تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 01-05-2005
توت عنخ أمون توت عنخ أمون غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: May 2005
توت عنخ أمون is on a distinguished road
السلام على من اتبع هدى

اخواني سواء كنتم مسلمين أو مسيحيين
دلني صديق لي على هذا المنتدى ، حبيت اشارك فيه مش لهجاء أو رثاء إنما للمشاركة في الرأي ووجهات النظر ، والاختلاف في وجهات النظر لا يفسد للود قضية
ولكني بعد مروري على المنتدى قبل هذه المشاركة لفت نظري بعض المواقف اللي مكنتش اتمنى ان تكون ،احنا متفقين انه لكل واحد دينه وصلاته وتسبيحه ولازم نتفق على ده
عموما نتناقش في الموضوع ده بعدين
انما انا حابب اسمع ترحيب من كل الشباب الموجودين هنا لشاب مصراوي يعني عاصمة جهنم يعني شبرا الخيمة أسمع أحلى سلام وتحية
الرد مع إقتباس
قديم 01-05-2005
غلاباوي
GUST

احلا سلام وتحية لتوت عنخ امووون

يعنى امون في دباديبك
يعنى امون معصفر
يعنى الفراعنة
يعنى قدماء المصريين
يعنى اوعا عين حورس
وخلي بالك من كوبرا كليوبترا
يعنى الادب والدماغ العالية
يعنى المسلات

يعنى احلا سلام للفراعنة وكل فرعون وصحبتة
الهكسوس لا
والحيثيين لا
وولاد ال( توووت ) لا

يعنى الرجولة ادب مش هز كتاف ..

وسمعنى سلام لقصر بلدنا بلد سوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااح

الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2005
Registered User

شكرا غلباوي
احلى شاب في المنتدى ..عارف ليه ؟ لأنك انت الوحيد اللي رحبت عشان كده بالعند في الناس الباقيه انا قاعد معاك واللي مش عاجبة يروح ياكل (تووووووت ) على رأيك
وبعدين الناس دي بتلاعبني انا بقول السلام على من اتبع الهدى لقيت فيه حد ( متعفرت ) مش عاجه الهدى بالتعريف بتاعها وقال من اتبع ( هدى ) ياعم لا هدى ولا مارجريت كل اللي يمشي وراهم خسران ومش ممكن يكون في سلام .. شكل اللي عمل كده واخد ( تووووووووت ) كبيرأوي يلا ربنا يديه الصحة وياخد كمان وكمان ويجعله عامر يابني

آخر تعديل بواسطة توت عنخ أمون ، 02-05-2005 الساعة 06:22 PM
الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2005
الصورة الرمزية لـ knowjesus_knowlove
knowjesus_knowlove knowjesus_knowlove غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
knowjesus_knowlove is on a distinguished road
الصراحة ياحاج توووت أنا كنت ناوى أرحب بك ولكن حكاية الهدى والتقية الإسلامية بتاعتك لم تعجبنى فيك ولذلك قررت إنى أطنشك... ولكن لما وجدت إنك بتمدح الحاج غلباوى لأنه رحب بك فأنا حبيت أوضح لك أنه (ولا مؤاخذة يعنى) شتمك لما قال

إقتباس:
وولاد ال( توووت ) لا
لأن إسمك توت وأكيد إنت فهمت دلوقت يعنى إيه توووووت

على العموم أهلا بك فى المنتدى من غير الهدى والتقية

معجزة محمد الواحدة والوحيدة هى أنه أقنع من البشرالمغفلين مايزيد على مليار ونصف يصلون عليه آناء الليل واطراف النهار

ومن المؤكد أنه لن يعترض على كلامي هذا إلا غلماانه نازفى المؤخرات وحورياته كبيرات المقعدات

" كن رجلا ولا تتبع خطواتي "
حمؤة بن أمونة

آخر تعديل بواسطة knowjesus_knowlove ، 02-05-2005 الساعة 06:41 PM
الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2005
الصورة الرمزية لـ fanous2102
fanous2102 fanous2102 غير متصل
Gold User

fanous2102 is on a distinguished road
ياللا ياعم اهلا
بهدي سلطان
هدي رمزي
قديم 02-05-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة knowjesus_knowlove
ولكن لما وجدت إنك بتمدح الحاج غلباوى لأنه رحب بك فأنا حبيت أوضح لك أنه (ولا مؤاخذة يعنى) شتمك لما قال
يا ابنى اتهد شوية ..... هو انت يا إما تشتم يا إما عايز توقع الناس في بعضها ....
الراجل لسة داخل لا اتكلم ولا قال حاجة عايز توقعنا في بعض لية .........؟!!!!

إقتباس:
ولكن لما وجدت إنك بتمدح الحاج غلباوى
وبعدين حاج اية ؟؟ انت شتيفنى لابس ابيض في ابيض وبوزع سبح وطواقي وسجاجيد صلاة ؟؟

لا يا عم انا مش حج لسة ودة شرف لا ادعية ... وربنا يسمع ويتقبل ونحج سوا انا وانت يا Know يا حبيبي .. لما ربنا يهديك كدة قول انشالله

ودمتم
الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2005
Gold User

إقتباس:
وربنا يسمع ويتقبل ونحج سوا انا وانت يا Know يا حبيبي .. لما ربنا يهديك كدة قول انشالله

أنا موافق ياغلباوى بس على شرط إنت اللى تبوس الحجر الأول

فعَجَبَاً لكَعْبَةِ ضَمْتْ حَجَرَاً يُشْبهُ الفَرّْجِ شِبْهاً لا يُضَـــــــــــــــــــــــــــــــــاه

وأعْجَبُ مِنهِ حَجْيجٌ قدْ تنافَسوا قتلاً على قُبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاه

طافوا حولهُ سَبْعَ مراتٍ وكُلٌ يُغنى على لَيـْـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلا ه

عُراةٌ حُفاةٌ أو بثوبٍ لا تُخَاطُ بالخِيوطِ هُدُبـَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــاه

وعلى جَبَلِ عَرَفَاتٍ يَرجْمُونَ شيطاناً بالحِجارةِ والحُصَــــــــــــــــــــــــــــاه

جَاهِلون أنَ إبليسٌ هو روحاً لايَقْدرُ الرُُماةِ علـــــــــــــــــــــــــــــــــــى أذاه

معجزة محمد الواحدة والوحيدة هى أنه أقنع من البشرالمغفلين مايزيد على مليار ونصف يصلون عليه آناء الليل واطراف النهار

ومن المؤكد أنه لن يعترض على كلامي هذا إلا غلماانه نازفى المؤخرات وحورياته كبيرات المقعدات

حمؤة بن أمونة

الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2005
sammy sammy غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
sammy is on a distinguished road
إقتباس:

فعَجَبَاً لكَعْبَةِ ضَمْتْ حَجَرَاً يُشْبهُ الفَرّْجِ شِبْهاً لا يُضَـــــــــــــــــــــــــــــــــاه

وأعْجَبُ مِنهِ حَجْيجٌ قدْ تنافَسوا قتلاً على قُبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاه

طافوا حولهُ سَبْعَ مراتٍ وكُلٌ يُغنى على لَيـْـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلا ه

عُراةٌ حُفاةٌ أو بثوبٍ لا تُخَاطُ بالخِيوطِ هُدُبـَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــاه

وعلى جَبَلِ عَرَفَاتٍ يَرجْمُونَ شيطاناً بالحِجارةِ والحُصَــــــــــــــــــــــــــــاه

جَاهِلون أنَ إبليسٌ هو روحاً لايَقْدرُ الرُُماةِ علـــــــــــــــــــــــــــــــــــى أذاه
وبعدين معاك ؟؟؟
قديم 02-05-2005
Gold User

معلش يا أبو الساااام ..

سامحنى أنا مدمن إقتباس بس بأتعالج حاليا بالطب النبوى ... بول البعير نتائجه إبتدت تظهر ومبشرة بالخير ....

إعطينى كمان أسبوع وأنا أخف وأبقى زى الجمل...

ساعتها ممكن أتبرع بالبول بتاعى

حمؤة بن أمونة

الرد مع إقتباس
قديم 03-05-2005
غلاباوي
GUST

هههههههههههههههههه.....

انا معرفش يا knowjesus انت اية اللي مزعلك اوي اوي كدة .....

يا اخي اللي يخليك تجري ورا نحلة تاخد عسلها ... ولا تبقي زي الحيطة وطفس وتاخد غذاء ملكات النحل منها عشان الــ ( توووووووووت ) زعلان لية من موضوع البان البعيير او ابوالها .........
وبعدين انا هسالك سؤال ...... لو اكتشف العلمء بكرة ان عندك ايدز -والعياذ بالله- واكتشفوا برضه ان علاجة الوحيد انك تاكل من روث البعير وهتتعالج ... ياتري هتاكله ولا هترفض ....

يا عزيزي العلاجات الطبية في بعض الاحيان تكون صعبة وقاسية ولا يتصورها الانسان احيانا ... وتتراوح من الم شكة ابرة الحقنة .... وحتى العمليات الجراحية الكاملة ....
كلنا بنتقرف من بول البعيير او تصوره حتى انه يتشرب .. لكن غصب عنك ممكن تشربة مرة واتنين و 10 كمان لو عارف ان دة علاجك من مرض معين ............... يارب تكون فهمت

ودمتم

ملحوظة

إقتباس:
-----------------------------------------
-
-
-

Sammy :
وبعدين معاك ؟؟؟
وشهد شاااهد من اهله

آخر تعديل بواسطة غلاباوي ، 03-05-2005 الساعة 02:14 PM
الرد مع إقتباس
قديم 03-05-2005
الصورة الرمزية لـ just_jo
just_jo just_jo غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Oct 2003
just_jo is on a distinguished road
سلام و نعمة ....

و حياتك يا حج غباوى ابقا هتلنا الدليل على ان شرب بول البعير اللى بيبهدلك كدة يا بنى و يخليك تخرف ...اقصد يعنى الدليل انة شفاء و دواء و بعدين ابنى على ذلك مداخلتك بس و حيات بتاعت التوت اللى انت معتز بيها اوى ....طبعاً "اكيد هى المدام"
متبقاش النتائج استخراج جامعة الولوةةةة
يعنى من الاخر يا بنى عاوز تعمل دماغ سيبك من التووت و بول البعير و كل قلوط الحمير كدة عن تجربة و احد صحبى من مكة و عامل معاهم شغل مقولكش
لذلك انا مؤمن جدا ب:تناكحوا و تكاثروا فانى مباهى بكم الابل
و اديلوا مية هههههههه
الرد مع إقتباس
قديم 03-05-2005
غلاباوي
GUST

الي Just_JO
اسف يا عزيزي ولكن انا فقط واجهة كلامي الاشخاص المهذبين المحترمين فقط ....
عفوا ..... حاول ان تتدرب على الحديث مع البشر بعض الشيء ... ثم تعالي لتحدثنى بعد ذلك واتمنى ان تكتسب بعض الاخلاق والادب في الحديث .. على الاقل كي استطيع ان أراك ....
الرد مع إقتباس
قديم 03-05-2005
Registered User

التوت والنبوت

يا كابتن knowjesus_knowlove
انت بتقول ان غلباوي لما قال توت يعني بيشتمني بس لو كنت بتعرف تقرا كويس كنت بصيت على كلمة (تووووت ) اللي انا قلتها قلت اللي قال كده يبأى واخد( توووووووووت ) وانا اسمي توت وتوت اللي هو اسمي ده لما تكبر شوية يانونو حتعرفة يبأى مين وده لما تبدأ تدور على اصلك وتاريخك حتلاقي ان توت ( بواو واحده ) يشرفك ان تجيب سيرته أما (تووووووت ) اللي انا قصدته فأنا عايزك تخلع راسك وتطلب من ربنا يوعدك بواحد منه وصدقني انا كمان حدعيلك بيه
اما موضوع الردود اللي انتم بتردوه على بعض صدقوني دي مش سلوكيات ناسعندهم ذرة دين وهتستغربوا ليه انا بقول كده - من غير استغراب - انا بقول لأن لو تعرفوا قيمة دينكم مستحيل حد يشتم دين أو يسب دين بصرف النظر مسلم ولا مسيحي وده لأن السب بيواجه بسب واحنا كمسلمين منقدرش نسب اي دين .. ليه ؟ اقول لكم ليه ، لأن اكتمال الدين ميجيش بسب نبي أو دين نزل قبل دينا ، كمان لما بنتكلم على المسيح بنقول عليه السيد المسيح أو سيدنا عيسى وبنبص على معجزاته اللي ربنا وهبها له وبنتعلم من سيرته وبالتالي مش حتلاقوا اي حد مننا بيشتم زي ما بيحصل من كتيييييييير منكم
اولي بيكم انكم بدل ما تشمتوا الناس ولاد ال(تووووووووت) واخد بالك مش ( توت ) فيكم وناس كتير داخلة المنتدى عشان خاطر تولع بين ال ( توت والنبوت ) يارب تكونوا فاهمين ونرجع في الاخر نقول مصر بتفرق ومش عارف ايه كده ما تيجوا ندي للناس دي (تووووووووووت ) محترم ويطلع نأبهم على شونه بدل اللي بيحصل ده ويجعله عامر
الرد مع إقتباس
قديم 03-05-2005
Shereef Shereef غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
Shereef is on a distinguished road
flower أهلا بيك يا تو غنخ أمون

مرحبا بيك صديق لي أنا شخصيا ده لو مكنش يضايقك وأهلا وسهلا بيك معانا وكل سنة وانت طيب عشان شم النسيم وبالمناسبة ما تخدتش في بالك وما تقدش على كلام بعض الاذع لأن ده من غلبهم وصدقنى غصب عنهم لأنهم شافين الويل
مرحبا بيك مرة تانية
بالمناسبة عاوزك تتوسط لي عند نفرتارى عشان عاوز اتجوزها
الرد مع إقتباس
قديم 03-05-2005
Registered User

اهلا Shereef

حبيبي Shereef
طبعا اتشرف بيك صديق عزيز وبعدين الكلام اللازع ده عادي انك تسمعه طالما ان الناس اللي بتتعامل معاهم عقولهم صغيرة يبأى لازم تعاملهم على اد عقولهم بس تعلمهم الأدب بمنتهى الأدب
صح يا صاحبي ؟
وكمان حبيبي عشان خاطر عيونك اتوسطلك عند نفرتيتي ونفرتاري وكل الأنفار اللي انت عايزهم ويا بخت من وفق فرعونين في الحلال
ويجعله عامر
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة