عرض مشاركة مفردة
قديم 18-05-2011
H_SRM H_SRM غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2011
H_SRM is on a distinguished road
مشاركة: مبارك يطلب العفو

يا أستاذ

إقتباس:
حادثة او اتنين بس دي البلد خربت
وبعدين هسالك سؤال ياتري انت بلا اخطاء؟؟ علشان تلوم اي شخص
ع الاقل كنا ف امان عن دلوقت
الشعب دة مينفعش معاة غير صدام يربية من اول وجديد لية دايما بتفتكروا للناس الوحش والسئ وبتنسوا الكويس اللي عملوة
بامانة انتوا يا مصريين شعب ما ينفع معاكم غير تدخل امريكا هي اللي هتعرف تظبطكم
طيب يا استاذ ياللي بتحيي ثورة العيال اللي حصلت ف 25 يناير عرفت ان المجلس العسكري اعلن انة ف احتمالية كبيرة انة يعلن افلاسة خلال 6 شهور ياتري فاهم معني دة اية ياللي بتقول الثورة هتنتصر
بالله عليك يا أخي مبارك كانت أخطاءه عادية؟؟؟؟

مين قالك اننا كنا في أمان!! ماكنتش بتعرف ولا تقرأ عن اللي بيختفوا واهم لاقوا عظامهم في مقابر أمن الدولة؟
ماكنتش بتسمع على اللي بيموت بتسمم أو بالتهاب كبد وبائي أو بسرطان بسبب اكل مسرطن واخرها القمح اللي مبارك أمر أنه يدخل مصر في نفس الوقت اللي كان بيصدر فيه الأرز والدقيق لاسرائيل بنصف الثمن!!!!!

ياسيدي أنا بأخطاء بس على الاقل بتوب وبتسغفر لكن مبارك لايمكن يكون تاب في يوم لان كل يوم كان بيمر بيكون أسوأ من اللي قبله.

لو سيادتك عيشتك مرتاحة او مارحتش امن الدولة وشرفت عندهم او ما مرضتش في يوم الا مالقيت دواء او ماكنتش بتقف في طابور العيش بالساعات او في طابور الانابيب بالساعات او مافيش مرة ظابط اهانك وبهدلك او حسيت بمعاناة الناس الغلابة فليك حق تقول كدة وده مش اتهام ليك بس لانك ما عشتش الظروف الصعبة فطبيعي تحس ان مافيش فرق بل شايفه بقى أسوأ.

عايزك تقولي بالله عليك انجازات حسني مبارك في 30 سنة ايه!!

مرض سواء سرطان او التهاب كبد وبائي او سرطان دم - فقر لمعدل وصل 40% - جهل نسبة لا تعد ولا تحصى في ظل قيام مشروع القراءة للجميع اللي كانت الست الهانم بتلف فلوسه - بطالة - عنوسة - زرع الفتنة بين المسلمين والمسيحين وأخرهم القديسين اللي عملها امن الدولة بنفسه - فساد اجتماعي رشاوي واغتلاس...

ياسيدي عمرك شفت وزير المفروض نواب مجلس الشعب يستجوبوه يبقى هو النائب!!ّ يعني هيستجوب نفسه!!!

انا اسف بس مش عارف اقولك ايه والله انا زيك شاب مش عارف انت متجوز ولا لا بس انا ماتجوزتش لسة وظروفي زي اي شاب بس مبسوط باللي حاصل وباذن الله فترة وهتعدي لان مصر من اغنى دول العالم كان حرام ولادها يتشردوا بالمعنى الصحيح في كل دولة ويتبهدلوا ويكون مناهم الهجرة مع ان مصر فيها كل الموارد اللي كل دولة خليجية قايمة على مورد واحد منها.

إقتباس:
بامانة انتوا يا مصريين شعب ما ينفع معاكم غير تدخل امريكا هي اللي هتعرف تظبطكم
طيب يا استاذ ياللي بتحيي ثورة العيال اللي حصلت ف 25 يناير عرفت ان المجلس العسكري اعلن انة ف احتمالية كبيرة انة يعلن افلاسة خلال 6 شهور ياتري فاهم معني دة اية ياللي بتقول الثورة هتنتصر
لو امريكا دخلت فهيحصلها زي اي جيش فكر يدخل مصر, وانا مستغرب انت مصري ازاي بتتكلم بالاسلوب ده!! يعني نفسك امريكا تدخل!

الظروف الاقتصادية ياباشا او اي ظروف جاية او جت مش نتاجها الثورة والله ما الثورة السبب فيها, مبارك ساب البلد مفخخة زي الصحراء الغربية كل ما تمشي تلاقي لغم, الشباب اللي سيادتك مسميهم العيال دول مارضيوش يعيشوا في مهانة لو انت كنت عايز تعيش فيها فانت حر ولو انت سنك كبير فهقولك انت قبلت تعيش كدة لكن الشباب اللي استشهد ومات مسيحي او مسلم حط كفنه على ايده تفتكر ده ليه؟؟؟؟؟؟؟

انت عارف يعني ايه انسان يضحي حتى بعمره!!! يعني القضية اللي بيضحي بيها بعمره من اجهلها هو مؤمن بيها اد ايه؟؟

للأسف ايمانهم كان اقوى ايمان في مصر لانهم أمنوا بأن الحق مهدور والشعب لازم يرجع للحق ويرجعله حقه..

والايام هتثبت ان الجاي خير بس الناس تتفاءل لان مهما كان الوضع سيئ فهو مش هيكون اسوأ من ايام مبارك والله, واي حاجة بتحصل دلوقتي ليهم يد فيها بشكل مباشر او غير مباشر, ولو فيه بلطجية فهما اللي ربوها امال كانت فين الداخلية من البلطجية؟

مصر هتكون بخير باذن الله
الرد مع إقتباس