تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 01-01-2006
الصورة الرمزية لـ Safnat_Fa3nash007
Safnat_Fa3nash007 Safnat_Fa3nash007 غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2005
Safnat_Fa3nash007 is on a distinguished road
+++ الزوجة وخروف العيد +++

طالبت زوجة زوجها مدرس اللغة الانكليزية بشراء خروف العيد لكنه رفض ونشبت مشاجرة فقام بذبحها.
في مدينة المحلة (وسط دلتا مصر) نشبت مشاجرة بين نجيب (39 عاما) وزوجته عالية (37 عاما) بسبب رفض الأول شراء خروف العيد، لمروره بضائقة مالية.
اثر المشاجرة استل الزوج سكينا من مطبخ شقته وانقض على زوجته وذبحها وفارقت الحياة بين يديه.
الزوج ببرود أعصاب، ترك زوجته ودخل قسم الشرطة واعترف بالحادث، وقررت النيابة حبسه على ذمة التحقيقات.

http://www.fosta.net/

لا تخف من الباطل ... ان ينتشر او ينتصر .... إن الباطل لا بد أن يهزم امام صمود الحق مهما طال به الزمن .... وكل جليات له داهود ينتظره وينتصر عليه
"بإسم رب القوات"
(قداسة البابا شينوده الثالث )

الرد مع إقتباس
قديم 01-01-2006
الصورة الرمزية لـ Mrs 2ana 7or
Mrs 2ana 7or Mrs 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Sep 2005
Mrs 2ana 7or is on a distinguished road
عيد الهنا انشالله

مش عارفه الجريمه دى بتتكرر ليه مع عيد الاضحى

هو موضوع الخروف مهم اوى كده يعنى

ياريت حد مسلم يفيدنا الله يخليكم

بس يكون من اللى بيشتروا الخروف للمدامات هههههههههه
الرد مع إقتباس
قديم 01-01-2006
غلاباوي
GUST

ولو ان موقع زي فوستا مشكوك دايما في اخبارة والسبب انك مش هتلاقي الخبر دة في اي حتة تانية لكن عادة بتحصل .... وبتحصل كمان في موضوع ياميش رمضان او الكحك والبسكوت بتوع العيد بس بينى وبينكم دة اسمة غباء وعدم تقدير من الزوجات .. والمفروض لو في شوية من الاحمر تبقي شايفة وضع زوجها المادي ومش تقرفة بالحاجات دي ..
وعلى رأي المثل ( بنت الاصول تستحملك عالحلوة والمرة ) وعموما اهو العيد برضة معداش من غير ضحية ودم ودبح ....
ههههههههههههههههههههه
الرد مع إقتباس
قديم 01-01-2006
Ya Shero
GUST

إقتباس:
طالبت زوجة زوجها مدرس اللغة الانكليزية بشراء خروف العيد لكنه رفض ونشبت مشاجرة فقام بذبحها.
الرد مع إقتباس
قديم 02-01-2006
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
ولو ان موقع زي فوستا مشكوك دايما في اخبارة والسبب انك مش هتلاقي الخبر دة في اي حتة تانية لكن عادة بتحصل .... وبتحصل كمان في موضوع ياميش رمضان او الكحك والبسكوت بتوع العيد بس بينى وبينكم دة اسمة غباء وعدم تقدير من الزوجات .. والمفروض لو في شوية من الاحمر تبقي شايفة وضع زوجها المادي ومش تقرفة بالحاجات دي ..
وعلى رأي المثل ( بنت الاصول تستحملك عالحلوة والمرة ) وعموما اهو العيد برضة معداش من غير ضحية ودم ودبح ....
ههههههههههههههههههههه

ده تبع الهذيان
يعنى الست مش بتقدر يقوم يدبحها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ده هو اللى متلكك ياخويا مش اكتر

وبعدين من حق الست تاكل الخروف الله

ولا العيل يطلع فى وشه ليه الخروف تبقى مصيبه

رجاله مفتريه
الرد مع إقتباس
قديم 02-01-2006
الصورة الرمزية لـ kittyy
kittyy kittyy غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jul 2005
kittyy is on a distinguished road
star دم ودبـــــح !!! ؟؟

إقتباس:
وعموما اهو العيد برضة معداش من غير ضحية ودم ودبح ....
ههههههههههههههههههههه
أيه ياعم غلابـــــــــاوى.. أيه اللى حصلك .. أيه الدموية اللى بقيت فيها دى ؟ أنت كدا قلبت على فرانكنشتاين خـــالص..

يعنى هوا لازم دم ودبح فى الموضوع.. طب خلى بالك بقى وأوعى ماتجيبش الخروف للمدام أحسن المرة دى الضحية تبقى راجـــــل.

ماهو مش كل الطير اللى يتاكل لحمة.. مرة واحد دبح مراته والمرة اللى بعدها الدور على الست هى اللى تدبح جوزهــــا.. أحنا نحب المساواة ..
الرد مع إقتباس
قديم 02-01-2006
غلاباوي
GUST

لو كنتى بتهزري يا مدام اوكي ...

لكن لو الكلام بجد .. احب اقولك على سبيل المثال يعنى .. والشر برة وبعيد جدا ... لو حصل بينك - لا قدر الله - وبين انا حر مشادة كلامية وزعيق وغضب ... مش بالضرورة ان الموقف دة بس هو اللى زعلة .. اكيد في رواسب قبل كدة .. او بيطنش مرة واتنين وتلاتة ... وبعد كل دة الحاجات الصغيرة دي بتتجمع مرة واحدة في ساعة شيطان كدة .. والواحد احيانا مش بيدري بنفسة هو بيعمل اية ,,.,.

وبعدين الستات جميعا خبيرات في النكد واصول الهم والغم ... واللى مش بيشوف من الغربال يبقي اعمي .... مش الاقي جوزي ماديا مزنوق وشايل الهم وازود همة زيادة بطلبات كمالية

تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 02-01-2006
2ana 7or 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
2ana 7or is on a distinguished road
إقتباس:

لكن لو الكلام بجد .. احب اقولك على سبيل المثال يعنى .. والشر برة وبعيد جدا ... لو حصل بينك - لا قدر الله - وبين انا حر مشادة كلامية وزعيق وغضب ... مش بالضرورة ان الموقف دة بس هو اللى زعلة .. اكيد في رواسب قبل كدة .. او بيطنش مرة واتنين وتلاتة ... وبعد كل دة الحاجات الصغيرة دي بتتجمع مرة واحدة في ساعة شيطان كدة .. والواحد احيانا مش بيدري بنفسة هو بيعمل اية ,,.,.

وبعدين الستات جميعا خبيرات في النكد واصول الهم والغم ... واللى مش بيشوف من الغربال يبقي اعمي .... مش الاقي جوزي ماديا مزنوق وشايل الهم وازود همة زيادة بطلبات كمالية

تحياتي

ممكن نزعل مع بعض ... بس برضه بعقل و بحب !!!
مش ذبح ؟؟؟
الرد مع إقتباس
قديم 02-01-2006
Registered User

إقتباس:

همممممم واخذ يفكر يفكر

يادى المصيبه يعنى قصدك ان انا حر ممكن يدبحنى

الشر بره وبعيد يا اخى تف من بقك (بس دور وشك بعيد)

كلام جد

من رايى ان الراجل اللى قليل الحيله فقط هو من يلجا للعنف ضد المراه

بمعنى ان الراجل الراجل بمعنى الكلمه مش حيغلب انه يتفاهم مع الزجه مهما كانت وحشه لكن الضرب حجه الضعيف بس

[/b][/QUOTE]
الرد مع إقتباس
قديم 02-01-2006
غلاباوي
GUST

انا فاهم ومتفهم ومتفاهم الموقف تماما يا انا حر ويا مدام ....

لكن زي ما قلت ساعة الغضب وحشة جدا .. فينا اللى بيشتم وبيسب وبيلعـن وفينا اللى بيكسر في الشقة واللى يحلف بالطلاق واللى يضرب مراته .... وفي فئة برضة مش بتقدر تتحكم في اعصابها وتوصل للقتل .... طبعا مش كبيرة لكن بتحصل ... وانا شخصيا ضد فكرة الايذاء البدني دي تماما ... المفروض اللى بتحس ( اللى بقي ! ) كفاية نظرة عتاب بس للزوجة من الزوج .. تخليها تعيط 3 ايام ... لكن الحمد لله اللى من النوع دة دلوقت بقوا في المتاحف بس
الرد مع إقتباس
قديم 03-01-2006
Registered User

إقتباس:
انا فاهم ومتفهم ومتفاهم الموقف تماما يا انا حر ويا مدام ....

لكن زي ما قلت ساعة الغضب وحشة جدا .. فينا اللى بيشتم وبيسب وبيلعـن وفينا اللى بيكسر في الشقة واللى يحلف بالطلاق واللى يضرب مراته .... وفي فئة برضة مش بتقدر تتحكم في اعصابها وتوصل للقتل .... طبعا مش كبيرة لكن بتحصل ... وانا شخصيا ضد فكرة الايذاء البدني دي تماما ... المفروض اللى بتحس ( اللى بقي ! ) كفاية نظرة عتاب بس للزوجة من الزوج .. تخليها تعيط 3 ايام ... لكن الحمد لله اللى من النوع دة دلوقت بقوا في المتاحف بس
انا معاك ان قت الغضب ممكن يحصل اى شيئ بس لازم كل زوج وزوجه يحط فى باله شيئ غايه فى الاهميه وهما الاولاد
مش صح اطفال يسمعوا اى خناق لا يشوفوا اب بيعامل ام معامله وحشه ده غلط
فلو مش عشان خاطر بعض عشان خاطر ولادهم ودول الاهم
الرد مع إقتباس
قديم 03-01-2006
غلاباوي
GUST

صح كلامك .. عداكي العيب في النقطة دي
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة