عرض مشاركة مفردة
قديم 12-05-2006
watani watani غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2006
watani is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ahmed morkos habi
واضح ان إستاذنا الوطنى! لم يفهم شيئآ مما أقوله..لم يفهم على الإطلاق!
ورغم ذلك انا موافق تماما على عبارته الأخيره لبناء مصر صح ..واحسن بدايه لبناء مصرصح هو ان نتوقف تماما نحن المصريين عن سب بعض.. وانا واثق انك يا وطنى ابن ناس وأهلك ربوك كويس جدا رغم النرفزه والبهدله اللي في كتابتك ..
ياعزيزي...اللي قلته وهاقوله تاني هو ان كل كلامك غلط ومضل...فانت لاتشكك في وطنية احد ، وانا اشكك في وطنية المسلم المتعصب كلما ازداد تعمقا في عقيدته

وانت تقول ان القوي الغربية تعمل ليل نهار لزعزعة الامور..وانا اقول لك انت مخطئ تاني....فشرهم وتاثيرهم المضر كما تدعي لم يطل المانيا او اليابان اوامارات الخليج في محاولة بنيان بلادهم اقتصاديا..والسبب؟؟؟كلما كنت بعيد عن الاسلام ومنعت سموم الاخوان المقرفين وخلافه من العبث بالبلد ، كلما كان فيه امل نقوم...الكبوة سببها داخلى وليس خارجى

المستفيد من بهدلة البلد هم المتطرفون الاسلاميون ....وليس الامريكان كما تدعي...

واخر خطا لك هو دعوتك لوقف الخناق بين مسلم ومسيحي، فنحن لانتخانق مع اخوتنا المسلمين المعتدلين، ولكننا نشتكي من التعصب والتاثير الضار لبعض التعاليم الدينية في هدم اي محاولة لاصلاح البلد....

تطبيقا لكلامي...لو كان مبارك معتدل ومراعي دينه في تطبيق العدالة ومراعاة اصحاب الديانات الاخري، كان ده بقي حالنا؟؟؟ لكن عشان هو متعصب وكاره للاقباط، وحرامي كبير ـ كانت هي دي النتيجة

الرد مع إقتباس