عرض مشاركة مفردة
قديم 07-09-2005
الصورة الرمزية لـ fanous2102
fanous2102 fanous2102 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
fanous2102 is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Truth_Hurts

الظاهر انى جيتلك على الجرح يا فانوس

يعنى انتو احسن من اليهود ؟

حتقعدوا شوية و تمشوا زيهم
و البشاير ابتدت - هههههه
يعنى مش اكتر من ظاهرة دينية حتاخد وقتها و تمشى او تنقرض

طبعا لو استمر التشبه بالديموقراطية اياها - حنخلص اسرع - بس احنا ما نقدرش نختار لكم
تفضلوا زى ما انتم اقلية و ضيوف على البلد اهلا و سهلا - عايزين تبقوا زى الفلبين برضه قراركم - بس مش حتلاقوا اطيب مننا - انا متأكد

وتظل مصر بلدى الفرعونية التى لا علاقة لها لا باليهودية و لا بالمسيحية
مجرد ظواهر عابرة - قد تبطئ او تسرع ولكنها منقصية منقضية لا محالة
وبصراحة كده الدور عليكم - اليهود السابقون و انتم اللاحقون - هههههههههههه
وكله يخرج بدينه معاه - احنا مش عايزين حاجة من بره - احنا ضد الانفتاح - اه

على العموم انا مبسوط انك بترد بحماس - كنت خايف ليكون حصلك حاجة - شكلك متضايق و بترد بالقطارة - الحد لله - اطمئنينا عليك

و يالله جهز الشنط يا فانوس - ماشى يعنى ماشى - بصراحة البلد بقت زحمة و محتاجين المكان - خلاص فترة الاستضافة قربت تخلص - بس - انهى بحر يا ربى - انهى بحر
على العموم انا ديموقراطى - هههههههه

وكل الدوشة دى على 600 سنه - على كده اليهود قعدوا اطول - وده اللى يأكد كلامى
وبعدين مين قالك مش حتخرجوا مسيحيين - زى ما دخلتوا زى ما تخرجوا - مش عايزين منكم حاجة - فيه عدل اكتر من كده ؟

قال مصر الفرعونية القبطية قال - يا راجل - بالذمة انتا مصدق الكلام ده - طيب مصدقه - اعتبرنا زى اليهود اللى بتتقربوا منهم دلوقتى غافلين أو متذاكين - اه خدنا البلد - و مصيركم الى غزة زى الفلسطنيين - قصدى مصيركم الى السلوم - ههههههه

يا راجل - قول الكلام ده لواحد مش مصرى - يمكن يصدقك - انما علينا - عيب

والله فاكر نفسك زى الهنود الحمر اللى اكرمتهم الديموامريكية الامريكية - اذا كان كده - وجب علينا التمثل بطريقة الامريكان فى معاملتهم للهنود الحمر - ههههههههه

اما الاخوة السعوديين فبالتاكيد سلاح البترول افادنا كثيرا و هذا عهدنا بهم عندما تواجه الامة خطرا جسيما و ليس عندنا أى شك فى هذا

و بالنسبة لمسألة التعليم و خلافه فمن قام بهذا اخوة مسلمون زيهم - مش الهنود الحمر - و اخذنا اجرنا على هذا - يعنى لا معروف لأحد - ناس اشتغلت و خدت اجرها المادى على هذا الشغل - ثم انتا ليه بتتكلم علينا وعليهم - انتا مجرد ترانزيت - حضر الشنطة - باي باى يا فانوس - فين اسمها ايه دى - اللى بيشربوا منها دى - مش لاقيها - المخرمة من فوق دى و من الفخار و بيحطوا فيها المياه تبرد - يووووه - مش فاكر اسمها !!!

ايه ده - دانا عبقرى

تحياتى الى الأقباط
المقيمين فى مصر مؤقتا

التوقيع
الفرعونى الاصيل
اللى لا يسيب بلده و لا يخونها لاى سبب

واضح انك بتستعبط انا قلت في كلامي ان المسيحيه اتت لتبقي في مصر للابد
لانه ببساطه هو دين و ايمان اصحاب الارض مش دين الغزاه بتوع جزيره المعيز
اللي اصلهم قطاع طرق من قبائل اليمن
يارب تكون وصلت مصر للمسيحيين مهما اهقتونا و قرفتونا وضايقتونا
و فعتونا الي اضيق الطريق