تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > منتدى العلوم والتكنولوجيا
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

منتدى العلوم والتكنولوجيا يهتم هذا القسم بالانترنت و بالبرمجة والكمبيوتر و الموبايلات,معلومات عامة ..إستشارات ..كل ما هو جديد بالتكنولوجيا .....الخ

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 02-09-2003
الصورة الرمزية لـ fanous2102
fanous2102 fanous2102 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
fanous2102 is on a distinguished road
عايز مساعده

أنا عندي cd_rw ـــ نوعه l_G...شغال مع سوفت وير roxio....بقالى مده ما أستعملتوش جيت أطبع حاجه من الباك أب بتاعى لقيت
error message
reservation conflict
the driver is in use by another application ...roxio direct cd kernal.easy cd creator cannot use until the apllication has completed
أستعملت add/remove علشان مسح السوفت وير القدم وأنزله من أول وجديد ...أول ما جيت أنزل السوفت وير مره ثانيه
error message
the roxio easy cdcreat 5 has been detected
أزاي ممكن أحل المشكله دي
عندي windows xp
الرد مع إقتباس
قديم 03-09-2003
الصورة الرمزية لـ saker_america
saker_america saker_america غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
saker_america is on a distinguished road
هاى فانوس

اعتقد ان البرنامج اما بتستخدمة بيحش ان فية برنامج تانى مستعمل السي دي رايتر

1- يتضح ان البرنامج فية عيب ممكن تنزل نفس البرنامج من على النت عشان تكون نسخة كويسة

او تنزل نيرو وهو برنامج جيد وشغال معايا على( cd rw( LG

وهذة وصلة لاحدث اصدار

ftp://ftp.us2.nero.com/Nero60011.exe

وهذة وصلة تعطيك السيريال بتاع البرنامج عشان يبقا كامل

http://www.geocities.com/c0der_m/NeroEnterprise.zip

جرب وقول لى عملت اية

قديم 10-09-2003
monner
GUST

flower

اخى العزيز
اعتقد انك محتاج تدخل على السف موود بتاع ال اكس بى ( بالضغط على f8 اثناء فتحك للجهاز باستمرار ثم هختيار سيف مود من القائمه الى هاتظهر ليك ثم تدخل وتشيل البرنامج بتاع الرايتر من اد رموف بروجرام ثم تعمل بحث عن البرنامج فى ال جهاز كله بعد قيامك باظهار المخفى ثم لو لقيت اى حاجة ( ملف - ديريكتورى ) متعلقة بنفس البرنامج بعد ما شلتة من اد رموف بروجرام البحث جبها امسحها هى كمان ثم ادخل وشيل تعريف السى دى من الجهاز كل دا وانتى فى السف مود وبعدها تعمل ريستارت للجهاز وتترك الويندوز يعرف السى دى من جديد ثم تنزل البرنامج بتاعك لكن تتابع المكان الى هاينزل فية وتغيره بانك مثلا تذود عليه رقم 1-2-3 اى حاجة ثم تترك الباقى على ربنا وان شاء الله ال xp يطلع ابن حلال والمشكلة تتحل
باى بااااااااااااااااااااى باى
الرد مع إقتباس
قديم 12-09-2003
ميخائيل
GUST

cake الحل سهل جداً

لن تحتاج بوجود الwindwos xp إلى أي برامج خارجية للنسخ ، فنظام التشغيل ويندوز xp يحتوي على نظام تشغيل مدمج ورائع ويمتاز بأنه ينشي لك صورة عن أي ملفات تريد نسخها ولا يقوم بعملية النسخ إلى بعد ان تعطيه أمر للكتابة مما يسمح لك بنسخ السيديات بشكل تراكمي، كل ما ماعليك هو نقر الزر الأيمن على الملفات التي تريد نقلها وفي خانة Send to تقوم باختار محرك كتابة الأقراص المدمجة فيقوم بإنشاء صورة للنسخ ، على الcd وعند تشغيل السيدي الذي كتبت إليه الصورة ، ستظهر لك على اليسار عبارة write now قم بنقرها فيضهر لك معالج للكتابة على القرص وبنهايته تكون قد اكملت عملية النسخ على القرص المدمج لديك ، :) وشكراً
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة