تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم جعل جميع المنتديات مقروءة

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع
 
خيارات الموضوع طريقة العرض
  #1  
قديم 31-08-2005
غلاباوي
GUST
 
المشاركات: n/a
<<Ghalabawy RETURNS عودة غلاباوي>>

دة طبعا مش اسم فيلم جديد ................





واخيرا ...................... عاد غلاباوي الي ارض الوطن .. بعد رحلة استجمام ناجحة الي حد ما ...

بجد ومن غير حلفان ( قالوا للحرامي احلف ) وحشتوني كلكم ....
على فكرة انا اكتشفت حاجة غريبة اوي بالرغم من اننا احيانا( وبكرر واقول احيانا عشان محدش يفهمنى غلط ) بنشوط في بعض جامد وبنكره بعض احيانا بسبب الخلافات اياها .. الا ان الواحد مهما حصل بيحس برضة انه مفتقد الجميع من اول العزيز المفدي .. وانتهاءا بالعزيز نوعا ما برضة ك ك مرورا بكل الاخوة الكرام واللى مش كرام ...

الحقيقة على قد ما استمتعت بالاجازة والاسترخاء اللى كنت فيهم على اد ما كنت مشتاق اوي ارجع مصر واكيد اللى برة مصر فاهمين انا قصدي اية كويس ... السفر حتى ولو كان مجرد اسبوعين اجازة بيبقي برضة غربة مهما كان ...

على فكرة وانا جاي في المطار اتفتشت واتجمركت كمان عشان محدش ينببط بالكلام يمين ولا شمال ..ز رغم انى لا جايب خلاط ولا مكنسة بالكهربا ... العملية كلها شوية حاجات للشغل .. وشوية ملابس ( جبت شوية حاجات يرجعوني شاب كاجوال ولا كأن عندي 20 سنة ) ولعب اطفال لولادي وشوية تذكارات من هناك .. وكنت طمعان اوي في فوطة من فوط الفندق . وعليهم الشعار الجميل بتاعه .. بس السرقة حرام وبلاش الحراكات اياها دي الطيب احسن برضة ,,, وعلى فكرة جايب شوية تذكارات من هناك جميلة جدا .. وفيها شوية تذكارات دينية لاصحابي المسيحين ( جيراني تحديدا )

مش هطول عليكم ... لكن بجد فعلا وحشتوني جدا ..............


المستجم حديثا
غلاباوي
ههههههههههه


الرد مع إقتباس
  #2  
قديم 31-08-2005
NEW_MAN NEW_MAN غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2003
المشاركات: 3,027
NEW_MAN is on a distinguished road
حمدا لله على سلامتك يا غلباوي

بس بتحوط على اسم الفندق والمكان اللي كنت فيه ليه ؟؟؟؟

هو سر ؟؟؟
الرد مع إقتباس
  #3  
قديم 01-09-2005
غلاباوي
GUST
 
المشاركات: n/a
لا ابدا يا استاذ نيو مان .... انا ذكرتهم قبل كدة بس الادمن هما اللى حذفوهم متعرفش لية ...
وعموما انا كنت في اتلانتك سيتى في ولاية نيو جيرسي طبعا
ويارب الادمنز محذفوش الكلام دة المرة دي
الرد مع إقتباس
  #4  
قديم 01-09-2005
yaweeka yaweeka غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2003
الإقامة: USA
المشاركات: 3,170
yaweeka is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
لا ابدا يا استاذ نيو مان .... انا ذكرتهم قبل كدة بس الادمن هما اللى حذفوهم متعرفش لية ...
وعموما انا كنت في اتلانتك سيتى في ولاية نيو جيرسي طبعا
ويارب الادمنز محذفوش الكلام دة المرة دي
مش كنت تقول يا راجل عشان كنت ابعت لك اتنين تلاتة من البشوات بتوعنا يرحبوا بيك أوى
الرد مع إقتباس
  #5  
قديم 01-09-2005
الصورة الرمزية لـ Safnat_Fa3nash007
Safnat_Fa3nash007 Safnat_Fa3nash007 غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: May 2005
الإقامة: +++ في مصر القبطيه +++
المشاركات: 6,377
Safnat_Fa3nash007 is on a distinguished road
+++

يعني تيتي تيتي مثل ما رحتي مثل ما جيتي

يعني كما قال المثل :

ابعث العاقل ولا اتوصيه

فين الي وصيتك عليه يا غلباوي ؟؟؟؟؟؟؟

-------------
هم فتشوك انت كمان يا غلباوي صعب اصدقها دي هههههه


على كل حال
الحمد لله على السلامه واهلا بك من جديد بين الاقباط رافعي الحديد هههه
__________________
+


لا تخف من الباطل ... ان ينتشر او ينتصر .... إن الباطل لا بد أن يهزم امام صمود الحق مهما طال به الزمن .... وكل جليات له داهود ينتظره وينتصر عليه
"بإسم رب القوات"
(قداسة البابا شينوده الثالث )


الرد مع إقتباس
  #6  
قديم 01-09-2005
mena_hot mena_hot غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: May 2003
الإقامة: كوكب يســــــLOVEـــــوع
المشاركات: 2,137
mena_hot is on a distinguished road
أهلا بعودتك يا غلاباوي
وزي ما اتوحشتنا احنا اتوحشناك اكثر
حمدلله علي السلامة
الرد مع إقتباس
  #7  
قديم 01-09-2005
NEW_MAN NEW_MAN غير متصل
Registered User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2003
المشاركات: 3,027
NEW_MAN is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
لا ابدا يا استاذ نيو مان .... انا ذكرتهم قبل كدة بس الادمن هما اللى حذفوهم متعرفش لية ...
وعموما انا كنت في اتلانتك سيتى في ولاية نيو جيرسي طبعا
ويارب الادمنز محذفوش الكلام دة المرة دي
لو اعرف انك بتصيف في نيو جيرسي
كنت اخدت طيارة مخصوص لغاية عندك لاستقبالك وتوديعك

عموما خيرها بغيرها
ابقى قولنا لنا المرة الجاية لما تبقى جاي استراليا والا نيوزلندة
برضه خلينا نقوم معاك بالواجب
الرد مع إقتباس
  #8  
قديم 01-09-2005
غلاباوي
GUST
 
المشاركات: n/a
شكرا يا جماعة على الترحيب الحار دة ..... وكل واحد وضميره بقي ....
على فكرة انا عارف ومتاكد ان زي ما صوابعي مش زي بعضها .... في برضة اللى بيعزني وفي اللى بيحبنى وفي اللي بيحترمني وفي اللى عايز يفجرني ب 2 طن ديناميت دة غير طبعا واحد عارف نفسة امنية حياتة ونفسة ومنا عينة يربطنى في صاروخ نووي عابر للقرات ...
اهو بيضحك اهو ........... عارف نفسة ..
انا كنت في فندق تروبيكانا .. في اتلانتك سيتى ... بصراحة حاجة خييييييااااااااااااااااااال
طبعا مكنتش نازل بأسم غلاباوي .. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
واللي بسطتنى اكتر ان مش انا بس اللى استمعت بالاجازة .. الاسرة كلها استمتعت بيها انا والمدام والاولاد .. كنا فعلا محتاجين نبعد عن الضغط والتوتر والارهاق دة في حتة بعيدة

آخر تعديل بواسطة غلاباوي ، 01-09-2005 الساعة 01:38 AM
الرد مع إقتباس
  #9  
قديم 01-09-2005
saweres
GUST
 
المشاركات: n/a
حمدالله على السلامة يا غلباوي
نورت بلدك
وحشتنا وكنا بنقول امتى يرجع امتى يرجع
يلا عازمك على واحد ينسون حلاوة رجوعك
الرد مع إقتباس
  #10  
قديم 01-09-2005
Ya Shero
GUST
 
المشاركات: n/a
يخسارة يعني انت ملقتش القنبلة الي تحت الكرسي في الطيارة
غريبة قوي

مع ان قلت للواد يحط قنبلة تحت كرسيك
مش مشكلة


المهم قولي رجعت بكام من الرحلة دية ولا رجعت مفلس
الرد مع إقتباس
  #11  
قديم 01-09-2005
الصورة الرمزية لـ fanous2102
fanous2102 fanous2102 غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: May 2003
المشاركات: 3,476
fanous2102 is on a distinguished road
ايوه ياعم شويه حاجات للشغل
و برضه اتجمركت
طبعا شويه الكترونيات ذات تقنيه عاليه مش كده
و ليه ماقلتلهمش انا فلان باشا
كانوا طلعوك علي طول
عارف كان احسن قلتلهم انك معرفتي
كانوا خدوك احضان و قبلات من هنا و من هنا
بنس احضان موجعه
__________________
مسيحي من الارض المصريه القبطيه المحتله
الي الابد قويه يامصر بالمسيح
الرد مع إقتباس
  #12  
قديم 01-09-2005
الصورة الرمزية لـ كيرلس
كيرلس كيرلس غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Jan 2005
المشاركات: 370
كيرلس is on a distinguished road
حمدلله علي سلامتك يا حبيبي وارجوا ان تكون استفدت من السفريه دي واحنا كنا متقدينك كتير وانت كنت وحشتنا اكتر بس فعلا وانا بقولها بكل ضمير مستريح احنا كلنا بنحبك.
كيرلس
__________________
عام 2006 عام القداسه والكمال النسبي وانا اتمني ان تكونوا كلكم هكذا امين {{yawka]]
الرد مع إقتباس
  #13  
قديم 01-09-2005
elmafdy elmafdy غير متصل
Moderator
 
تاريخ التّسجيل: Dec 2004
المشاركات: 1,705
elmafdy is on a distinguished road
حمد الله على السلامه و ندخل على الجد على طول

اخى العزيز جدا غلاباوى
أولا حمد الله على السلامه , فعلا وحشتنا كلنا جدا جدا و انا اولهم , انت عارف كويس معزتك عندى - معزتك اقصد بيها محبتك , مش معزتك اللى هية مرات الكبش , لحسن تقولى طالما معزتك عندى هاتها بقى انا رجعت من السفر - المهم انى عاوز اقول انى فعلا افتقدت فيك اخ و صديق يجمع بين منتهى الموضوعيه و الحكمه و العلم و كمان السخريه و خفة الدم المصريه , و مصر نورت برجوعك يا باشا - ادينى قلتها لك قبل ما العسكرى اللى على باب مكتبك فى الشغل يقولهالك .

كمان انا حابب اشكرك جدا على ذوقك و لطفك لما ذكرتنى فى بداية اللى وحشوك و افتقدتهم , وان كان ده مش غريب على واحد بذوقك واخلاقك .

ثانيا ندخل بقى على الجد , انا عندى ليك كام سؤال :
1- أنت لما كنت فى امريكا , حسيت لأى مره انك مكروه , و ان الامريكان بيكرهوك بسبب اختلاف ديانتك عنهم , رغم انهم لو عملوا كده يبقوا معذورين بعد تفجير البرجين و تبعاته حتى الان , لكنى متأكد انهم - شأنهم شأن اى انسان متحضر - كانوا مرحبين بيك و مقدرين حق الاخر فى الحياه و فى كل حاجه , مستنى انك تجاوب و تقول لى ايوه فعلا علشان اكمل كلامى فى النقطه دى .

2- دلوقتى لما رجعت المنتدى وفتحت المنتدى ده , شفت كم رسائل الترحيب اللى بتوصف انت وحشتنا و افتقدناك قد ايه , حتى الناس اللى كانت ردودها عباره عن قنبله تحت الكرسى او كنت قلت لنا كنا رحبنا بيك و ما الى ذلك , اكيد كان واضح جدا ان كلامهم عباره عن هزار و تهريج مغلف بحب حقيقى , و هو ده سؤالى , انت متفق معايا اننا كلنا لما ردينا على رسالة عودتك كان دافعنا لكده حب حقيقى صادق خالص و لا لا ؟؟؟

3- أذا كانت اجابتك على السؤال السابق بنعم فدعنى اكمل و اقول لك ان ده بالظبط محور و صميم العقيده المسيحيه , حب حقيقى لكل كل الناس, القريب منهم و البعيد , اللى بيحبنى و اللى بيكرهنى , اللى بيفيدنى و اللى بيأذينى , انا ما اقصدش اقول ان احنا دين الحب و ان انتوا بتوع الكراهيه و الكلام ده - رغم ان ذلك حقيقى - لكنى كنت اود ان اقول شئ اخر , اننا فى مصر كان نملك جميعا تلك المحبه , كنا مسيحيين و مسلمين نحب بعضنا ذلك النوع من الحب , لم تكن مسيحى او مسلم دى تفرق خالص , منهم لله بقى اللى زرعوا الكراهيه داخل المصريين و تحولوا الى ان اصبحنا اعداء داخل ارض واحده , عارفهم و لا اوضح اكتر .

عموما حمد الله على السلامه و نورت مصر يا بطل

المفدى
الرد مع إقتباس
  #14  
قديم 01-09-2005
sammy sammy غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Mar 2003
المشاركات: 1,638
sammy is on a distinguished road
من الآخر.... كسسبت ولا خسرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
__________________
إعط ما لله لله وما لقيصر لقيصر
الرد مع إقتباس
  #15  
قديم 01-09-2005
الصورة الرمزية لـ مار مينا
مار مينا مار مينا غير متصل
Gold User
 
تاريخ التّسجيل: Nov 2004
المشاركات: 768
مار مينا is on a distinguished road
حمد لله علي السلامه يا حبي وخد دي اممممموه
تعال نوجع دماغك بقي شويه
ايه رايك اولا في امريكا؟؟؟؟؟؟؟
ثانيا ايه رايك في موضوع كنيسة المرج ؟؟؟؟؟
والحمد لله علي سلامتك يا غلاباوي يا مصري شوف بحبك اهه وبقولك يا مصري وللا انت خدت الجنسيه الامريكيه ههههههه
__________________
(sml21)
((ليكن اسم الله مباركا من الازل و الى الابد لان له الحكمة والجبروت.و هو يغير الاوقات و الازمنة يعزل ملوكا و ينصب ملوكا ))
دا 2 :21-22
(sml21)
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع


عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
 
خيارات الموضوع
طريقة العرض

قوانين المشاركة
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is متاح
كود [IMG] متاح
كود HTML غير متاح

الإنتقال السريع


جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 03:52 PM.


Powered by: vBulletin Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.

تـعـريب » منتدي الاقباط