منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   منتدى الرد على اكاذيب الصحافة (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   شكرا ابونا زكريا بطرس (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=5956)

ايمن عادل 20-04-2005 09:44 AM

شكرا ابونا زكريا بطرس
 
شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة

Zagal 09-05-2005 10:47 PM

hapbirth:) [QUOTE=ايمن عادل]شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة[/QUOTE]
hapbirth:)

ezatt 16-08-2005 08:14 AM

[QUOTE=ايمن عادل]شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة[/QUOTE]
only god who change. let us to pray for all moslems

ezatt 16-08-2005 08:18 AM

let us pray for all moslems to accept jesuse

Truth_Hurts 31-08-2005 10:25 AM

[QUOTE=ايمن عادل]شكرا ابونا زكريا بطرس
لقد كشف قدسك عن جميع جوانب الدين الاسلامي و كيف ان محمد هذا عبارة عن شحص ارهابي جمع الناس من حولية و قادهم الي نهاية مؤسفة
ادعو كل شخص مسلم لاعادة النظر في مصيرة[/QUOTE]

عايزين تشهروه - هههههههههه

Truth_Hurts 31-08-2005 10:27 AM

[QUOTE=ezatt]only god who change. let us to pray for all moslems[/QUOTE]

والنبى ايه

ولانجليزى ده - حصل من ايه - ولا على رأى المثل - اين ترعرعت سيدتى

هههههههههه

the way 31-08-2005 05:45 PM

ربنا يباركك يا ابونا يا قاهر الاسلام

يا مسلميين موتوا بغيظكم cr::

zaki 31-08-2005 07:46 PM

[QUOTE=Truth_Hurts]عايزين تشهروه - هههههههههه[/QUOTE]


[B][SIZE=4]وهو محتاج شهرة يا امعة

لما انت جامد كدة وبتعرف تتكلم

ما تخلى شيخ الازهر يقبل دعوة ابونا زكريا للمناظرة اللى رفضها اكثر من مرة[/SIZE][/B]

P i X e L 01-11-2005 04:02 AM

هاهاهاهاها مناظرة مع شيخ الازهر
احمد ديدات - الله يحرقه مطرح ما غار - كان بيختار اكتر الكهنة اللى ميعرفوش حاجة فى البطيخ وساعات كان يجيب مسلمين يعملهم كهنة عشان فى الاخر يقولوا اسلمنا بعد المناظرة (hrt: لكن تخيلوا لو وقعوا فى ايد ابونا زكريا بطرس (hrt:

boraee 01-02-2006 09:15 AM

[b]سؤال لماذا لا تستقطع القنوات الأسلامية من اوقاتها للرد على ابونا زكريا بطرس ..؟؟؟؟هل تعلم ان ابونا زكريا عمل حوالي 100 حلقة وكل حلقة نص ساعة يعني اجمالي 50 ساعة ...الخمسين ساعة دول هدوا شغل 1400 سنة ...انتم متخيلين ؟؟؟؟؟؟المسلمون تحولوا من موقع المهاجم الذي يهاجم خصم مكتوف الايدي بالقوة الي مدافع عديم الحيلة امام مارد لم ولن يقدر عليه ....تخيلتم الفرق ؟؟؟[/b]

maged2000 01-02-2006 01:05 PM

اضهاد المسحين فى مصر
 
[SIZE="8"]ابن عمى ذهب للعمل فى احدى المخابز فكان الرد عليه مرفوض سأل عن السبب
كان الرد هو الديانة اى انه مسيحى(sml21)[/SIZE]

FARID114 07-02-2006 10:54 AM

ربنا موجود

elrais 07-02-2006 03:18 PM

till when will god leave us in this condition.

HOTMAIL 15-02-2006 02:26 PM

[b]زكريا موقوف وقف نهائى من الكنيسه فى مصر[/b]

SonOfAthanasius 15-02-2006 03:16 PM

[b]صحح معلوماتك
ابونا زكريا قدم استقالته للكنيسة
ولكنه غير مشلوح او موقوف
الشلح او الوقف لهم قوانين كنسية وليس من ضمن اسباب الشلح
مهاجمة رسول اللات ...[/b]

makakola 15-02-2006 03:17 PM

[B][FONT="Arial"][SIZE="4"][QUOTE=HOTMAIL][b]زكريا موقوف وقف نهائى من الكنيسه فى مصر[/b][/QUOTE]
كلنا عارفين كده يا HOTMAIL

لكن إنت من لا يعلم الفرق بين الوقف والشلح

got:)( [/SIZE][/FONT][/B]

رسول الله 15-02-2006 03:58 PM

[QUOTE=HOTMAIL][b]زكريا موقوف وقف نهائى من الكنيسه فى مصر[/b][/QUOTE]

[SIZE="5"]ابونا زكريا ليس موقوفا من الكنيسة ابونا زكريا مقدم استقالته من الكنيسة وقد قبلها البابا شنودة عند زيارته للندن من عدة أعوام يعني قبل ما يشتهر في قناة الحياة ويبقي بطل الحياة يعني يا خفيف بلاش تهبيش في الكلام و اللي انت مش عارفه تخبط فيه زي زغلول الفشار
هيه يا شباب انا عاوز الاي ميل بتاع ابونا زكريا علشان عندي داتا ليه مهمة [/SIZE]

iluvegypt 15-02-2006 04:02 PM

Guys....watch out!!!

I have seen there before - they may try to trick you into saying that Fr. Zakaria is approved by the church, so they can "quote" your words, and investigate it again with our church and the pope....

Don't bring more headache to our fathers! Enough with they have already

SonOfAthanasius 15-02-2006 05:32 PM

[B]بعدين يا عم موقوف مشلوح و انت مالك
الراجل بيقول كلام ، رد عليه ...[/B]

iwcab 15-02-2006 05:58 PM

[B]معنى إنه مشلوح إن الكنيسة لاترضى عن اعماله أو الهجوم على الإسلام
وهذا يعنى أن الكنيسة تؤيد الإسلام أو تسالمه
وبعنى ان آراءه هى آراء فردية وليست رأى الكنيسة
وهذا يعنى فقدانه للمصداقية وإنه يعبر عن نفسه فقط[/B]

HOTMAIL 16-02-2006 12:36 AM

[SIZE="5"][COLOR="black"]فى أيه ياجماعه هى معلوماتكم بتجبوها منين

الرجل موقوف وقف نهائى وهذه المره الثالثه وسبقهم مرتين

وسبق سجنه فى مصر ونفيه من قبل الاكلريك الى استراليا ثم لندن 11 سنه

راجعو ان شئتم ذكرياته غلى موقعه


بالنسبه لموقف الكنيسه واضح وصريح

وأذهبوا لموقع أبرشيه الشباب على النت هناك حديث فيديو مسجل للانبا يتبرأ فيه من زكريا بطرس [/COLOR][/SIZE]

اميل فيكتور فايز 16-02-2006 07:11 PM

ayza aaol le hotmail - atwakess

ريمون عدلى غالى 16-02-2006 10:51 PM

ربنا يخليك ياابونا زكريا للمسحيين والمسلمين المحتاجون للمسحييةو يدومك ازمنة كثيرة ربنا يعوضك كمان وكمان

SonOfAthanasius 17-02-2006 06:46 AM

[b]ربنا يعوض تعب محبتك اجرا سمائيا يا قدس ابونا
ويديم خدمتك الكرازية سنين طويلة وازمنة مديدة سالمة [/b]

رسول الله 17-02-2006 08:46 AM

[QUOTE=HOTMAIL][SIZE="5"][COLOR="black"]فى أيه ياجماعه هى معلوماتكم بتجبوها منين

الرجل موقوف وقف نهائى وهذه المره الثالثه وسبقهم مرتين

وسبق سجنه فى مصر ونفيه من قبل الاكلريك الى استراليا ثم لندن 11 سنه

راجعو ان شئتم ذكرياته غلى موقعه


بالنسبه لموقف الكنيسه واضح وصريح

وأذهبوا لموقع أبرشيه الشباب على النت هناك حديث فيديو مسجل للانبا يتبرأ فيه من زكريا بطرس [/COLOR][/SIZE][/QUOTE]


[SIZE="5"][COLOR="Blue"][B]دي المرة الثالثة طيب فين الاولي و الثانية و علشان يرجه يا هوت ميل مستني المحلل والا ايه ومين اللي سجنة مش وزير الداخلية علشان عمد ستكم ناهد متولي و بقت اسمها عقبالك كدا يا رب وعقبال كل المسلمين فيبي و لما تكون خدمته بره مصر يبقي في المنفي ولما كان الشيخ القعراوي في السعودية و الشيخ القرضاوي في الخليج يبقي الازعر نافيهم .. و الأنبا دا مش عارف اسمه اللي بيتبرأ و بالمناسبة الاكلريك اللي انت كاتبها دي دي مادة جديدة اعتقد من مشتقات البترول قوية جدا و بتدخل في الصناعة اللي انت قاصدك عليهم اسمهم الاكليروس و هم جموع المسيحيين فهمت يا !!!!!!!! [COLOR="Red"]و اختار الكلمة المناسبة للوصف [/COLOR]هع هع هع [/B][/COLOR][/SIZE]

HOTMAIL 17-02-2006 09:50 AM

سيدى الفاضل المغترض أذهب لموقع أبرشيه الشباب

ثم قسم الميديا ستجد الملف

شكرا على اخلاقك العاليه

abozead99 17-02-2006 10:15 AM

حسبى اللة ونعم الوكيل فى كل من يسىء للاسلام ولتعلموا جميعا بان اللة موجود ورسولة محمد
هو رسول اللة هل فكر احد فيكم البحث فى كتاب اللة القران اننى بحثت فى المسيحية كثيرا وقرات فيها ولم اجد فيها اسائة للاسلام الا مانتم تفعلوة هل نحن المسلمين لا نستطيع ان نرد عليكم بالمثل (ليس المثل عندنا سيدنا عيسى علية السلام)ولكنها كثيرة عندكم بلا ذكر اسماء احد منهم نحن كمسلمين نرفض هذا فلكم دينكم ولى دينى
ايها الشباب والرجال والنساء البحث فى الاديان ليس بالشىء الصعب فعليكم بقرائة القران وقصص الانبياءولتعلموا اننى وجدت مضللين كثيرين لديكم ولكن الحمد الذى هدانى للاسلام
انا لا اطالبكم بالاسلام ولكن البحث فية اولا
لا الة الا اللة محمد رسول اللة
وحسبى الله ونعم الوكيل

abozead99 17-02-2006 10:21 AM

حسبى اللة ونعم الوكيل فى كل من يسىء للاسلام ولتعلموا جميعا بان اللة موجود ورسولة محمد
هو رسول اللة هل فكر احد فيكم البحث فى كتاب اللة القران اننى بحثت فى المسيحية كثيرا وقرات فيها ولم اجد فيها اسائة للاسلام الا مانتم تفعلوة هل نحن المسلمين لا نستطيع ان نرد عليكم بالمثل (ليس المثل عندنا سيدنا عيسى علية السلام)ولكنها كثيرة عندكم بلا ذكر اسماء احد منهم نحن كمسلمين نرفض هذا فلكم دينكم ولى دينى
ايها الشباب والرجال والنساء البحث فى الاديان ليس بالشىء الصعب فعليكم بقرائة القران وقصص الانبياءولتعلموا اننى وجدت مضللين كثيرين لديكم ولكن الحمد الذى هدانى للاسلام
انا لا اطالبكم بالاسلام ولكن البحث فية اولا
لا الة الا اللة محمد رسول اللة
وحسبى الله ونعم الوكيل

melo@eygpt 18-02-2006 03:20 PM

سلام رب المجد لكم سلام سيدى وربى والهى يسوع المسيح انا موجود خارج مصر فقى دوله عربيه والكل يسمع ويشاهد ابونا زكريا يمكن اكون مختلف معه او كمان رجال الكنيسه مختلفون معه لانه يتحدث عن الاسلام اكثر ما يتحدث عن المسيحيه ولاكنه ياتيكم بحقائق دامغه لا يقدر انسان عليه بس هو عامل شغل كويس اوى لانه فاضى اوى ليكم يا جماعه فانتم طلعو حد يرد عليه بس للاسف مش هتعرفو ودا سبب شهرته لانه قوى ودارس صح الصح وبعدين عنده كاريزما عاليه يعنى مزيع شاطر مش مثل البقره عمرو اديب والعجل الذى معه خالد الجندى الى بيردو عليه بس بالشتيمه والتهديد بالقتل ودا انتم شطرين فيه وبرافو عليكم خليكم كده على طول شكرا اخوتى فى المسيح لقرائتكم تعليقى [email]maldenypop@hotmail.com[/email]

رسول الله 19-02-2006 09:28 AM

[QUOTE=abozead99]حسبى اللة ونعم الوكيل فى كل من يسىء للاسلام ولتعلموا جميعا بان اللة موجود ورسولة محمد
هو رسول اللة هل فكر احد فيكم البحث فى كتاب اللة القران اننى بحثت فى المسيحية كثيرا وقرات فيها ولم اجد فيها اسائة للاسلام الا مانتم تفعلوة هل نحن المسلمين لا نستطيع ان نرد عليكم بالمثل (ليس المثل عندنا سيدنا عيسى علية السلام)ولكنها كثيرة عندكم بلا ذكر اسماء احد منهم نحن كمسلمين نرفض هذا فلكم دينكم ولى دينى
ايها الشباب والرجال والنساء البحث فى الاديان ليس بالشىء الصعب فعليكم بقرائة القران وقصص الانبياءولتعلموا اننى وجدت مضللين كثيرين لديكم ولكن الحمد الذى هدانى للاسلام
انا لا اطالبكم بالاسلام ولكن البحث فية اولا
لا الة الا اللة محمد رسول اللة
وحسبى الله ونعم الوكيل[/QUOTE]



[SIZE="6"]حلو خالص البحث فيه اولا امال يا ابني احنا بنجيب البلاوي دي كلها منين ما المصيبة بتاعتكوا اننا كل ما نبحث نلاقي بلاوي ننشرها و تيجي انتوا تعيطوا ها ها ها [/SIZE]

elkokazy 20-02-2006 12:55 PM

[QUOTE]حلو خالص البحث فيه اولا امال يا ابني احنا بنجيب *** دي كلها منين ما المصيبة بتاعتكوا اننا كل ما نبحث نلاقي *** ننشرها و تيجي انتوا تعيطوا ها ها ها [/QUOTE]


[SIZE="5"]بعد البحث والتحرى عما كل ما اورده ال***** فى هذا الموقع من افتراءات على النبى صلى الله عليه وسلم اتضح أنها كلها أفتراءات مكذوبه على النبى صلى الله عليه وسلم واحاديث موضوعه وما صح سنده من الاحاديث قد تم صرفه عن فحواه ومغذاه الطبيعى لايصال رساله مشوهه عن الاسلام

وكل تلك الشبهات ليست نتيجه بحث او دراسه أنما نقلت عن أشخاص اعمى الله بصائرهم عن نوره لما عرفه من خبث ضمائرهم

أنتظروا نصر الله أنتظروا أنتفاضه الامه

وسيعلم الذين ظلموا اى منقلب ينقلبون [/SIZE]

iwcab 20-02-2006 04:57 PM

[QUOTE=melo@eygpt] لانه يتحدث عن الاسلام اكثر ما يتحدث عن المسيحيه [email]maldenypop@hotmail.com[/email][/QUOTE]
[B]
أبونا زكريا قضى 45 سنة فى خدمة الكنيسة ، وتقدر تدخل موقعه وتلاقى مئات العظات المسيحية ، لكنه بيعرض الموضوع الإسلامى من 5 سنين ، إبتدأ فى البالتوك وعمل دراسة عن الإسلام وإبتدأ فى تفسير القرآن وبعدين بدأ قناة الحياة وإبتدا يعرض الموضوع الإسلامى مش زى طريقة البالتوك وهى عرض الحقائق مباشرة لكن عمل إسلوب الإسئلة ، وفى البالتوك حالياً بيبدأ بطرح مسيحى وبعدين طرح إسلامى[/B]

Zagal 21-02-2006 02:28 AM

[QUOTE=elkokazy][SIZE="5"]بعد البحث والتحرى عما كل ما اورده ال***** فى هذا الموقع من افتراءات على النبى صلى الله عليه وسلم اتضح أنها كلها أفتراءات مكذوبه على النبى صلى الله عليه وسلم واحاديث موضوعه وما صح سنده من الاحاديث قد تم صرفه عن فحواه ومغذاه الطبيعى لايصال رساله مشوهه عن الاسلام

وكل تلك الشبهات ليست نتيجه بحث او دراسه أنما نقلت عن أشخاص اعمى الله بصائرهم عن نوره لما عرفه من خبث ضمائرهم

[/SIZE][/QUOTE]
[B][COLOR="Red"][SIZE="5"]يعنى مافيش ولا حاجه هنا مكتوبه صح خالص .. !!!!!(hrt:

طيب فين ردودك المفحمه ياباحث عن الحقيقه ..

اقراء الحقائق هنا

[url]http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=5805[/url]

وبين لنا ثقافتك العظيمه فى هذا الموضوع [/SIZE][/COLOR][/B](sml10)

رسول الله 21-02-2006 07:51 AM

[SIZE="5"][COLOR="Blue"]كالعادة الهروب خير وسيلة للدفاع الاسلامي انتم فين يا حبايبنا [/COLOR][/SIZE]

نصر الدين 13-03-2006 10:11 AM

قناة اسلامية ترد على القمص زكريا بطرس
 
[COLOR="Red"][SIZE="7"]بسم الله الرحمن الرحيم
اليكم احد رجال الاسلام الذين قرروا الرد على القمص زكريا بطرس
على قناة اسمها قناة MTA2 Intl على القمر الاوروبى هوت بيرد ترددها 10723 معدل ترميز 29900
الساعة الثامنة والنصف مساء يوميا بتوقيت القاهرة
من يريد منكم الاستماع فليذهب
والى اللقاء[/SIZE][/COLOR]

MAFYA 13-03-2006 10:46 AM

[QUOTE=نصر الدين][COLOR="Red"][SIZE="7"]بسم الله الرحمن الرحيم
اليكم احد رجال الاسلام الذين قرروا الرد على القمص زكريا بطرس
على قناة اسمها قناة MTA2 Intl على القمر الاوروبى هوت بيرد ترددها 10723 معدل ترميز 29900
الساعة الثامنة والنصف مساء يوميا بتوقيت القاهرة
من يريد منكم الاستماع فليذهب
والى اللقاء[/SIZE][/COLOR][/QUOTE]

[COLOR="Green"]
[B]
يا حرام , طب والهى المسلمين دول ناس مساكين خالص , عملوا قناة مخصوص للرد على أبونا زكريا , يعنى ما عندهم 100 الف قناة و قناة كلها بتعمل دعاية و polishing للدين الأسلامى , إيه الجديد يعنى.
طيب ما منشوف حا جيب الديب من ديبه و لا يا ترى ها يجيبه منين؟
[/B][/COLOR] (bay:)) (dig:{

makakola 13-03-2006 12:31 PM

[url]http://www.copts.net/forum/showthread.php?p=121697#post121697[/url]

نصر الدين 14-03-2006 08:14 AM

[b][i][b]السيد مافيا
ليست القناة كلها خصيصا لابوك زكريا بل له منها نصف ساعة فقط من الثامنة والنصف الى التاسعة او اكثر قليلا بتوقيت مصر
ويا ريت تشاهدها وتشوفها لو موش مصدق[/b][/i][/b]

makakola 14-03-2006 08:29 AM

[B][FONT="Arial"][SIZE="4"][QUOTE=نصر الدين][b][i][b]السيد مافيا
ليست القناة كلها خصيصا لابوك زكريا بل له منها نصف ساعة فقط من الثامنة والنصف الى التاسعة او اكثر قليلا بتوقيت مصر
ويا ريت تشاهدها وتشوفها لو موش مصدق[/b][/i][/b][/QUOTE]
هو فيه حد قالك إنه مش مصدق

إنت بس اللى مش مصدق أن الأزهر صامت والأحمدية هم اللى بيردوا (BAY:)

وأبونا زكريا بنفسه بيعلن عن البرنامج ده، والجميع مدعوا لمشاهدته ليعرفوا الردود (BAY:)

التى تتمثل فى إنكار الكتب والسنة ليس إلا (BAY:)

باى باى سنه

وغدا، بعد الرد على الردود سنرى

باى باى قرأن
(BAY:) [/SIZE][/FONT][/B]

copticdome 14-03-2006 08:59 AM

[QUOTE=makakola][B][FONT="Arial"][SIZE="4"]
هو فيه حد قالك إنه مش مصدق

إنت بس اللى مش مصدق أن الأزهر صامت والأحمدية هم اللى بيردوا (BAY:)

وأبونا زكريا بنفسه بيعلن عن البرنامج ده، والجميع مدعوا لمشاهدته ليعرفوا الردود (BAY:)

التى تتمثل فى إنكار الكتب والسنة ليس إلا (BAY:)

باى باى سنه

وغدا، بعد الرد على الردود سنرى

باى باى قرأن
(BAY:) [/SIZE][/FONT][/B][/QUOTE]


[SIZE="8"]باى باى اسلام [/SIZE]

(BAY:) (hrt: (BAY:) (hrt: (BAY:)


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 02:01 PM.

Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط