تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 28-05-2003
الصورة الرمزية لـ saker_america
saker_america saker_america غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
saker_america is on a distinguished road
evil الدفاع عن المواقع المسيحية والمسيحين(هاكر)

الحكاية-----------

تفتكرو اذاى انا عرفت المنتدى هنا مش عن طريق البحث ولا عن طريق المواقع الدينيه الاخرى وإنما عرفتة عن طريق منتدى اسلامى وانا بتصفح فى قسم الهاكر بتعهم طبعا مكنش حاطت اعلان عريض لمنتدى المسيحى بتعنا انما كان بيقولو يوجد منتدى مسيحى بيسب ويشتم فى الاسلام ورسوله وحط الكاتب وصلة للموقع كوبتس الصفحة الرئيسية وكانوا بينظموا ان يجمعوا
نفسهم واتفقوا على ساعة معينة ويقوموا بهجوم على المنتدى والموقع هنا ولما يكتر عددهم يقوموا بهجوم ببرنامج معين فيقوموا بالضغط علىالسيرفر
إليي موجود عليه منتدانا الجميل فيتم تعطيل الموقع
طبعا انا مكنتش اعرف موقع كوبتس غير من الوصلة اليي حطها كاتب الموضوع فى المنتدى الاسلامى ومكنتش
بدخل غير على الصفحة الرئيسية و بقرأ المقالات وملحقتش احذركم
الكلام ده من سنة تقريبا ولو كان المنتدى الاسلامى ده شغال كنت حتطلكم الوصلة وفى منتديات كتيره غيره بتشتمنا
طبعا بعد مسجلت فى المنتدي القديم ثم المنتدى الجديد بقيت حريص ان محدش يخرب موقعنا

ولازم تعرفوا إن ده ابسط هجوم واقلة خطورة

الاقتراح---------

لية منعملش منتدى او قسم للهاكر والحماية عشان نقدر نصد اي هجوم على المنتدى او على اى موقع مسيحى اخر او على اي واحد فينا وإليي يلاقى موقع عاوز يهاجمنا نخربة
قبل مايهجمنا ونتغدا بيه قبل ميتعشا بينا ولا انتوا مش خايفين على المنتدى
احنا مش هنعادى حد ومش هنبدء الهجوم على اى موقع بدون مهوا يفكر يهاجمنا واحسن وسيلة للدفاع الهجوم
وبدال محنا مش عارفين ناخد حقنا فى الحياة المديه الحقيقية نخدة على النت

إيه رائ العضاء

انا بطلب من المشرفين الاهتمام بالموضوع نظراً لأهميت
قديم 28-05-2003
koukikou koukikou غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
koukikou is on a distinguished road
قول لنا إيه الأفكار و إحنا معاك
الرد مع إقتباس
قديم 28-05-2003
Gold User

بالنسبة لkoukikou الفكرة اننا ندافع عن المنتدا وانت عارف انهم عاوزين يسكتوا صوت الحق فهيحاولوا
مرة واتنين وتلاتة عشان كدة لاذم نجمع خبراتنا وبرامجنا ونعرف المواقع المعادية ونهاجمها بسرعة
بس المهم الي يعرف حاجة يقولنا بسرعة
قديم 28-05-2003
mazen
GUST

شوف يا أخى
أذا وجدت أى موقع ألامى يتحدث عن المسيحيه بالاسلوب الذى يتحدث به الموقع هنا عن المسلمين و رسولهم أنا مسؤل أمامك أنى يا أشيلك الموضوع منه أو أقفلك الموقع
و لا يوجد موقع ألامى مسؤل يسئ للمسيحين بدليل ان هناك منتدى عن ذلك الموضوع هنا بالموقع و هو فارغ تماما ألا من 3 موضوعات لا علاقه للمواقع الاسلاميه بها
و شكرا
الرد مع إقتباس
قديم 28-05-2003
NEW_MAN NEW_MAN غير متصل
Registered User

NEW_MAN is on a distinguished road
كلمة ورد غطاها

هل من تعاليم المسيح عين بعين وسن بسن ؟؟؟
الرد مع إقتباس
قديم 28-05-2003
Gold User

يعنى انتا عاوز تقول يا mazen ان المنتدى هنا بيسئ للمسلمين و رسولهم
احب اقولك ان كل واحد بيقول رأية فى حرية فى المنتدى اليي انتا بتقول علية دة

وبعد كدا انا مئولتش ان اى موقع اسلامى يسئ للمسيحية نخربة لأ لأنهم قالوا رايهم ويجب على كل واحد مسيحى
يقرا كلامهم فى الموقع الاسلامى دة يرد عليهم ويعرفهم غلطهم
انا قلت ان اى موقع يحاول الاعتداء على المواقع المسيحية نبدأ احنا الهجوم علية عشان نحافظ على مواقعنا
وانا كتبت فى اول موضوعى(احنا مش هنعادى حد ومش هنبدء الهجوم على اى موقع بدون مهوا يفكر يهاجمنا واحسن وسيلة للدفاع الهجوم )صح ولا لأ يبقى محدش يفهمنى غلط

يا NEW_MAN لأ مش من تعاليم المسيح عين بعين وسن بسن
لكن انتا ميردكش تيجى تخش الموقع تلاقية متعطل او تيجى تخش الموقع تلاقى بدل ممكتوب (المنتدى العام او منتدى حوار الاديان او منتدى الفنون)تلاقى مكتوب (خرب بواسطة موقع الجهاد او فرقة الجهاد) مثلا
وتيجى تخش احد هذة المنتديات تلاقى مكتوب الله واكبر الله واكبر بدل من اسماء المواضيع
ومحدش عالم المنتدى هيتصلح فى كام يوم وهل لو اتصلح هترجع المواضيع و لا لأ
واكرررررررر
انا مقولتش نمشى نبوظ فى المواقع الاسلاميه ان قلت المواقع اليي بتحاول الاعتداء على المواقع المسيحية

فقط
قديم 28-05-2003
mazen
GUST

أخى أختلاف الاراء لا يفسد للود قضيه انا قلت لو وجدت أسائه بوقع أسلامى انا مسؤل انى أشيلهالك من الموقع مش حخترقه و لكن انا سأتحدث عنها مع صاحب الموقع و بحجتك التى ستعرضها سأقنعه بها
بمعنى أصح انا أدافع عن حقك اذا كنت مظلوم
و بالنسبه للأسائه الموقع ملئ بالردود التى تسب الاسلام ورسوله و ليست رؤس المواضيع
و ممكن لو مش مصدق أبقىحطلك روابط لهاذه المواضيع
و فى موضوع يضع أسائه واضحه لو ترضى ان تقال على أحد أعلام دينك أنا لا أوافق
يقول فى موضوع كتب بصفحة الاخبار على الشيخ يوسف القرضاوى بأنه شيخ المراحيض و يضع أبيات شعر تهجوه و يقول أن مسلم كتبها و ليس هو و لم يثبت هذه النقطه و الموضوع أساسا مكانش زى ما الكاتب مصوره و سأوضحه لو أردت و شكرا
و لا تنسى اننا أخوه
الرد مع إقتباس
قديم 29-05-2003
NEW_MAN NEW_MAN غير متصل
Registered User

NEW_MAN is on a distinguished road
الاخ العزيز صقر امريكا

شكرا للتوضيح ، ربنا معاكم
الرد مع إقتباس
قديم 29-05-2003
admin1
GUST

إقتباس:
كاتب الرسالة الأصلية : mazen

و فى موضوع يضع أسائه واضحه لو ترضى ان تقال على أحد أعلام دينك أنا لا أوافق
يقول فى موضوع كتب بصفحة الاخبار على الشيخ يوسف القرضاوى بأنه شيخ المراحيض و يضع أبيات شعر تهجوه و يقول أن مسلم كتبها و ليس هو و لم يثبت هذه النقطه و الموضوع أساسا مكانش زى ما الكاتب مصوره و سأوضحه لو أردت و شكرا
و لا تنسى اننا أخوه
بالطبع انت تشير الى المقالة التالية

http://copts.net/arabic/detail.asp?id=9

نحن لا نفترى على أحد
لقب فتاوى المراحيض اطلقه عليه احدهم فى بريد الاهرام

كان الاولى بالقرضاوى الا يتحدث فيما لا يفقه فيه فى قناة الجزيرة

وابيات الشعر التى تهجوه ستجدها هنا
http://www.elaph.com.:9090/elaph/ara...76675922386100

اما عن المواقع الاسلامية التى تسئ للمسيحية فحدث ولا حرج : بدء بموقع الازهر الى مواقع الجرائد الرسمية

آخر تعديل بواسطة admin1 ، 29-05-2003 الساعة 11:25 AM
الرد مع إقتباس
قديم 29-05-2003
Remon16 Remon16 غير متصل
Registered User

Remon16 is on a distinguished road
انا اؤيدك الرأى مليون فى المية و انا قلت الكلام دة فالمنتدى القديم و أقترحت اننا ننشىْ وزارة دفاع للمنتدى و نمسكها للجنرال تيمو و الجنرال كريستيان واريور و معهم محترفى الهاك فى المنتدى و الناس دى متقومش بحماية الموقع بس و لكن يقوموا بتوجية ضربة و قائية للمواقع التى تسيىْ للمسيحيية او تحاول أسقاط المنتدى....
الرد مع إقتباس
قديم 29-05-2003
Gold User

موقعنا بيزيد كل يوم اهمية ويزيد عدد اعضائة وهو صوت الاقباط على النت وبنعلن منة عن كل مشاكلنا ومطالبنا
ولو محصلش هجوم دلوقتى ممكن يحصل بعدين

يبقى كل واحد يحط خبراتة والبرامج اليي يعرفها فى المنتدى دة وإذا حد عرف اى موقع بيخطط عشان يهاجمنا نخربة ونعد على تلة
ونكون البنتاجون القبطى على النت
قديم 30-05-2003
mazen
GUST

أولا الاهرام مستحيل يكتب كلمة زى دى و لو كلامك صح حدد العدد و أنا أجيبه لا تنسى أن الاهرام ده جرنان الحكومه يعنى مينفعش يكتب الكلام ده
ومن قال أنه تحدث فيما لا يفقه فيه أنه فقيه خريج الازهر و الموضوع ألى جه على الجزيره مكانش كده بالظبط و ممكن أقولك كان أزاى
و أيلاف هذا بلده أيه
و ثانيا طلعلى أى موضوع فى أسائه للمسيحين على المواقع ألى انت كاتبها
الرد مع إقتباس
قديم 05-06-2003
sammy sammy غير متصل
Gold User

sammy is on a distinguished road
الاخ مازن
تحية محبة صادقة من كل قلبى لشخصك المتفهم وكلامك الرزين
اسمح لى يناعزيزى ان اؤكد لحضرتك ان شتيمة الاقباط يقوم بها جمع غفير من المسلمين أو قادة الفكر الاسلامى بمعنى اصح منذ زمن بعيد جدا جدا
لا يستطيع احد ان يدعوا للاسلام الا بما يتيسر له من غمز ولمز على العقيدة الفاسدة والكتاب المحرف وبالحقيقة هم معذورون لذلك فالاقباط لا يهاجمونهم الا فيما ندر...تعرف لماذا لان القرآن نفسه والسنة قد سبقتا الى هجاء ما نؤمن به وليس حديث أن من السنة النكاح وان من رغب عن تلك السنة بقاياهم...واخد بالك من بقاياهم دى...فى المعابد يقصد طبعا الرهبان الذين وهبوا حياتهم لمحبة الخالق...والاشارة لل***** فى القرآن على انهم من المشركين ثم سباب المشركين فهو هجاء قح لكن بطريقة ملتوية
ان كنت تريد ان تكون عادلا وأظنك تلتمس العدالة من توقيعك الجميل والذى وان كان متفائل شويتين لكنه يفصح عن مكنون نفسك الراقية لان فى الحقيقة التاريخ لا يشهد بذلك فترات كثيرة من عمر شعبنا المبارك
اقول لو اردت ان تكون عادلا تخيل انك قبطى تعيش على ارض مصر وانظر واسمع ما يقال بعيون قبطى-من باب التخيل فقط- وستزعل فعلا وسترى كيف ان ابناء الوطن هم فى الحقيقة والادراك الجمعى المسلم كابناء الجارية يعنى درجة تانية أو تالته تقريبا فى كل ممارسات حقوقهم
لا أود ان التقط لك بعض ما ردده القرضاوى او الشعراوى مما يمثل اهانة للاقباط لكن ابدأ من الان واستمع واقرأ بعيون قبطية وستخجل من كمية الكراهية والحقد التى يسترسل أى من الفقهاء أو السيوخ والوعاظ فى الاتيان بها والاسخف منها استقبال المستمعين لها بالاستحسان والتكبير
صدقنى لقد فتحت النت بابا للاقباط وكأنها نعمة من الخالق لكى يفشوا خلقهم حبتين وان زادوها حبتين فاعذرهم لان القدر كان قد اوشك على الانفجار
وسلام ومحبة
قديم 10-06-2003
Gold User

شوفوا الموقع دة

http://www.servant13.net

وشوفوا عدد الهجمات التى قامت بها المنتديات الاسلامية لتعطيلة

http://www.servant13.net/attack.htm
وكل يوم بتزيد الدعوة لتدمير الموقع
مش ممكن يجى الدور علينا

شوف يا عم مازن وقولى رايك

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة