تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > مصر للمصريين
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

مصر للمصريين منتدى لكل المصريين لا يوجد مكان للكلام عن الديانات دى علاقة بينك وبين ربك قول مقترحاتك لتحسين اوضاع بلدك

المشاركة في الموضوع
 
خيارات الموضوع طريقة العرض
  #1  
قديم 24-07-2009
الصورة الرمزية لـ smile
smile smile غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Jun 2003
الإقامة: لندن - الدور التالت
المشاركات: 3,021
smile is on a distinguished road
اخيرااااااااااااااااا

منتدنا هنا جديد فى جديد اخيرا بعد مداولات ومناقشات تم افتتاح منتدى جديد
منتدى لكل المصريين لا يوجد مكان للكلام عن الديانات دى علاقة بينك وبين ربك قول مقترحاتك لتحسين اوضاع بلدك


شارك برايك علشان بلدك افتح موضوع واتكلم براحتك ومتقلقش المقص بتاعى لسه جديد فى القسم ده ولسه مش هجربه قول اللى انت عاوزه بس من غير دخول فى حوارات الاديان علشان دى لها مكان تانى وقسم تانى انتوا عارفين


يلا بقى شارك
__________________

حكمة اليوم
احنا ليش نستورد المعكرونه من الخارج ممكن نزرعها فى بلادنا العربيه
احد الحكام العرب

Mind Utter Devastation
الرد مع إقتباس
  #2  
قديم 24-07-2009
Zagal Zagal غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Feb 2004
المشاركات: 4,351
Zagal is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة smile مشاهدة مشاركة
منتدنا هنا جديد فى جديد اخيرا بعد مداولات ومناقشات تم افتتاح منتدى جديد
منتدى لكل المصريين لا يوجد مكان للكلام عن الديانات دى علاقة بينك وبين ربك قول مقترحاتك لتحسين اوضاع بلدك


شارك برايك علشان بلدك افتح موضوع واتكلم براحتك ومتقلقش المقص بتاعى لسه جديد فى القسم ده ولسه مش هجربه قول اللى انت عاوزه بس من غير دخول فى حوارات الاديان علشان دى لها مكان تانى وقسم تانى انتوا عارفين


يلا بقى شارك

مبروك ... فكره رائعه


واقترح ان يكون وطنى مخلص هو احد المشرفين فى هذا المجال

شكرا

زجال
__________________
We will never be quite till we get our right.

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"


( سيظل القران اعجاز لغوى فى نظر المسلمين الجهلاء فقط.
لان معظمهم لايستطيع الكتابه بدون اخطاء املائيه )

الرد مع إقتباس
  #3  
قديم 24-07-2009
الصورة الرمزية لـ smile
smile smile غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Jun 2003
الإقامة: لندن - الدور التالت
المشاركات: 3,021
smile is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

لا استنى يا زاجل هتروح فين اللى يدخل هنا وبيقول مبروك يروح علطول ويكتب موضوع فى المنتدى ونناقش مع بعض الفكره يلا بقى اكتب موضوع بسرررررررررررررررررعه
__________________

حكمة اليوم
احنا ليش نستورد المعكرونه من الخارج ممكن نزرعها فى بلادنا العربيه
احد الحكام العرب

Mind Utter Devastation
الرد مع إقتباس
  #4  
قديم 24-07-2009
Zagal Zagal غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Feb 2004
المشاركات: 4,351
Zagal is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة smile مشاهدة مشاركة
لا استنى يا زجال هتروح فين اللى يدخل هنا وبيقول مبروك يروح علطول ويكتب موضوع فى المنتدى ونناقش مع بعض الفكره يلا بقى اكتب موضوع بسرررررررررررررررررعه
فى الحقيقه ... بالنسبه لفصل الدين عن السياسه العربيه (تحديدا) فهذا شبه مستحيل...

السياسه = قوانين = الشريعه = الاسلام.

اذا كان عندك معادله اوضح ياريت تكتبها لنا ...
__________________
We will never be quite till we get our right.

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18"


( سيظل القران اعجاز لغوى فى نظر المسلمين الجهلاء فقط.
لان معظمهم لايستطيع الكتابه بدون اخطاء املائيه )

الرد مع إقتباس
  #5  
قديم 24-07-2009
الصورة الرمزية لـ smile
smile smile غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Jun 2003
الإقامة: لندن - الدور التالت
المشاركات: 3,021
smile is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

المعادلة احنا اللى نعملها
مصرى مثقف + ديمقراطية = مصر المتقدمة

انا وانت واللى معايا واللى معاك والناس اللى بتخاف على مصر ممكن البلد تتقدم
__________________

حكمة اليوم
احنا ليش نستورد المعكرونه من الخارج ممكن نزرعها فى بلادنا العربيه
احد الحكام العرب

Mind Utter Devastation
الرد مع إقتباس
  #6  
قديم 24-07-2009
hany12 hany12 غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Apr 2007
المشاركات: 262
hany12 is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

مبروك افتتاح القسم ولونى مش متنبأ ليه بالنجاح
لان اغلبيتنا بنكره البلد دى من الى بنشوفه فيها
انا عن ذات نفسى بكرهها كره العمى
كرهت كل شبر وكل بنى ادم فيها
مبروك افتتاح القسم
الرد مع إقتباس
  #7  
قديم 26-07-2009
servant4 servant4 غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2006
المشاركات: 167
servant4 is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة smile مشاهدة مشاركة
منتدنا هنا جديد فى جديد اخيرا بعد مداولات ومناقشات تم افتتاح منتدى جديد
منتدى لكل المصريين لا يوجد مكان للكلام عن الديانات دى علاقة بينك وبين ربك قول مقترحاتك لتحسين اوضاع بلدك


شارك برايك علشان بلدك افتح موضوع واتكلم براحتك ومتقلقش المقص بتاعى لسه جديد فى القسم ده ولسه مش هجربه قول اللى انت عاوزه بس من غير دخول فى حوارات الاديان علشان دى لها مكان تانى وقسم تانى انتوا عارفين


يلا بقى شارك


مبروك القسم العقلانى الجديد ونتمنى فعلا ان نفصل الدين عن مواضيع هذا المنتدى حتى يتسنى للاقلام الحرة والغيورة على مصر ان تجد متنفسا لما يحلمون به تجاه مصر وتطهيرها من التدخل الوهابى كلنا يحلم بمصر القديمة مصر التى تهتم بالانسان وادميته

دعونا ننهض بمجتمع حضارى وادعو اصحاب الاقلام الواعية من طرح موضوعاتهم فى هذا القسم
الرد مع إقتباس
  #8  
قديم 26-07-2009
AleXawy AleXawy غير متصل
Banned
 
تاريخ التّسجيل: Jun 2006
الإقامة: AleXanDria
المشاركات: 5,848
AleXawy is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

عزيزي الخادم 4 ،
سلام رب المجد يكون معك..

واقعياً لا يمكن فعل ذلك ( فصل الدين عن موضوعاتنا ) في هذا القسم..
ففي مصر الدين هو الدافع الأول والأقوى في كل شئ !

حتى راجع كلامك للتأكد من كلامي :

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة servant4 مشاهدة مشاركة
حتى يتسنى للاقلام الحرة والغيورة على مصر ان تجد متنفسا لما يحلمون به تجاه مصر وتطهيرها من التدخل الوهابى
فأنت شخصياً تحدثت في هذا الموضوع -الذي هو في هذا القسم- بالوهابية " وهي حركة دينية " لا محالة..

لذا لا يمكن التحدث عن أي شئ مصري دون التحدث عن الدين ( الإسلامي خصوصاً )..

شكراً.
الرد مع إقتباس
  #9  
قديم 27-07-2009
الصورة الرمزية لـ menaa2005
menaa2005 menaa2005 غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2006
المشاركات: 597
menaa2005 is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة hany12 مشاهدة مشاركة
مبروك افتتاح القسم ولونى مش متنبأ ليه بالنجاح
لان اغلبيتنا بنكره البلد دى من الى بنشوفه فيها
انا عن ذات نفسى بكرهها كره العمى
كرهت كل شبر وكل بنى ادم فيها
مبروك افتتاح القسم

انا عن نفسى بأحب بلدى حب العمى
بلدى يعنى اهلى وناسى يعنى صحابى وحبايبى والمثل بيقول اللى مالوش خير فى اهله مالوش خير فى حد .
كلنا هنا علشان نفسنا نشوف بلدنا جميلة ، نفسنا تبقى احسن بلد فى الدنيا ، نفسنا نبنى حضارتنا من جديد مع اخونا المسلم المصرى المحترم والبهائى المصرى المحترم وحتى الملحد المصرى المحترم .
واللى بيكره عمره ما هايبنى ، فالكراهية بيكون هدفها الهد ليس إلا ، وده مش عملنا كمصريين اقباط .
__________________
"LIVE FOR NOTHING OR DIE FOR SOMETHING"
الرد مع إقتباس
  #10  
قديم 15-08-2009
الصورة الرمزية لـ jaki man
jaki man jaki man غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Aug 2006
الإقامة: Egypt
المشاركات: 1,448
jaki man is on a distinguished road
مشاركة: اخيرااااااااااااااااا

الف مليون مبروووووووووووووووووك

وتحياتى للجميع كل دة يحصل اثناء غيابى عن المنتدى

عامة اشكر الجميع واولهم ادارة المنتدى وشكر خاص لكل من سأل عنى فى غيابى ولكل من لم يسأل

مبروك علينا كلنا

جـــاكى
__________________
مادام الله يعرف ما يحيط بك اذن اطمئن
قداسة البابا شنودة الثالث

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18
لى النقمة ان اجازى يقول الرب
رفعنا قلوبنا ومظلمتنا اليك يارب
الأقباط يصرخون و المسلمون يعتدون و الشرطة يطبلون
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع


عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
 
خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is متاح
كود [IMG] متاح
كود HTML غير متاح

الإنتقال السريع


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 02:37 AM.


Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط