عرض مشاركة مفردة
قديم 19-01-2007
الذهبيالفم الذهبيالفم غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2005
الذهبيالفم is on a distinguished road
مايكل منير: اللي أعرفه أنا أعرف..

مايكل منير: اللي أعرفه أنا أعرف..

حافظ المرازي: وهل لديك مقال لك معه..

مايكل منير: أنا أعرف نير من حوالي سنتين وتقابلنا في مؤتمر.. أحد المؤتمرات، تعاملي معه مش على إنه هو إسرائيلي أو يهودي أو مسلم أو مسيحي إحنا نتعامل في منطلق مفكرين وكتاب فموضوع إن أنا كل واحد أقابله في حياتي أروح أعمل (Check) عليه أشوفه هو كاتب في..

حافظ المرازي: بس أنت رجل بمكانتك الآن يعني مَن الذي..

مايكل منير: أنا أول مرة أعرف إن هو مستشار في السفارة الإسرائيلية وبعدين هو مش أميركي ولا هو حتى مش عايش هنا في أميركا..

حافظ المرازي: هو إسرائيلي.

مايكل منير: هو دلوقتي بيدرس في إسرائيل لكن هو مقابلتي معه إنه كان هنا، أنا أكتب..

حافظ المرازي: طيب آخذ نصف دقيقة منك كلمة أخيرة ونصف دقيقة من الأستاذ يوسف لأختم البرنامج.

مايكل منير: فموضوع الكتابة وبأكتب مع مين يعني بص إحنا قلنا وواضحين في الموضوع ده لا عايزين يتعاملوا مع إسرائيل ولا عايزين يتعاملوا مع أي دولة ضد مصر ولا عايزين أي حاجة إلا رفعة مصر ولا بنشتغل إلا لمصلحة مصر.

حافظ المرازي: أعتبر هذه كلمتك الأخيرة شكرا أستاذ مايكل، أستاذ يوسف في نصف دقيقة؟

يوسف سيدهم: لا برضه أنا بأقول إنه ذِكر الأمم المتحدة هو استقواء بالخارج وكان يكفي إن إحنا نهيب بالنظام في مصر بأن يتذكر المواثيق الدولية لحقوق الإنسان التي وقَّع عليه وسأعود لمصر لأعمل في هذا الاتجاه.
الرد مع إقتباس