عرض مشاركة مفردة
قديم 20-04-2005
mir_a mir_a غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
mir_a is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة بيكاسو
اخوانى الاعزاء
انا لا انشر هذا الخبر لتقليل من النصرانية لا سمح الله
و انما فقط للمعرفة لانة اعجبنى براحة

علما ان المصدر موثوق منة جدا جدا وهى شبكة الاخبار السويسرية الرسمية اى لا مجال للشك... و الخبر يقول
Around 30,000 women in Switzerland have converted to Islam, according to a recent report by an organisation for Muslim women

بالعربى (300000) امراة سويسرية تركت النصرانية و دخلت الاسلام

و بكرر الرقم وباكد علية 300000 الف

واورد هذا الخبر لمن يدعى ان المراة لم يعطيها الاسلام حقها

اذن فلماذا دخل هولاء النسوة فى عام واحدالدين الذى لا يعطيهم حقهم وتركوا الدين الذى يعطيهم جميع حقوقهم.......

انما هداهم الله بارادتة فى دولة تتخذ الصليب علم لها..
اولا انا عايز اقولك حاجة ان مفيش اي واحد مسيحي يعرف يسوع المسيح واختبرة( ومش عارف هتفهم معني اختبرة ولا لا ومش قصدي اني بقلل من قدرتك في الفهم لا صدقني ) يقدر في يوم من الايام يسيبة ولا حتي لو ضحي بحياتة (ودا فرق واضح ما بين المسيحية واي دين تاني زي اللي انت بتتبعة مفهوش مبدأ التقية وعندكم حكاية مشهورة مش وقتها لاكن اكيد سمعتها وكان بطلها هو علي ما افتكر عمار بن ياسر) لاكن اي حد بيسيبة فبيبقي لاسباب دنيوية واكيد عمرة ما اختبرة وانا اتحداك تجيب لية حد بقي مسلم ويقولي لية بقي مسلم وطبعا هتستخف بكلامي وهتجبلي حكايات من مجلة ميكي ماوس ( مع الاعتذار للمجلة ) وانا صدقني برضة مش بستهزء بيك يعلم الله لاكن دي الحقيقة . لاكن برضة مش مهم كل دا لاكن تقدر تقولي يا استاذ بيكاسو لو واحدة من ال 30 مليون دول (زي ما قولتلك مبتفرقش معايا الارقام المهم كام قلب بيعرف يسوع المسيح )حبوا في يوم من الايام يسيبوا الدين هتعملوا فيهم اية طبعا الجواب واضح لاكن برضة مقولتش لية هما دخلوا الاسلام هل علشان هما قرأو القران بالعربي ولا بالترجمة قصدي ترجمة معاني القران . انت مسألتش نفسك انت بقالك كام سنة عايش في بلد عمرها ما سمحت لأي صوت غير الاسلام يعلا لو انتي صاحب رسالة صحيحة سيب الناس تتكلم وتدعي بالرسالة اللي هيه بتؤمن بيها والناس هيه اللي هتختار والا كدا يبقي الاله اللي بتعبدة ساحب شوية معيز غصب عنهم ماشين وراه وهيه دي المشكلة ان الاسلام عمرة ما واجة اي حد ينتقدة والا كان علي راسة سيف زي سلمان رشدي والاف غيرة لاكن اللي بيحصل دلوقت ان النت والفضائيات مش قدرين تعرفوا توصلوا ليهم وحتي لو عرفتوا مش هتقدرا تسكتوا الباقي. واخيرا يا اخي بيكاسو انا بدعيك مش تكون مسيحي ولا اي حاجة غير اللي انت تحبة لان انت هتجني اللي زرعتة مش انا ولا غيري لاكن بدعيك تبطل شغل متشات الكورة يهمك العدد مش الروح ولا الانتماء عامل زي متشات كاس العالم في مشجعين فريق بيدفعوا لاي جمهور من اي بلد تانية علشان يدخلوا وتبقي المدرجات مليانة لاكن للاسف معظمهم معندهمش انتماء ولا روح للفريق دا قصدي اتمني تكون فهمتة اسف للاطالة واشكرك

آخر تعديل بواسطة mir_a ، 20-04-2005 الساعة 02:45 PM
الرد مع إقتباس