عرض مشاركة مفردة
قديم 26-09-2007
El-Basha El-Basha غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
El-Basha is on a distinguished road
flower أنا شخصيا أري في ساويرس شخصيه متزنه وعاقله جدا تستحق الأحترام ....

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة الحمامة الحسنة مشاهدة مشاركة
عزيزى الباشا

سلام ونعمة

تسمحلى ألقى وأدلو بدلوى مثلك وأقول اللى فى نفسى أيضا..؟
إذا كانت هذه هى حال الصحافة فى الغرب كما تقول من حرية ..فالحال هنا يختلف لأنه وضع حساس فلا يوجد فى الغرب مسيحي ومسلم بل حرية الرأى مكفولة هناك من منطلق ديانة تقريبا واحدة وإن إختلفت الملل أو المذاهب وبالتالى فالأختلاف فى الرأى يفسر هناك على أنه رأى شخصى بحت لايمت للعقيدة بصلة..وهذه النقطة كان يجب مراعاتها فى القضايا الخاصة بالكنيسة..ولاتدخل من أى شخص غير مسيحى لقضايا تمس المسيحية وأنت تعلم أن مصر بتتقلًب على جمر نار الفتنة هذه الأيام وكل يوم هذه الفتنة فى إزدياد ..أليس كذلك..وليس يحق لأمثال عمرو بيومى أن يتدخل فى شأن الكنيسة الداخلى بأى حال من الأحوال ....

لايجب أن يترك الحبل على الغارب لأشخاص ليست مسيحية للإنتشار على حساب المسيحية .
.

سلام الرب مع كل أخواتي و أخوتي

عزيزتي الحمامه الحسنه ...شكرا علي دلوك بالدلو الحسن ....
ياسلام علي بلاغه اللغه العربيه وكنايات الدلو في العربي....

بعيدا عن الدلو و أخواته ....أنا شيف أن بتدخل عمرو بيومي في أمور الكنيسه أو عدم تدخله ليس لنجيب ساويرس أي دخل .... الفتنه الطائفيه موجوده في مصر من أيام السادات ..... وسائل الأعلام بتلعب علي الوتر ده للأنتشار.... أنا معك أننا كمصرين ليس لدينا النمو والوعي لمناقشه أمورنا بشكل واقعي و منطقي علي المكشوف بس ده مش عيب في مالك الصحيفه أو مالك المحطه الفضائيه.... أنا رائي الشخصي ... أ ننا لسه بنخلط بين راجل الأعمال الذي يعمل لمصلحته و مصلحه المساهمين وبين المناضل السياسي

أستاذنا وطني مخلص

النقطه بتاعت اعلانات شركة موبينيل عام 2001ان كل قرش تتكلم به نصفه يذهب للانتفاضة الباسلة ....حركه تسويق 100 % والشركات بتعمل كده علشان تضرب عصفورين بحجر

1) زياده المكالمات في فتره معينه للمتعاطفين مع الفلسطنين بنسبه أعلي من أي حمله أعلانيه (لأن نسبه عاليه من المصرين تحت تأثير الأعلام العربي)

2) خط أعلاني جديد غير متعارف عليه في مصر ولكنه منتشر في كل العالم

أنا أعتقد لما شركه بتعمل حمله ذي دي العائد المادي من هذه الحمله بيبقي أعلي من مصاريف الحمله + التبرعات ... بمعني أخر أصحاب الأسهم ذي حبيبنا الأسمر بيحصلوا علي عائد ربح..... مش تقليص لحجم أستثمارتهم .... سمعه شركات ساويروس في الأسواق الماليه العالميه أكبر وأهم من أي دعم لحركه فتح ....ده رائي الشخصي ....

أنا شخصيا أري في ساويرس شخصيه متزنه وعاقله جدا تستحق الأحترام و الدعم مع خالص أحترامي وتقديري ومحبتي لأخوتي المعترضين

محبتي لكل المشتركين في النقاش

آخر تعديل بواسطة El-Basha ، 26-09-2007 الساعة 01:02 AM
الرد مع إقتباس