناك ... نفس الامر في امريكا .. المفروض مفيش تمميز لكن لسة بتسمع كلمة الزنجي او الاسيوي او المكسيكي .. او اليهودي او الوثنى
في وسط كلاهم لو بينادو على بعض ... دة غير الحساسية المفرطة للاعراق المختلفة ... يمكن تواجدي هناك كسائح بيفرض عليها احترامي عشان قاعد بفلوسي والدولار هو سيد الموقف .. لكن اعتقد لو انى رايح للعمل او الاقامة هناك النظرة والاسلوب هتتغير تماما ... وزي ما في ناس بتقدرك وتحترمك دون النظر لاي شيء في برضة اللى عايز يخنقك لانك مصري او عربي او مسلم ... وترجع نظرية صوابعك مش زي بعضها تسود الموقف كله ....

الموضوع التانى : انا جاوبت عنه وقلت انا عارف ان في ناس بتحبنى وفي ناس بتكرهنى ودة شيء طبيعي جدا في البشر لاننا مش ساواسية ومش كاملين .. لكن على الاقل الاحترام المتبادل بيعمل جو من الحب ولو ظاهري بيبعث على الراحة ....وانا عارف كويس ان في اعضاء هنا بيحترموني جدا وبيحترموا كلامي رغم اظهارهم عكس ذلك او استخفافهم المتواصل بكلامي ومش عيب ابدا انى احترمي عدوي ... دة في حالة انى اعتبرتة عدو من الاصل .. ودة شيء خاطيء

ثالثا: عجبنى جدا كلمتك وانت بتقول [QUOTE]منهم لله بقى اللى زرعوا الكراهيه داخل المصريين و تحولوا الى ان اصبحنا اعداء داخل ارض واحده [/QUOTE] , ومش هقولك مسلمين ولا مسيحين ... دول اللى عايزين مصر تولع في بعض ,,, ولو بقت مسيحين بس هتبدأ تقول مسيحي كاثوليكي ولا أرذوكس ولا ... ولا ... الخ
ولو مسلمين مسملين سنة ولا شيعة ولا ولا ولا ولا الخ ....
( الفتنة نائمة لعن الله من ايقظها )

واخيرا كلمه اخيرك يا مفدي : انا مفيش على باب اوضتى عسكري .. (sml15) (sml15) يمكن تقصد البيت .. وفي الحالة دي المدام هتكون افضل عكسري في الدنيا بالنسبة لي هي وولادي


sammy: من نحية كسبت ... كسبت فسحة جميلة وتجديد جو وسياحة لذيذة اوي واستجمام واسترخااااااااااااء .. اما لو قصدك المكسب اياة .... انا بس بروح العب pinball >>> لانى بحبها وبتفرج على اللي جوا بدافع الفضول مش اكتر .. بس اوعى تقول لحد للكلام ينتشر وانضرب في البيت .... الطيب احسن )Aa:) )Aa:) )Aa:)

مار مينا : شكرا يا مينا على الترحيب وعلى )moa:{ ولو ان بقك معكوك طبيخ .. بس برضة مقبولة منك يا عم .... بخصوص امريكا انا قلت وجهة نظري فيها قبل كدة اكتر من مرة في اكتر من موضوع .. وعجبنى اوي رد احد الكتاب عنها في معرض الكتاب من سنتين قال الامريكي انسان ظريف وطيب وصاحب ابتسامة ولبق وابن بلد جدع .. لكن لما امريكي بيقف جنب امريكي جنب امريكي .. وبتبص للكيان كله مرة واحدة بتشوف هيروشيما ونجازاكي وفيتنام والعراق وافغنستان وبتشوف الوجه الكريه للسياسة في ابشع صورها
اما موضوع كنيسة المرج الحقيقة لسة معرفش حاجة عنه ولا ابعاد المشكلة تماما ...
اما موضوع الجنسية صدق او لا تصدق ... انا كان في ايدي اخد الجنسية دي من 3 سنين وانا اللى رفضت رفض قاطع ... احتمال كبير اوي متصدقش ... لكن دي الحقيقة ومش مطلوب من كل الناس انها تصدق حاجة زي دي ...


مشمش: واخد لجوء سياسي من اية ؟؟؟ انا مش خايف من حاجة واللى على راسة بطحة بيحسس عليها يا عم وانا راسي سليمة (@:) وشكرا يا سيدي لو كنت افتكرتني في صلاتك وانا غايب ومسافر ونجاملك كدة والواحد بيدعي في صلاة التروايح في رمضان


NasaGirl: يابنتى بقولك مراتي وولادي معايا .. نسوان اية بقي الله يخرب بيت شيطانك ... انتى عايزانى بدل ما يبقي اسمي غلاباوي اخد لقب مرحوم ولا اية ... وكلمة في سرك .. الحمد لله رب العالمين مراتي في نظري احسن من مليون ملكة جمال ربنا يخليهالي هي وولادي ويبارك فيهم وبعدين جلالايب اية اللى هجيبها من اطلانطا .. الموضع وما فية رحت زيارة لكنيسة هناك اثرية بس مش فاكر اسمها اية بس هي كبيرة وتصميماتها الفنية حلوة اوي .. لقيت فيها حاجة زي بازار صغير لبيع الانتيكات او الكادوهات ... جبت كام ايقونة على كام صليب على شوية حاجات بتتعلق في العربية ... وكلهم لكام واحد صحبي وجيراني ... حاجات بتكون بسيطة ومش غالية يا ناسا . (wow:) (wow:) . بس اسمي افتكرتهم وانا في الغربة ولو بشيء بسيط



knowjesus_knowlove:[QUOTE]ياترى جبت لى إيه معاك من عند العم سام سيدك وتاج رأسك ؟؟؟؟[/QUOTE] اولا العم سام دة سيدك وتاج راسك انت مش انا يا ك ك ... اما جبتلك اية ... جبتلك مرهم ضد الحساسية عشان الاعراض اللى بتظهر كل ما تشوف مسلم ... ومطهر ديتول عشان تنقع فية لسانك لمدة اسبوع ... يارب ينفع .. وشاكر ليك زيارتك وترحيبك لعودتي


شبيب رامه: شكرا على المعلومة والمحكمة اتنورت ..
Safnat_Fa3nash007: يا صفصف دي معلومات عامة واي جـحش لمواخدة لازم يكون عارفها .. وملهاش اي علاقة بجزيرة المعيز وشكرا على تواجدك


[/SIZE]

knowjesus_knowlove 02-09-2005 11:04 AM

[QUOTE=غلاباوي][SIZE=4] (@:) (@:)


knowjesus_knowlove: اولا العم سام دة سيدك وتاج راسك انت مش انا يا ك ك ... اما جبتلك اية ... جبتلك مرهم ضد الحساسية عشان الاعراض اللى بتظهر كل ما تشوف مسلم ... ومطهر ديتول عشان تنقع فية لسانك لمدة اسبوع ... يارب ينفع .. وشاكر ليك زيارتك وترحيبك لعودتي

[/SIZE][/QUOTE]
[SIZE=5]
رغم إنك **** عقلانى أحيانا إلا أنك بتنسى أو تتناسى أن العم سام فعلا سيدك وتاج رأسك ... لأن لولا مساعداته المالية والعينية بالبلايين كل عام لمت أنت والشعب المصرى بأكمله من الجوع ... مش مصدقنى ؟؟؟... طيب خلى أمريكا توقف شحن القمح لمدة شهر واحد بس وإنت تشوف الشعب كله ماشى على بطنه من الجوع ( بكل أسف هى دى الحقيقة نتيجة الغزو الإسلامى والتخلف المحمدى )
ياريت تسأل بابا مبارك هل الكلام ده صحيح ولا لأ قبل أن تأكل وتنكر مثل القطط..

أما عن مرهم الحساسية فأنا لست بحاجة إليه .. فأنا دكتور متخصص فى علاج الولدان المخلدين وعندى من المراهم الكثير جدا لعلاج صداعهم ونزيفهم ..
ولكن شكرا لك على كل حال ... فلن أقبل هديتك فأنا لست نبيا والنبى فقط هو الذى يقبل الهدية...[/SIZE]

غلاباوي 02-09-2005 01:32 PM

[B]مش معنى انه بيبعت لنا معونة يبقي سيدنا وتاج راسنا يا اسمك اية ..
السعودية بتبعت لنا معونة كل سنة برضة ... ماتنساش تروح تبوس رجليهم هما كمان بتوع الغنم والمعيز اللى لحم كتافك من خيرهم ......[/B]

Safnat_Fa3nash007 02-09-2005 02:33 PM

غلاباوي
[QUOTE]
Safnat_Fa3nash007: يا صفصف دي معلومات عامة واي جـحش لمواخدة لازم يكون عارفها .. وملهاش اي علاقة بجزيرة المعيز وشكرا على تواجدك[/QUOTE]
[SIZE=5]
معلومات عامه للذي يعيش بين المعيز يا بشمهندس غباوي ويأكل ويشرب مثلهم وينجب مثلهم

انا شخصيا مبشوفش الحجات دي غير عند المسلمين وفي جنينه الحيوانات ههههه
ولما بشوفهم مبسألش عنهم لانهم حيوانات اغبياء مثل الناس إلي مربيه غنم وماعز في بيوتها هههه

صحيح المثل القائل :
رب قوم ذهبوا الى قوم الثانين ملقوهمش ....... اخذوا تاكسي ورجعوا ثاني هههههه

على فكره انت شكلك بتعز الماعز كثير علشان كده بتدافع عنهم يمكن لانك تربيت في بيئه من الترع والماعز والجواميس والخ الخ الخ ....

يا عم بص حواليك في ناس اول ما تقول مصر يروحوا دوغري على صوره واحد فلاح بسيط حواليه مليون ذبابه راكب على جموسه والجموسه بتشرب من الترعه المعفنه الخضراء والعيال بتسبح بنفس الترعه

منكم للالات يا امه ال**** شوهتوا صوره مصر ههههه
[/SIZE] (sml22) (sml22) (sml22)

knowjesus_knowlove 02-09-2005 04:17 PM

[SIZE=5][QUOTE=غلاباوي][B]مش معنى انه بيبعت لنا معونة يبقي سيدنا وتاج راسنا يا اسمك اية ..
السعودية بتبعت لنا معونة كل سنة برضة ... ماتنساش تروح تبوس رجليهم هما كمان بتوع الغنم والمعيز اللى لحم كتافك من خيرهم ......[/B][/QUOTE]

السعودية بتبعت لكم ولل**** فقط مثل هذه المعونات لتجنيدكم وشراء ذممكم لنشر الإرهاب و التطرف الوهابى ... ولبناء مساجد تستخدم كأوكار للعنف والإرهاب والشذوذ...

حتى إسأل بابا مبارك وعمك الشعراوى والقرداوى [/SIZE]

fanous2102 02-09-2005 05:51 PM

شوف يا غلباوي ابويا علمني حاجه
و الحياه و الخبره اكدتها لي
اللي مايوكلش نفسه هو عبد لمن يطعمه
بطريقه او بآخره
يوم مانوكل نفسنا هو اليوم اللي احنا نبقي فيه احرار
للاسف ان النظام الاسلام السياسي خلي مصر ام الخير و الدنيا
عبد لمن يطعمها
عايزين اخبار من المرج
يعني اعتبر انك في مهمه رسميه
و سبت الاجازه و سيبك من امريكا

sammy 02-09-2005 09:58 PM

[SIZE=8]بلاش تقلبوها غم اللات يرضى عليكم..[/SIZE]

غلاباوي 03-09-2005 10:03 PM

[B]سامي جه يكحلها عماها ..............[/B]

2ana 7or 04-09-2005 06:57 AM

[QUOTE=شبيب رامه]أنثى الكبش هي الشاة
والتيس أنثاه اسمها معزة[/QUOTE]
[SIZE=5][COLOR=Purple]كل يوم يا شبشب رامه بتثبت كبر مخك (( لو عندك)) وكم معلوماتك الكبيرة جدا اوى خالص
بتفكرنى بالمتل بتاع ((تمخض الجبل وولد فأر -شبشب رامه- ))
وبجد جاتها نيله اللى عاوزة خلف زيك[/SIZE][/COLOR]

2ana 7or 04-09-2005 07:09 AM

[QUOTE=غلاباوي][B]مش معنى انه بيبعت لنا معونة يبقي سيدنا وتاج راسنا يا اسمك اية ..
السعودية بتبعت لنا معونة كل سنة برضة ... ماتنساش تروح تبوس رجليهم هما كمان بتوع الغنم والمعيز اللى لحم كتافك من خيرهم ......[/B][/QUOTE]

[SIZE=5][COLOR=Purple]اول مرة اتفق معاك يا غلباوى رغم ان لسانك عاوز قطعه صحيح يا جماعه نسيتم المعونه السعوديه اللى كل شويه تمد مصر باحدث انواع الارهاب المعتبر اللى محدش يملكه غيرها لانها من اكبر الثروات القوميه بتاعتهم وكمان متنسوش المعونه من البهايم والغجر(كما اسميهم دوما) اللى كل سنه ينزلوا مصر يبهدلوها ويغلوها ويتصرمحوا فيها بعد الكبت بتاعهم فى بلادهم وايه كمان ايه كمان يا انا حر ..... اه مع افخم انواع المعونه من اكياس الزباله المتنكرة فى صورة حريم(كما هم يدعون) ومابالك بيهم عز الحر فى مصر بجد يا غلباوى الواحد من كتر ماعونات السعوديه مش ملاحق يزكرهم واحده واحده
والنبى يا غلباوى تتلهى على عينك اما عن لحم الكتاف وبمناسبه ذكره يا غلباوى افكرك برسولك اللى اكل لحم الكتاف حتى بتاعه الحمير
ولو قصدك على اى واحد اشتغل بالبد المعفنه دى فده مقابل عمل وشغل قد اللى خده الف مرة لحم الكتاف يتقال للى قاعد على (....) ومش بيهبب شيئ
مرة تانيه يا غلباوى تبقى تصيف السنه الجايه فى تورا بورا وتقابل سيدكم وتاج راسك اسامه بن لادن ومتنساش تبوس بلغته والنبى[/COLOR][/SIZE] cr::

غلاباوي 04-09-2005 08:16 PM

[B]دلوقت بتنكر خير السعودية ..........؟؟؟ لولاها ولولا بترولها هي والامارات في حرب اكتوبر يا حبيبي كان زمان امريكا حبيبتك ونور عينك هي والننوسة اسرائيل وصلوا القاهرة في كام يوم .......[/B]

knowjesus_knowlove 04-09-2005 08:31 PM

[QUOTE]كان زمان امريكا حبيبتك ونور عينك هي والننوسة اسرائيل وصلوا القاهرة في كام يوم .......[/QUOTE]


[SIZE=5]ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااريت يا****....


كان زمانك عايش فى ديمقراطيه عمر إخوانك الغلاليم مايحلموا بيها

وكنا خلصنا من إرهاب محمدك وإخوانك ال****[/SIZE]

غلاباوي 04-09-2005 09:10 PM

[B]هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ودة اللى يأكد نظريتى فيك يا ك ك ... فعلا ....... هو دة الوطنى المخلص لبلادة[/B]

knowjesus_knowlove 04-09-2005 09:34 PM

[SIZE=5]أنا مخلص لبلدى القبطية التى إحتلها ال**** يا**** ففرضوا فيها عقيدة الشيطان التى تتبعها أنت وإخوانك الذين تم غسيل أمخاخهم فنشأوا يمجدون المحتل العربى ويحاربون حروبه الإسلامية ...

لولا الفكر الجاهل الحاقد الإسلامى مادخلت مصر فى أية حروب مع جيرانها ... حروبك مع اليهود يا**** هى حروب يغذيها تعاليم محمدك كاره البشرية وبالأخص اليهود وال***** الذين وصفهم بالقردة والخنازير ياتابع رسول اليعافير [/SIZE]

غلاباوي 04-09-2005 09:57 PM

[B]بالمناسبة ... انت كدة خرجت عن الموضوع تماما يا ك ك .. المفروض انه موضوع لتهنئة عودتى بالسلامة والحمد لله ... ياريت مش تخرج عنه ولو عندك كلمة حلوة قولها ..( اشك ان عندك )
لو مفيش يبقي تسكت احسن ....

اما بخصوص الحرب المصرية الاسرائيلية ... دي عايزة كتب ومراجع ومش فايقلك دلوقت .. بس ابسط حاجة هقولهالك ... اللى يحتل ارضي ويسرقنى عيني عينك مالوش عندي غير الدبح ... وما اخذ بالقوة لا يسترد الا بالقوة ... ولا كنت عايزنا نسيب ارضنا عشان معشوقتك اسرائيل ....
صحيح انت مثال حي للي بيطبل ويزمر ويقول مصر دي امي دي حبيبتى انا المصري الفرعوني عاشق البلد ... ووقت الازمة يفلسع ..على موزامبيق .. وهناك بقي اللسان القصير يطول والي مش عارف تقوله هنا تقولها الطاق طاقين هناك

مش كدة يا بشمهندس ولا اية ؟|[/B]

knowjesus_knowlove 04-09-2005 10:18 PM

[SIZE=5][QUOTE=غلاباوي][B] ولو عندك كلمة حلوة قولها ..( اشك ان عندك )

[/B][/QUOTE]

كمان بتاكل وتنكر زى القطط ؟؟؟
أنا قلت لك كلمة حلوة ... حتى شوف

[QUOTE]طيب وشرف عيشة وحمؤة اللى دايما أحلف بيهم كذب إنك إنت كمان وحشتنى ياأبو الغلاليم...
بجد لك وحشة ... ياريت متغبش علينا مرة تانية ...[/QUOTE]

[url]http://www.copts.net/forum/showpost.php?p=78197&postcount=18[/url]

[QUOTE] بس ابسط حاجة هقولهالك ... اللى يحتل ارضي ويسرقنى عيني عينك مالوش عندي غير الدبح ... وما اخذ بالقوة لا يسترد الا بالقوة ...[/QUOTE]

جميل جدا ...
العرب ال**** المسلمون إحتلوا أرض أجدادى الأقباط وسرقونا عيني عينك من 1400 سنة ...

إيه رأيك لو طبقنا نفس المنطق عليهم ؟؟؟؟؟؟
... والحرب خدعة كما يقول محمدك فلا مانع إذن من أن أتحالف مع الشيطان لطردهم[/SIZE]

knowjesus_knowlove 04-09-2005 10:26 PM

[SIZE=5][QUOTE]وهناك بقي اللسان القصير يطول والي مش عارف تقوله هنا تقولها الطاق طاقين هناك [/QUOTE]



أعتقد إنك أذكى من أنك تقول كلام عبيـط كده يا****...

فاكر حكاية الأسد اللى سأل الثعلب : من أين تعلمت الحكمة ياثعلب؟
فرد الثعلب : من رأس الذئب الطائر ...


سيف محمدك على الرقاب يا**** إن كنت لاتعلم [/SIZE]

yaweeka 04-09-2005 10:32 PM

[QUOTE=knowjesus_knowlove][SIZE=5]

[SIZE=3][QUOTE][COLOR=Red]بس ابسط حاجة هقولهالك ... اللى يحتل ارضي ويسرقنى عيني عينك مالوش عندي غير الدبح ... وما اخذ بالقوة لا يسترد الا بالقوة [/COLOR] [/QUOTE] [/SIZE]



جميل جدا ...
العرب ال**** المسلمون إحتلوا أرض أجدادى الأقباط وسرقونا عيني عينك من 1400 سنة ...

إيه رأيك لو طبقنا نفس المنطق عليهم ؟؟؟؟؟؟
... والحرب خدعة كما يقول محمدك فلا مانع إذن من أن أتحالف مع الشيطان لطردهم[/SIZE][/QUOTE]

[SIZE=4]رد منطقى بصراحة على ما قاله صاحب الفرخة اللى طارت منه وعدت الشارع[/SIZE]

knowjesus_knowlove 04-09-2005 10:36 PM

[SIZE=5]علشان تعرف أننى لاأحب أن أحرمك من أى شئ ... إليك حكاية


[COLOR=Sienna]الأسد والذئب والثعلب




النص:
طلب الأسد إلى الذئب والثعلب

أن يشاركاه في الصيد وفي الغنيمة ،

فرضي الاثنان وفَرِحا

بما سيحظيان به مع الأسد من فرائس .

وخرجوا جميعاً للصيد في الغاب ،

وسرعان ما عادوا بحمار وغزال وأرنب –

حصيلةِ الجهد والدهاء والشجاعة .

وقال الأسد للذئب :

"هاتِ أرني حكمتك ، واقسم الصيدَ بيننا ."

فقال الذئب : " المسألة بسيطة يا مولاي .

لكأن ما صدناه مفصّل تفصيلاً علينا :

الحمار لجلالتك ، والغزال لي ،

والأرنب للثعلب ."

فغضب سلطان الغاب

وزأر قائلاً : "يا للقسمة السخيفةِ !"

وخبط الذئبَ بمخلبه خبطةً

اطارت رأسه عن جسده ،

ودحرجته بعيداً في التراب .

وقال للثعلب : "والآن ، أرني حكمتك أنت .

هيّا اقسم بيننا . "

فقال ما أبسط الأمر يا مولاي ،

وما اوضحه لكل عين !

الأرنب لفطورك ، والغزال لغدائك ، والحمار لعشائك ..."

فابتسم الأسد لشريكه ، وهتف :

" أحسنت ! من الذي علّمك هذه الحكمة ؟"

فأجاب الثعلب :

"رأس الذئب الطائر هناك ..." [/COLOR] [/SIZE]

zaki 05-09-2005 04:24 AM

[B][SIZE=5]بعد الافكار الجميلة اللى الاخ غلباوى رجعلنا بيها من رحلتة

كان المفروض يكون عنوان الموضوع[/SIZE][/B]


[COLOR=RoyalBlue][B][SIZE=6]غلباوى بتاع زمان رجعلكوا فى برطمان[/SIZE][/B][/COLOR]


(hrt: (hrt: (hrt: (hrt:


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 05:31 AM.

Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط